Ora de Business: vineri, 23 august 2013

Publicat la data de de Biziday

idei-de-afaceriEmisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-125870 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

74 răspunsuri la Ora de Business: vineri, 23 august 2013

  • cristi
    August 29, 2013 la ora 06:38

    „Interesul naţional deosebit” e adevărata găselniţă cu care se încearcă acoperirea mizeriei. Mai exact, faptul că pentru a fi pus în practică, e nevoie ca numeroase legi să fie schimbate şi/sau, pur şi simplu, să rămână în vigoare, dar să nu se aplice în cazul Roşia Montană! Începând cu exproprierea în interes privat şi continuând cu legile privind protecţia patrimoniului cultural, protecţia mediului, regimul apelor, pădurilor, pajiştilor, proprietăţilor publice, accesul la justiţie al cetăţenilor, libera concurenţă, Codul Fiscal etc. De aici rezultă şi adevărata semnificaţie a acestei legi speciale: în mod oficial, Guvernul Ponta recunoaşte că proiectul RMGC este ILEGAL. DIN ACEASTA CAUZA VOR AVEA LOC PROTESTE IN TOATA TARA, INCLUSIV IN ALBA! Duminica, ora 17. https://www.facebook.com/events/438390812941856/

    Răspunde
     
  • Constantin
    August 26, 2013 la ora 22:47

    Ideea regionalizarii ambulantelor mi se pare interesanta. Justificarea ei mi se pare ridicola. Haideti sa luam la intamplare „o intamplare stupida in care o ambulanta nu vine de la 10km ca e in alt judet si tre’ sa vina de la 50km pentru ca asa e impartirea regionala.” Pai, daca vor fi coordonate ambulantele la nivel de mai multe judete, cu un sediu intr-unul dintre ele, daca se intampla un eveniment la 10 km de limita regiunii, nu va mai trebui sa vina o ambulanta de la 50 de km, ci va trebui sa vina de la 100, cat este pana la sediul regiunii vecine, ori de la 300 cat este pana la centrul regiunii din care face parte localitatea in care s-a produs evenimentul. Disparitia frontierelor intre judete nu elimina problemele care apar atunci cand evenimentele se petrec la frontierele regiunilor. Asadar, mai degraba recunoastem ca regionalizarea diferitelor servicii publice si institutii are loc ca parte a procesului de regionalizare, iar politicienii nostri se tem de o decizie politica radicala, asadar fac regionalizarea administrativa treptat, pas cu pas. Pana se prind si maghiarii de strategie…

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 26, 2013 la ora 22:54

      De asta spuneam, administratia sa ramina centralizata (dar sa inceapa sa functioneze), sa evitam cheltuieli inutile, ca tot nu avem de unde sa le platim, si activitatea locala sa fie intarita/dezvoltata (pe judetele existente, daca incepi sa-i muti pe oameni se intimpla ce a fost la Timisoara sau la Montreal).

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 26, 2013 la ora 22:12

    Gazonul de la Arena Nationala NU a fost distrus inca de la inceput, ci a fost distrus inca inainte de inceput. La momentul incheierii contractului cu firma care urma sa realizeze gazonul, Gama Verde a lui Adrian Oprisan, (alta decat constructorul stadionului, Max Bogl) presa si opinia publica a reclamat ca aceasta NU are nicio experienta anterioara in executarea unor asemeena lucrari si ca este o firma apropiata d-lui Oprescu si PSD. Domnul Primar a facut cateva glumite idioate pe banii mei si a spus ca „ce mare lucru, sa puna niste iarba acolo!”. Gazonul a fost inlocuit de patru ori [inclusiv] pe banii mei de cand s-a dat in folosinta Arena Nationala, pentru ca solutia tehnica adoptata a fost una proasta, ieftina (desi noi am platit mult) si neprofesionist aplicata. Mai mult, cu nesimtire, firma d-lui Oprisan a dat in judecata pe Max Bogl, spunand ca ei sunt de vina pentru impotenta sa de a face gazonul utilizabil. O magarie pentru care edilul meu-sef ar trebui sa viziteze parnaia, dar sunt convins ca exista destui concetateni inteligenti care-l vor vota inca o data.

    Răspunde
     
  • Constantin
    August 26, 2013 la ora 22:02

    Venirea d-lui Narcis Neaga nu a insemnat tocmai inlaturarea d-lui Pop de la CNADR, pentru ca domnia sa a a ramas in Consiliul de Administratie. Nici recenta numire a d-nei Manescu nu va schimba mare lucru. Asta nu pentru ca domnia sa nu are competente in domeniul transporturilor, ori pentru ca cei propusi inaintea domniei sale ar fi avut ori n-ar fi avut, ci pentru ca domnia sa va face exact ce i se spune de la partid. Prin urmare, nici nu ar fi trebuit oameni competenti la Transporturi, acolo nu este nevoie de oameni cu idei, cu proiecte, ci este nevoie, dimpotriva, de oameni incompetenti, preferabil cu dosare, pentru a putea fi usor manipulabili prin santaj. Este nevoie de oameni care sa faca exact ceea ce le spune partidul si sa fie usor de controlat de la Centru.

    Răspunde
     
  • Constantin
    August 26, 2013 la ora 21:54

    Dincolo de interesele meschine ale celor care apar la televizor, conflictul NU este intre cei care iubesc natura si cei care iubesc oamenii, cum fals este prezentat in diverse materiale mass-media. Din nefericire, in tara noastra, in care in functiile guvernamentale din domeniul economic sunt numite pe criterii politice mediocritati cu un comportament lamentabil, resursele naturale nu sunt privite ca parte a capitalului natural. Iar despre importanta capitalului uman, ori a capitalului natural, despre care am mai scris cu diverse ocazii, in dezvoltarea economica aunei tari nimeni nu are in Romania nici macar o idee. Analfabetismul clasei politice de astazi, deopotriva aflata la putere ori in opozitie, sustinuta de oportunisti din mass-media, ignora scrieri antologice ale unor savanti romani, precum „Economia protectiei mediului natural” autor NN Constantinescu (1976), „Cresterea economica si resursele naturale” autor Aurel Iancu (1976), sau „Legea entropiei in procesul economic” autor Nicolas Georgescu-Roegen (1979). In ceea ce priveste economistii straini, avem in vedere recunoaşterea in mod explicit a rolului esential al capitalului natural in productia de marfuri, precum a fost prezentata de Herman Daly, care puncteaza importanta climei si depozitelor de minerale. Robert Ayres se refera la straturile acvifere si stratul de ozon stratosferic, ca forme specifice ale capitalului natural, iar Nancy Stokey a oferit un cadru de baza pentru analiza dezvoltarii durabile si a studiat problemele legate de poluarea mediului. Modelul economic propus de Philippe Aghion si Peter Howitt subliniaza faptul ca poluarea si resursele naturale sunt probleme care trebuie avute in mod obligatoriu in vedere atunci cand se studiaza procesul de crestere economica. Paul Romer, apoi Lans Bovenberg si Sjak Smulders iau in considerare factorii de mediu in expresia functiei de productie, iar Edward Barbier a introdus deficitul de resurse si cresterea populatiei in modelul Romer-Stiglitz, explorand calea optima de crestere echilibrata. De asemenea, modelul a distribuit o parte din munca productiva in scopul protejarii resurselor de mediu si a avut in vedere investitii in activitati de protectie a mediului in locul unor activitati productive, studiind traiectoria optima de crestere pentru dezvoltare economica durabila. Ori, pentru o corecta raportare la capitalul natural este cu totul inadecvat ca singurul indicator economic avut in vedere atunci cand se vorbeste despre cresterea economica sa fie PIB. Cel mai relevant argument in privinta starii de inapoiere (in privinta dezvoltarii economice, dar cu implicatii in toate domeniile vietii sociale) il reprezinta aspectul grafic al Curbei Kuznets, care arata ca, pana la un anumit nivel, degradarea mediului creste odata cu venitul. Dupa ce este depasit acel nivel, calitatea mediului se imbunatateste pe masura ce PIB pe cap de locuitor se mareste. Cand nivelul de dezvoltare este scazut, forma curbei indica o degradare a mediului, atat cantitativa, cat si in intensitate. Extractia de resurse si industrializarea, care reprezinta in aceasta etapa de dezvoltare vectori ai cresterii economice, fac sa fie atins pragul de la care rata de epuizare a resurselor incepe sa depaseasca rata lor de regenerare. Pe masura ce dezvoltarea continua sa se accelereze, deseurile generate cresc in cantitate si nocivitate. Atingerea unui nivel avansat dezvoltare determina schimbarea structurii activitatii economice catre sectoare mai putin intensive in poluare, precum serviciile si industriile bazate pe tehnologie inalta si cunoastere, avand drept efect diminuarea impactului ecologic. Stadiul de dezvoltare al tarii noastre, reflectat in modul de abordare a capitalului natural dovedeste starea de inapoiere a tarii noastre.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 26, 2013 la ora 23:58

      De la „numirile functiilor guvernamentale” pina la „dezvoltarea economica durabila” am parcurs o bibliografie impresionanta si chiar curba Kuznets este interesanta, pentru a ajunge la concluzia ca Romania este inapoiata. Cu concluzia nu aunt deacord din principiu – nu admit comparatia ca factor in definirea unui fapt, a unei siuatii. Pentru dezvoltare si sub-dezvoltare avem criterii, fara ca vre-una din participante sa fie declasata.
      Toata … bibliografia, careia ii dau tot creditul (pina la proba contrarie), a facut parte dintr-un guvern sau macar a consiliat guverne? Pentru ca daca lucrurile sunt demonstrate stiintific pe baza de antecedente, de ce nu se aplica in toata lumea direct structura optima a activitatii economice, fara sa mai trecem prin virfuri, praguri si vectori? NU IRONIZEZ !!! Dar cred ca consilierea stiintifica este normal sa vina din sfera de activitate practica spre sfera administrativa. In acest fel va avea o greutate, un cuvint de spus, si deci luata in serios. De exemplu, spusele lui Ionel Haiduc, in problrma cu Rosia Montana, face si impresie dar da si de gindit. Trebuie sa accept ca nu oricui, dar asta nu depinde de pregatirea profesionala. Poate de cei 7 ani de-acasa sau de cele 10 porunci. Si aici nici un procuror sau puscarie nu va aduce nici o imbunatatire sau protectie. Acest maruntis o sa ia mult pina va fi inteles, motiv pentru care democratia directa s-ar traduce in cuvintele mele: daca e sa fie vreo vina, sa fim vinovati cu totii – cind te arzi nu mai pui mina, asa vor face si TOTII.

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 26, 2013 la ora 21:09

    Pentru bani sunt inimaginabil de multi oameni gata sa creada in orice, inclusiv in proiectul de demolare a muntilor din Rosia Montana. Prin urmare, cat de credibil poate fi realizatorul campaniei publicitare facuta in favoarea distrugerii habitatelor animalelor, a unor marturii istorice inestimabile cu privire la dainuirea naostra pe acele meleaguri, ori aq vietii si sanatatii localnicilor pe termen lung, in schimbul unor locuri de munca pe termen scurt?! El este doar foarte bine platit pentru asta. La fel cum au fost si ziaristii plimbati pe banii companiei Gabriel Resources in Noua Zeelanda pentru a avea o atitudine favorabila proiectului. Din fericire nu sunt toate persoanele publice dispuse sa-si vanda constiinta:
    [youtube http://www.youtube.com/watch?v=22O9J8PRK-Y?feature=player_embedded&w=640&h=360%5D

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 27, 2013 la ora 00:15

      Aici este buba! „Din fericire nu sunt toate persoanele publice dispuse sa-si vanda constiinta”. Daca este vorba de inca citeva persoane publice, unde a mers suta merge si milionul. Ei sustin, cica este spre binele poporului (locuri de munca – demonstrat ca e cioaca, aur la tezaurul national – ce o sa vada poporul din asta nu se stie, nu se stie cit o sa coste refacerea mediului si a „muntilor”, si nici nu se pune degetul pe nici un act oficial care sa arate ca ce vine deacolo intra in refacere economica – peste 17 ani), atunci solidaritatea poporului trebuie sa arate, cui trebuie, ce vrea poporul. Nu cu aur se reface economia, chiar daca cineva ar gindi asta ca o posibilitate (sunt destui care asteapta sa umfle aurul pe seminte si poporul o sa continue sa dea din buze), ci cu munca, eventual organizata si planificata (daca nu e altceva mai bun).

      Răspunde
       
      1. cornel
        August 28, 2013 la ora 10:26

        Aveti perfecta dreptate.

        Răspunde
         
  • Constantin
    August 26, 2013 la ora 20:59

    Discutiile sunt ample, dureaza de multa vreme si se pot desprinde concluzii clare cu privire la lipsa de oportunitate a proiectului de exploatare a zacamintelor aurifere de la Rosia Montana. Probabil ca este cunoscut multora site-ul, dar celor carora nu le este cunoscut le recomand cu caldura si amicitie sa aloce putin din timpul lor si sa parcurga toate punctele de vedere gazduite de Academia Romana. http://www.acad.ro/rosia_montana/pag_rm03_pv.htm
    Va rog sa priviti cu atentie inclusiv studiul (mai ales ANEXA) intitulat „Oportunitati de dezvoltare economica a zonei Roşia Montana” , Studiu preliminar prezentat de colectivul de analiza din Universitatea Ecologica Bucuresti. El este unul dintre mai multele care arata posibilitatile de dezvoltare a zonei fara distrugerea muntilor pe care o impune exploatarea resurselor aurifere la suprafata. Pe langa distrugerile generate de excavatii, „dand dracu’ muntii”, dupa cum relata dl. Moise Guran ca spun minerii locali, mediul este afectat dramatic prin construirea si exploatarea iazurilor de decantare a cianurilor. Pe de alta parte, nu trebuie sa se uite cat de riscanta este utilizarea tehnologiilor bazate pe cianurare, iar evenimentele din anul 2000 cand s-a petrecut dezastrul ecologic de la Baia Mare ne sunt proaspete inca in menorie.

    Răspunde
     
  • Constantin
    August 26, 2013 la ora 18:15

    Stanley Milgram a intreprins un numar important de studii cu privire la forta autoritatii. Manipularea, „antrenarea, prin mijloace de influentare psihică, un grup uman, o comunitate sau o masă de oameni la actiuni al căror scop apartine unei vointe străine de interesele lor; a influenta opinia publică prin mass-media sau prin alte metode persuasive. (< fr. manipuler)”, este un instrument intens folosit de „servicii”. Sile Timis, asa cum am mai aratat, nu este strain de „zona oculta” a serviciilor. Nicaieri unde este vorba despre devalizarea averii statului „serviciile” nu lipsesc, iar implicarea fetida a fostei Securitati si a javrelor care au alcatuit-o se face simtita intr-un fel sau altul. Daca un „specialist”, o autoritate in domeniul minier spune ca aurul de la Rosia Montana trebuie exploatat, plebea are incredere in el. Daca un sociolog, o autoritate in materie, zice ca alta sursa de supravieturire nu exista pentru localnici, fraierii au incredere. Daca politicienii apropiati, cei pe care populatia i-a ales, fie in functiile administrative locale, fie in fruntea tarii, spun ca este bine sa fie distrusi muntii, cetatenii patriei care i-au investit cu increderea lor spun la fel. Trebuie mai intai sa se creeaze o masa critica. Apoi, va aparea efectul de turma, de apartenenta la grup, iar cei neincrezatori chiar daca vor ramane asa, nu vor mai manifesta nicio opozitie. Pentru cei nesiguri, se utilizeaza tehnica de manipulare numita „a faptului implinit”. Lor li se va spune: „iata, nu mai este nimic de facut, lucrurile nu mai pot fi oprite fara costuri imense, prin urmare, nu mai are nici un sens sa continuati sa va opuneti”. Chiar daca lucrarile nu au demarat, ba chiar nu a fost obtinut nici macar avizul de mediu, fara de care nu se poate taia nici un copacel din Rosia Montana. Sunt tehnici simple pe care le invata un gent de vanzari pentru a le utiliza in negocieri, sunt tehnici elementare pe care le-a deprins un sergent-major de militie pentru a putea conduce un interogatoriu. Se vede treaba ca in patria noastra numarul sergentilor-majori este inca mare in raport cu numarul agentilor de vanzari.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 27, 2013 la ora 00:22

      Altfel spus, bine spus.

      Răspunde
       
  • vs
    August 26, 2013 la ora 14:35

    din cate stiu, exploatarea doar a aurului si argintului ar face din Rosia Montana o mina ineficienta (parca era vorba de 1,1g aur / tona de minereu). Adevaratele comori sunt celelalte metale ca wolfram-ul sau uraniul.
    Statul roman va primi redevente doar pentru aur si argint…
    Sunt de acord cu Mariana, declararea zonei ca fiind monoindustriala a contribuit la degradarea ei economica.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 27, 2013 la ora 00:39

      O precizare: zacamint este muntele, cu tot ce e pe el sau in el; din acest punct de vedere se vorbeste de continuturi de la 0.7 la 1.5 g/t (uzual i se spune ppm, parti pe milion). Minereu este numai roca utila care are continutul maxim (rentabil functie de piata de moment) cerut sa fie exploatat. In cazul de fata nu putem vorbi de minereu – nu se separa nimic, nu este o exploatare selectiva (motiv pentru care studiile geologice care au costat 100 milioane de dolari este o gogoasa) – se macina tot si se cianureaza. Aurul si argintul rezista, cuprul si zincul mai putin – dar nu cred ca vor dilua otrava la nivelul de la Rosia Poieni, de unde vor sa scoata cupru. Technologia asta avansata este cea mai ieftina si profitabila – ce-i muntele lor.

      Răspunde
       
  • cornel
    August 26, 2013 la ora 13:45

    Din serialul „Anomalii romanesti” va prezentam:
    http://www.zf.ro/politica/ramona-manescu-se-intoarce-de-la-un-salariu-de-6-000-de-euro-ca-europarlamentar-la-unul-de-1-000-de-euro-ca-ministru-al-transporturilor-11271775
    Personal nu o cunosc pe Ramona Manescu si nu detin informatii legate de competentele sale profesionale si nu am nici un motiv ca sa ii pun la indoiala integritatea si buna sa credinta insa eu am o intrebare simpla : „Care este justificarea logica a faptului ca dansa renunta la un salariu de 6200 EURO lunar pentru a primi un salariu de ministru, de un pic peste 1000 EURO iar fotoliul de ministru asa cum stie toata lumea nu e unul sigur si de lunga durata?”
    Nu e o intrebare tendetioasa sau de rea credinta ci e una de bun simt, parerea mea.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 26, 2013 la ora 16:15

      Dupa parerea mea un salariu de ministru ar trebui sa plece de la minim 2000-3000 EURO/luna, sa varieze in sus in functie de importanta acelui minister pana la 4000-5000 EURO/luna dar sa avem si o lege corecta a raspunderii ministeriale. La un salariu de 1000 de EURO/luna un ministru este usor coruptibil (insa acest aspect tine foarte mult de valorile sale morale) si nici nu este stimulat sa faca performanta in sistem. Avand un salariu motivant un ministru este stimulat sa se lupte pentru pastrarea postului de ministru si sa faca reformele/schimbarile necesare pe care le cere toata lumea si pentru ca acel sistem si institutiile din subordinea sa sa fie eficiente, sa faca performanta si sa fie mai putin corupte.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 27, 2013 la ora 00:59

        Dl Cornel, o salarizare diferentiata pe ministere, nu este o ideie buna. In primul rind (considerind ca toti ministrii sunt la fel de buni) economia isi are cerintele ei de dezvoltare, deci schimbatoare – il platesti mai putin pentru ca n-are voie sa faca mai mult? Dar mai este si latura administrativa, ministrul este un functionar superior nu un profesionist, deci capabil sa faca treaba buna in orice minister l-ai pune – cum ii mai roteste sau ii schimba intre ei premierul daca nu se inteleg la bani? Iar scaunul sa fie motivarea … pai de aici pleaca coruptia care se mai „cianureaza” si prin electorat.

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      August 27, 2013 la ora 00:48

      Dl Cornel, nici eu nu vreau sa ma indoiesc, dar ca tot omul: prost sa fii sa urci de la 6000 la 1000 plus responsabilitate.

      Răspunde
       
      1. cornel
        August 27, 2013 la ora 10:56

        Se pare ca informatia prezentata de presa nu era completa : doamna Ramona Manescu isi va pastra postul de europarlamentar (deci si salariul de 6000 EURO) si printre picaturi ca fi si ministru al trasporturilor, de 1000 si un pic de EURO. (poate asta si cauza ca in Romania nu prea se schimba multe lucruri, in bine : politicienii si ministri din guvern se ocupa problemele tarii asa din cand in cand si cand nu sunt ocupati cu altceva.)
        Asteptam detalii pentru ca inca nu e clara situatia cu ministrul transporturilor.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          August 28, 2013 la ora 04:21

          pe linga boii fara sot… sau cum ca …

          Răspunde
           
  • cornel
    August 26, 2013 la ora 13:30

    http://www.zf.ro/zf-news/ministerul-sanatatii-incepe-astazi-in-tara-discutiile-despre-reforma-sanatatii-11271519
    Sa speram ca in final se vor mari salariile la medici, medici rezidenti si asistente medicale. Banii necesari sunt sau se pot gasi mai ales ca suma necesara este o suma infima in comparatie cu bugetul alocat Sanatatii (daca avem in vedere faptul ca o pereche de manusi chirurgicale sunt achizitionate de un spital la un pret iar de catre alt spital la un pret de 10 ori mai mare doar rezolvand asemenea anomalii se pot gasi lejer banii necesari pentru marirea de salarii sau poate chiar o suma mult mai mare. Deci, despre ce vorbim pana la urma?).

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 27, 2013 la ora 02:08

      Dl Cornel, problema salariilor in sistemul medical se va rezolva cind spitalele si policlinicile vor fi de stat, deci cu totii vor fi bugetari iar sanatatea va fi gratuita. Pe vremuri incepuse sa se permita (nu stiu pe ce criterii, probabil ca un sus-pus a vrut sa faca ceva bani in plus) infiintarea de policlinici „cu plata” – suntem multi, asa ca s-au umplut coridoarele si acolo, chiar daca era greu tot aveai si pentru „o plata” – care nu ofereau cine stie ce in plus, doar dreptul celor din provincie sau din alt sector sa apeleze la serviciile respective. De fapt, am vazut la Telejurnal, o femeie a venit la spital acuzind dureri abdominale, la urgenta erau doi ginecologi si un rezident. Un ginecolog era in operatie, celalt ginecolog n-a stiut despre ce e vorba si l-a lasat pe rezident sa se descurce. Rezidentul (proaspat absolvent in practica) nu a realizat (!!!!!) ca femeia e gravida, i-a dat niste calmante si a trimis-o acasa (mai tirziu a iesit ca i s-ar fi cerut sa vina a doua zi pentru consult – dar asta ca „a iesit” scandal: femeia a nascut singura acasa un copil mort). La telejurnal vad ca se promite ca celalalt ginecolog va fi sanctionat, dar asta cind l-a lasat pe rezident sa „practice” nu avea ideie care e situatia, atunci de ce sa-l sanctionezi – pentru ca un REZIDENT nu stie ca o femeie e gravida? Sau pentru ca un rezident nu stie sa consulte sau sa ceara sprijin la nevoie si risca viata unui om? Si vorbim de salarii.

      Răspunde
       
  • un turist
    August 26, 2013 la ora 13:10

    Nu vreau sa spun ceva si sa fiu criticat ca sint pe linga. Vreau numai sa pun citeva intrebari:
    -Cunosc 2 cetateni Romani care au lucrat la exploatarea aurului in localitatea Brad dupa cu am vazut tot in Muntii Apuseni deci:
    -Daca statul Roman va exploata acest aur nu va ranine cu un profit mai mare decit ceea ce primeste de la acesti canadieni ca locuri de minca ar fi si asa si invers.
    -La exploatatre vor fi folosite cred ca majoritatea mijloacelor de munca si 99% din forta de munca Romaneasca de la cel cu lopata la ingineri si technicieni deci totul Romanesc
    -Daca se spune ca investitiile sint enorme oare Canadienii nu au facut calcule si dupa parerea mea numai daca au profit se apuca de treaba deci trebuie sa aiba.
    -Nu ma poate lamuri nimeni ca nu sint ingineri pregetiti sa conduca aceasta lucrare ca peste hotare fac fata la incercari mai grele.
    – Daca concernul canadian da mita si prosteste populatia din zona atunci guvernul Romaniei nu va putea da o lege asemanatoare care sa permita exploatarea? Da veti spune ca este ilegal si nu tocmai democratic si suna a dictatura dar ce nu se poate face daca legile Romaniei se pot indoi precum o ramura de salca
    -Nu este oare o fuga de raspundere si daca merge ceva gresit se spune usor–nu am fost noi mergeti la ceilalti–.La o catastrofa oricine este de vina nu se poate schimba nimic tot acolo va ramine mizeria si necazurile.
    -Parerea mea este ca nu se poate opri nimic din cauza saraciei populatiei si a puterii finantatorilor de a promite localnicului viata mai buna si Lei mai multi.
    – Nici o suparare daca am contraziceri!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 27, 2013 la ora 02:57

      Dl Unturist, eu sunt inginer geolog, de la Institut de petrol, Gaze si Geologie. Diferit de geologii de la Geologie-Geografie din Universitate am pregatire inginereasca, nu sunt Geotehnist ca cei de la Institutul de Constructii. Universitarii sunt tari pe prospectiuni si explorari cu lucrari miniere usoare. Pentru minerit (subteran sau cariera)sunt inginerii mineri de la Institutul de Mine. Pentru prospectiunile de petrol si gaze suntem noi inginerii geologi (care suntem bagati si in alte chestii) si forajistii. In Institutul meu era si facultate de preparare (mutata la Chimie). Astia stiu cum este cu cianura, si nu este o filozofie. Tehnologia asta implica niste dotatii pe care Romania nu le are pentru ca nu le-a practicat fiind riscante pentru mediu (pe vremuri erau alte reguli). Acuma, pentru Rosia Poieni si Montana, dotatia se cumpara de la germani (nu am auzit in Germania sa se foloseasca) care FABRICA daca se vinde. Astazi Romania nu are bani (asa l-am auzit de citeva ori pe Basescu spunind) pentru acest echipament costisitor (atit de costisitor ca nici canadienii nu-l cumpara deodata ci pe rind, cind au nevoie – deci nu e cum zice Presedintele, toti banii odata), la vremea aceia spuneam si eu (ca tot omul) ca doar n-oi fi obligat sa iau toate fiarele de la inceput. Dar asta e (capete patratr si cumparate), si acuma canadienii pot sa faca ce si romanii pot sa faca singuri. Deci aveti dreptate cu toate intrebarile. Ce vreau sa adaug, avind in vedere ce bogati vom fi (mutam banii din buzunar subteran in celalalt al visteriei), capetele luminate din conducere ar fi putut aloca cercetarii de preparare, iar intre timp minerii ar putea exploata cu forta de munca proprie incet incet (ca nu te grabeste nimeni) din subteran sa concaseze, sa cearna, sa separe pina obtine o separare: util si steril. Sterilul se varsa inapoi in subteran, lasat sa se taseze in timp (tehnologie arhi-cunoscuta in abataje) si sa pastreze utilul unde nu deranjeaza pe nimeni (cum sa deranjeze pe cineva ceva aur in asteptare – iti dai seama costurile cu pazitul). Cind ies si preparatoristii cu o schema pasnica de mediu, treaba este finalizata. Dar mai e si alta optie: romanii obtin utilul de care vorbeam si … il vind – oare cit o costa tona de pamint aurifer? Daca mi s-ar fi dat mie Rosia Montana (nu iau scump, masa si casa) asa as fi facut. Si va dati seama, masa casa gratis ca sunt alti romani fraieri (preparatoristi, mineri) care sa lucreze. Trai pe vatrai. Sa n-o luam nici asa, mineritul totusi e chestie grea, dar nu imposibila. Romanasul, tinerelul ala care a prins un job la Gold, bravo lui – loc caldut. Dar totusi sa-ti minti si sa-ti vinzi proprii cetateni? Eu la un moment dat am avut o tirse sa mai dau curs contractului, intrevazind ca ar putea afecta pe careva dintr-ai mei – am decis sa vad mai deaproape, a fost in ordine si am continuat. Cam asta-i.

      Răspunde
       
      1. un turist
        August 28, 2013 la ora 01:15

        SanduCu: Bine explicat si am ajuns la concluzia ca Romania singura nu este in stare sa exploateze acest zacamint, ca taranul care da pamintul in arenda daca nu poate lucra bine. Este totusi situatia financiara de vina!!

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          August 28, 2013 la ora 04:30

          Un Turist > operatia reusita, pacientul mort. Romanii pot, au resurse, chiar si financiare (daca se gindesc un pic si realizeaza ca merita), atita doar ca este prea devreme sa ceri intii munca si pe urma rasplata. Incurcat al naibii…

          Răspunde
           
  • m
    August 26, 2013 la ora 09:40

    asa si? suntem in capitalism = exploatarea omului de catre om 🙂 in china sau in india crezi ca muncitorii au masina la scara? de-aia chinezii fabrica orice in milioane de exemplare si globul pamantesc importa tot de la ei, pentru ca sunt ieftini, chinezii sunt platiti cat sa nu moara de foame.

    Răspunde
     
  • TiberiuC
    August 26, 2013 la ora 09:08

    nu stiu ce sa zic de Rosia Montana… Nu am fost in viata mea acolo, nu cred ca o sa ajung vreodata -^. Eu sunt sceptic si cu „ratiunea economica”. Mie personal, nu imi plac „investitorii straini” care vin la noi si am sa va spun de ce. Din centru totul e vazut dpdv al banului iar oricine vine si deschide o firma si da 100 de salarii, chiar si minime pe economie, sunt laudati si ridicati in slavi… Eu privesc totul dpdv uman si atunci totul se schimba… „Adica tu, vi la mine in tara sa faci sute de milioane/MILIARDE de dolari si ma platesti ca un sclav??” Pai fratilor, un angajat al RMGC ar trebuii sa castige intre 1500 si 3000E (in functie de incadrare)… Nu intre 1000 s- 1500Ron… asta ar fi bataie de joc… La fel si cu Nokia…era ridicat in slavi „Whoa, NOKIA la noi, investitie majora, whoa” avea salariul mediu pe companie de 820Ron parca….pai, „tuva muman kur” de suedezi sau ce ati fi voi…ati venit sa exploatati oameni in Romania??? marsh in faliment…
    Eu nu vad o perspectiva de dezvoltare a Romaniei si o crstere a nivelului de trai daca strainii vin la noi sa exploateze mana de lucru ieftina (sa investeasca…bla bla). Asta nu este investitie… este exploatare a omului… ” Iti dam salariu cat sa nu mori” si cam atat. (sclavagism modern… :(( )

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 27, 2013 la ora 03:14

      Dl TiberiuC, „Eu privesc totul dpdv uman”, asa si trebuie. O sa ma credeti, in Canada, mineritul are cea mai inalta treapta de salarizare, dupa el mi se pare ca vin constructiile, cam la jumate. Media e de cam 3 ori mai mica. Spuneti ca n-o sa va duceti la RM. Daca v-ati duce si ati lua si alti vreo 5000 de prieteni n-ar fi rau.

      Răspunde
       
  • Oana
    August 25, 2013 la ora 22:56

    Răspunde
     
  • cornel
    August 25, 2013 la ora 21:45

    Un articol care mie mi-a placut:
    http://www.zf.ro/zf-24/credeti-ca-pe-basescu-sau-pe-ponta-ii-intereseaza-ca-viorel-catarama-a-dat-afara-66-de-angajati-11270889
    Cred ca domnul prim ministru Victor Ponta si guvernul ar trebui sa puna mana pe un pix si o foaie de hartie si sa faca un plan de actiune astfel incat de la 1 ianurie 2014 sa se reduca TVA-ul de la 24% la 19%. Acest lucru trebuie sa aiba ca obiective:
    1.-stimularea economiei prin stimularea cresterii consumului (deci e posibil o crestere de incasari la bugetul de stat ca efect al scaderii pretului final la produse/servicii pentru a crea rulaj si a sustine activitatea de productie si locurile de munca);
    2.-sprijinirea firmelor si companiilor care trebuie sa isi vanda produsele si serviciile, sustinerea/crearea de locuri de munca si realizarea de investitii in tehnologie care va crea eficienta si competitivitate pentru produsele si serviciile pe care acestea le ofera;
    3.-reducerea evaziunii fiscale (vezi aici efectul pe care il are un TVA prea mare in crearea si sustinerea evaziunii fiscale);
    4.-un efect colateral al acestei masuri este miscsorarea, cum e si normal, a sumelor alocate de la buget pentru cheltuieli ale statului cu produse si servicii (doar ca efect al reducerii TVA-ului!);
    5.-pentru a permite o asemenea masura e nevoie de o scadere drastica a cheltuielilor statului cu produse si servicii (aici e o problema majora in acest moment! Economia sufera iar cheltuielile statului cu produse si servicii cresc. Asta era o boala in guvernul Boc din cate imi amintesc eu.);
    6.-reducerea numarului de bugetari din sistem avand in vedere faptul ca institutiile statului au prea multi angajati, sunt ineficiente dar si corupte (oare ce trebuie facut?);
    7.-eficientizarea activitatii in companiile de stat. Companiile de stat sunt conduse ineficient (vezi cazul CFR Calatori dar si altele), nu platesc taxe si impozite la bugetul de stat, pentru ca la un moment dat stiu ca aceste datorii acumulate prin neplata le sunt anulate (vezi trecutul recent) dar produc si alte pierderi (vezi aici hotiile ce se desfasoara in aceste companii: licitatii trucate sau achizitie de produse si servicii fara licitatie la preturi mult mai mari decat e normal).
    E nevoie doar de buna credinta, parerea mea. Sper sa vedem asa ceva si sa nu asistam ca in timpul guvernului Boc la o lipsa de guvernare, avand in vedere aici masurile economice de care are nevoie (o economie in miscare) si de care n-a avut parte in acea perioada a guvernarilor Boc.
    Asemenea masuri, ca cea de reducere a TVA-ului, se pregateste (cu cifre si masuri de sustinere) si se anunta din timp pentru ca economia sa stie la ce sa se astepte si sa reactioneze pozitiv la parametri optimi.

    Răspunde
     
  • Mariana
    August 25, 2013 la ora 17:48

    Domnule Moise Guran, in legatura cu emisiunea despre Rosia Montana, as dori sa va aduc in vedere o alta varianta despre costurile Romaniei long term, daca acest proiect ar fi realizat. Cu totii stim cum functioneaza peste tot in lume afacerile in minerit, unde companii cu sedii fantoma dau faliment si nu isi respecta clauzele contractuale legate de conservare si maintenance pe termen lung. Va reamintesc ca Allianz a refuzat sa asigure proiectul tocmai pentru ca RMGC nu a avut garantii valide. Un eventual dezastru ecologic sa spunem peste 10 ani, ar aduce Romania in situatia de a cere despagubiri unei companii care nu va mai exista ( dupa modelul clasic- dau un tun si dispar) >>a se vedea exemple din Ecuador, Niger etc, iar costurile vor trebui suportate de noi toti. Singura datorie pe care o avem fata de aceasta companie este sa-i dam o lectie de integritate prin stoparea proiectului, decongestionarea economica a zonei si sa demonstram faptul ca nu chiar totul poate fi cumparat. Cat despre localnicii din Rosia Montana care vor minerit, dumneavostra sunteti cel care a cazut in plasa propagandei.ps. Nu sunt activist ecologist, nu fac parte din nici un ONG, doar cred ca Muntii Apuseni trebuie lasati acolo unde sunt si ca cetatean roman, sunt solidara cu Eugen David si ceilalti oameni din Rosia Montana hartuiti si amenintati timp de 10 ani de o sleata de imbecili lipsiti de viziune.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 25, 2013 la ora 18:21

      Mare dreptate aveti – in legatura cu aspectul ce se refera la activitatea de minerit, problemele de mediu multiple create ca urmare a exploatarii miniere si firma de apartament RMGC. Acest proiect de la Rosia Montana, al RMGC, mi se pare la fel de sigur (si de avantajos) ca si FNI-ul, unde cetatenii obisnuiti au ramas cu buza umflata si statul roman, adica noi toti, a trebuit sa plateasca o parte dintre oalele sparte, in capul prostilor care au crezut si au dormit linistiti, asa cum li se spunea in reclame pe la tv si in presa scrisa.
      Cum ziceam : proiectul RMGC de la Rosia Montana este cea mai mare teapa din istoria moderna a Romaniei, sau la egalitate cu vanzarea resurselor de petrol si gaze ale Romaniei, pe aproape nimic, la straini.

      Răspunde
       
  • cornel
    August 25, 2013 la ora 17:23

    O emisiune care mie mi-a placut:
    http://www.tvrplus.ro/editie-ora-regelui-125895

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 25, 2013 la ora 20:06 Răspunde
       
  • cornel
    August 25, 2013 la ora 16:59 Răspunde
     
  • cristi
    August 25, 2013 la ora 05:42

    Moise, ce se intampla? Inceputa aparent cu acelasi profesionalism de care eram convinsi pana acum, totusi abordarea subiectului Rosia Montana pare ca sufera o mutatie jurnalistica… Cum e posibil sa arunci concluzia ca „nu mai putem da inapoi”? Incepem sa ne intrebam despre tine daca nu cumva „consilierii” RMGC au trecut si pe la tine si „te-au convins” ca ei sunt unica noastra salvare…
    Esti sigur ca nu putem avea DEMNITATEA ca oameni si ca stat sa spunem NU unui proiect atat de controversat? Legile acestei tari chiar nu pot fi aplicate in acest caz? Daca va fi cazul de platit, oare nu trebuie SA PLATEASCA cei care au semnat la inceput in 1997 acel contract (INCA SECRET) cu Gabriel Resources?
    TE RUGAM FERM: Ramai obiectiv si fii un jurnalist INDEPENDENT! Pentru ca deja se vede o mare diferenta fata de primul clip despre Rosia! Parca nu mai ai curajul sa ne privesti fix, in camera, agitatia si nesiguranta ta sunt evidente! Inainte vedeam o privire fixa, convingerea, modul convingator de a vorbi… Acum se pare ca toate s-au evaporat!

    Răspunde
     
    1. Moise
      August 25, 2013 la ora 09:07

      Abordarea mea a fost perfect echidistanta. daca nu sunt avocatul tau, trebuie sa tragi concluzia ca m-au platit ceilalti?

      Răspunde
       
      1. cristi
        August 26, 2013 la ora 09:19

        OK Moise,
        Nici nu am zis sa fii „avocatul meu” 🙂
        Speram doar sa fii echidistant in continuare!
        Te rugam sa intelegi faptul ca exista o teama si repulsie fata de faptul ca tot mai multi jurnalisti incep sa se vanda foarte usor printr-un contract de publicitate sau de sponsorizare si incep sa arunce subtil idei si sloganuri ale RMGC.
        SPOR IN TOATE!!
        http://blog.activewatch.ro/rubrica-cetateanului-necenzurat/alburnus-maior-scrisoare-deschisa-catre-moise-guran-in-urma-emisiunii-tv-privitoare-la-rosia-montana/

        Răspunde
         
        1. cornel
          August 26, 2013 la ora 12:14

          Sunt de acord cu domnul Alburnus Maior insa nu Moise poate sa blocheze acest proiect ci opinia publica si guvernul. Intrebare : „Daca guvernul creeaza mereu exceptii de la aplicarea legii atunci de ce mai e nevoie crearea de legi si de institutii special abilitate in Romania?”

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            August 27, 2013 la ora 04:15

            Dl Cornel, asa cum usile sunt facute pentru a fi deschise, si legile sunt facute pentru a fi ocolite.

             
        2. sanduCu
          August 27, 2013 la ora 04:34

          Dl Cristi, ca si la RM, si in alte colturi ale Romaniei sunt romani care lupta sa nu se lase calcati. Dupa cum vedeti, Internetul are lucruri bune (conectare cu tot globul) dar si parti mai putin bune: cenzurare fara posibilitate (ramii cu dreptul in mina) de apel, solidaritate pe internet este invizibila pe strada (ati vazut, oamenii ca sa atraga atentia TVR trebuie nu numai sa iasa in strada ci sa o si blocheze, sunt exploatari miniere pentru minerale redioactive parasite sau abandonate cu deseurile la suprafata – romanii sunt sacrificati cu zile si nu se ia nici o masura, ce strada sa blocheze ei acolo in creierul muntilor nestiuti de nimeni, recent aflam ca Magurele a depozitat deseuri radioactive in Cetatea parasita a Bucurestiului dar citeva luni inainte se „descoperise” ca sub Bucuresti avem ape termale – freatic iradiat in toata regula, n-o fi mult nu stiu, sa asteptam sa se raceasca apa?), plus ca tot ce se scrie este citit si RASCITIT. Mai lipseste ceva? A, da – sa desfiintam internetul.

          Răspunde
           
  • cornel
    August 24, 2013 la ora 22:53

    Ceva interesant, parerea mea:
    http://www.youtube.com/watch?v=SOleoiate2M
    Vezi de la min.20 , asemanarile cu situatia din Romania (credite ipotecare la care au crescut abuziv dobanzile), sau de la 1:04:00 pana la final (aici e ceva ce tine mai mult de sistemul financiar american si la ce ar trebui sa ne asteptam in viitor).

    Răspunde
     
  • cornel
    August 24, 2013 la ora 20:48 Răspunde
     
  • alex ghita
    August 24, 2013 la ora 20:38

    Acuma iara o sa ma injurati dar ma uitam la realitatea tv unde se vorbea de Costica Stefanescu. Un talent si asta e nu am avut grija de el. Dumnezeu sa il odihneasca:

    Dar revenind la BUSINESS (Turismul de exemplu in Romania!!): TUTUIALA!

    In tara asta inainte de regionalizarea si respect pentru MUNCA trebuie re-invatta respectul!

    Aici la realitatea vorbeste acuma CRISTI MINCULESCU cu un pispirica de reporter un coate goale. Si Cristi Minculescu tot spune „sa va spun..” „dumneavoastra” lu coate goale asta care cred ca nici 35 de ani nu are..si asta!! tot: „Tu ce zici de craiova..”..sau „Tu cum l-ai cunoscut de Stefanescu” Nu este enervant?

    Sunt tot felul de coate goale, niste pici de 21-29 de ani care se adreseaza cu TU si asta ma refer si la (ce mi s-a intamplat mie..dar eu arat mai tanar poftim dar totusi sunt CLIENT!): Bricostore (un umflat care se compara el cu mine), poate ca EI nici nu isi dau seama..dar la fel la o vanzatoare, bah o VANZATOARE!! de covrigi in Brasov! Eu ii spun: DECI EU CLIENTUL!! Ii spun: Buna ziua, as dori 2 covrigi va rog. Ea: Cu ce ITI DAU? VREI cu mac?

    Eu am continuat (poate pricepe toanta!): Nu , va mutlumesc unul e de ajuns.

    Si atatia si atatia Ospatari, chelneritze (sa vedeti cum vorbesc si comenteaza pe clienti!!)

    SI VA MAI MIRATI Ca TURISMUL???! SI investiitle nu merg??? HA HA HA HA

    Pai cu asa golani! si nesimtiti. Ei probabil se cred in SUA unde toti se tutuiesc asa cred multi prosti din Romania ..care nu stiu Engleza! YOU inseamna si TU si DUMNEAVOASTRA si VOI..depinde de context. Copiem prostii auzite dupa urechi invatate de la corigenti, apoi pe aplicam si dam dovada de proasta crestere! Si apoi ne miram!!??? Ca nu ne respecta nimeni si nu avem turisti!

    Domnilor! Pina nu se invata odata ca nu TU se vorbeste INDIFERENT de VARSTA!

    Ca si aici idiotul asta de la realitatea e GAZDA si Cristi Minculescu (pe linga ca are peste 50 de ani de cariera!) este INVITATUL sau CLIENTUL!

    Si sa nu imi spuna cineva ca nu stiu eu ca am stat in SUA 7 ani si in canada 2 ani, deci stiu FOARTE BINE despre ce vorbesc!

    Si culmea acesti golani si coate goale care se TUTUIESC cu toti..de parca ar fi ei egali.. (nu sunteti egali mah sunteti niste prapaditi care nu o sa ajungeti nicaieir in viata!)..deci astia sunt primii care iau la misto..pe Americani. De aia suntem unde suntem..

    Deci Ce turism? Ce Rosia Montana visati?
    Ce ati baut? Cianura in ceai? Visati si visuri!! Lasati voi cu turismul..ca cu golani si cocalari din astia..puteti sa construiti voi cate Hoteluri vrei…

    Asa si cu FEMEILE din Romania..ca sa clarificam si baliverna asta.

    Pai vezi asa o fata frumoasa, eleganta cu mers de sarpe..zamet frumos ochi electrici..te aproprii si o intrebi: Nu va suparati unde este Mall X? Si ea: (cu voce de aia de retardata mintal de cartier..de Pantelimon): Ahhh o iei in fata (deci te tutuieste si ea care habar nu te cunoaste) si merge 100 metri in fata si acolo ..mai intrebi tu..

    Cum dracu credeti voi ca TURISMUL in ROMANIA merge? ASTA e ESENTA turismului..toti trec de acest DETALIU..eu nu! Si asa multi turisti am cunoscut personal 20 de persoane din tari diferite care NU VOR MAI veni! Cei care au venit ca si ei..erau necunoscatori si RATACITI..pe aici! Dar dupa asa o experienta…nu se va mai rataci nimeni!

    Asa ca nu va mai ametiti cu APA RECE! La rosia Montana ca si in TOATA ROMANIA..Turismul e o mare COCALAREALA!

    Nu va bazati pe el..ca e Castel de Nisipuri..mai bine sa sape si sa ia Aurul..

    Toti se tutuiesc in Romania toti zic OK..dar habar nu au cu ce se maninca America sau PRINCIPIILE lui TAYLOR de Scientific Management…

    Răspunde
     
  • alex ghita
    August 24, 2013 la ora 16:15

    O sa comentez si eu pe2 din cele przentate: 1)Ambulante(Regionalizare) si 2) Rosia Montana:

    1) AMBULANTE: Regionalizarea; uite ca se poate face peste aceste regiuni ale ambulantei..Astfel daca si ambulanta este OPTIMIZATA probabil ca si DRUMURILE la administratiile financiare vor fi optimizate daca CENTRELE administrative vor fi exact in orasele unde sunt si centrele de ambulante. Orice s-ar spune de descentralizarea tot trebuie o GRUPARE locala ca asa..nu mai vorbim de RETEA de stat ..ci vorbim de evul mediu.

    2) Rosia Montana: Intra-devar sunt anumite riscuri ecologice..DAR..este un mare DAR:

    Credeti ca in timpul Comunismului nu s-a poluat mai mult? Si degeaba? Sau cand rusii au luat in 1950-1960 o multime de zacaminte de la noi? Vorba aia: Si .f… si cu banii luati! Si atunci ne plingem? Macar facem ceva bani. Apoi in ultimii 23 de ani cate gunoaie radioactive au fost aduse pe Teritoriul Romaniei..din Italia si nu numai. Cate gunoaie am facut NOI Romanii cu TERMOPANE TERMOPANE adica Marea RENOVARE care i-a prin spe toti (pe buna dreptate) in anii 2004-2008..dar gunoaiele? Va mai aduceti aminte pe unde le aruncati?Aaaa o sa spuneti dar ce ca nu era dezastru natural..ca noi aruncam un pic. Da! Dar erati cu milioanele ca tot romanul facea renovare..dar cu gunoaiele ce? Ca si cele din Padure ca salbaticii suntem dupa gratare! Imi e si scarba sa ma mai opresc pe la o padure..sa nu calc in vreun CIOB!

    Asa ca hai sa nu fim..Mironosite. Scoti aur din Pamint vei face mizerie! asta e!

    Atata mizerie facem noi si pe gratis! adica degeaba! Ca macar asa luam niste bani!

    Treaba e ce facem cu ei..dar asta e alta problema. Astia se cacaie pentru ca nu stiu cum sa FURE mai bine…daca s-a r gandi la TARA si la ROMANIA ca ansamblu..ca sa va spun ceva (cred eu) : Mai conteaza daca tara e poluata sau nu, daca nu mai e nimeni in ea in viata? emigratie sau moarte prn inanitie. Se scoate AUR peste tot in lume si numai noi mai cu motz! facem fite! Adica NU VREAM sa FACEM NIMICA! Nu ar fi bine sa ne cada AURUL direct in gura? Ca para malaiatza? Atatia scuze..dar idioti ecologisti..Vloi stiti apropo de ecologie..ca Germanii au descoperit ca cu Agricultura BIO nu fac fatza cu costurile si au schimbat pe ingrasaminte..??? Si de accea au schimbat si Legea UE (ca nemtii fac legile sa fie clar) ca sa nu mai existe etichete BIO si restul.. A fost un MOFT! Ingrasamintele au aparut si vor fi pentru simplul fapt ca: Suntem multi bah! Si nu e destula haleala pentru toti! E clar?
    Asa si cu asta? Vrei sa flueri pe dealuri? nepoluate..hai sa nu rad! Dar vechile combinate din care curgea MERCUR! daaaa MERCUR! inghitit de copii care luau fierul vechi? Hai sa nu fim ipocriti..avem o tara..vai de mama noastra cat de poluata..Noroc cu relieful de la Dumnezeu..ca NOI am desertificat-o.
    PE gratis! asa asta zic daca tot e..sa fie..macar sa facem un ban!

    Răspunde
     
    1. alex ghita
      August 24, 2013 la ora 16:20

      Si am uitat! Ce facem cu ROSIA MONTANA? Simplu! SAPAM! Si luam aurul si banii si gata! macar sa ii punem pe aia sa faca o autostrada de banii aia! chiar nu mai avem probleme in tara asta? sa pierdem timpul cu asa ceva? de 5 ani!! Discutam. Mai avem inca 3000 de probleme de rezolvat..daca stam 5 ani la fiecare..nu e de mirare ca nu se face nimica. Trebuie DECIZIE! si actiune!

      Răspunde
       
      1. altcineva
        August 25, 2013 la ora 09:27

        @Alex Ghita
        tu esti genul de om care daca are un picior rupt, diaree, febra, capul spart si mancarmi si-ar spune: pot sa mai suport si o durere de masea!
        apoi va mai adauga inca o fractura deschisa la o mana…
        esi genul de om care are impresia ca daca sta unde o intarcat mutu’ iapa, problemele nu vor ajunge la el niciodata.
        esti genul de om: „las-o ba ca merge-asa” iar daca nu merge: „da-o dracului si stingeti lumina!”
        vezi de merge tara asta prost? ca tot din astia ca tine ajung la conducerea ei.

        Răspunde
         
        1. alex ghita
          August 26, 2013 la ora 19:44

          @Altcineva…Nu inteleg? Daca asta ai inteles..esti IDIOT.

          Rahati ca tine..tin tara asta pe loc! Sunt sigur ca daca me comparam nu ai realizat nici 1% din ce am realizat, Eu asa ca taci naibii din gura ..daca asta e concluzia..e clar ca nu ai inteles nimica ca nu ESTi CAPABIL!

          Si asa de CURAJOS esti,,ca nici numele nu l-ai scris. DACA tot ai ceva de spus..PUNE numele..si asumati-l..nu o ia la mina..

          Răspunde
           
        2. alex ghita
          August 26, 2013 la ora 19:45

          Nu nu am..dar poate o sa ai tu un picior rupt..cand mergi pe drumurile din romania..ca Accidente se mai intampla!;)

          Răspunde
           
        3. alex ghita
          August 26, 2013 la ora 19:47

          Si eu sunt genul..de „las-o asa..”..habar nu ai cu cine vorbesti! Fi-ar dsa fiti! diferenta e ca EU pe linga ca vorbesc aici..dar poate nu o mai fac..mai scriu si la Guvern.(ca efectiv sa se faca ceva!) si mai imi fac si lucrul meu..Dar tu ce faci? O L.A.B.A! Ca majoritatea romanilor!

          Răspunde
           
  • mircea
    August 24, 2013 la ora 15:24

    Rosia Montana nu cred ca poate trai din turism. Ce ai putea vedea in afara de Galeriile Romane si ce ai putea face in aceasta localitate. Nu este diferita cu nimic fata de orice localitatile de munte din tara. Cunosc zona, cunosc tara, sunt dintro localitate de munte in care exista 2 pensiuni. Fiecare au cate 5 angajati, adica un total de 10 locuri de munca intro localitate de 4000 locuitori. Un alt beneficiu este ca mai cumpara 20-30 oua si 5-10 litrii de lapte pe saptamana de la parintii mei, in rest nu stiu de unde se aprovizioneaza patronul. Daca am face toate localitatile de munte din tara statiuni o sa devenim toti turisti si o sa ne vizitam unii pe altii? Trebuie sa ai o activitate din care sa rezulte ceva, un produs finit. Ca sa fabrici orice obiect ai nevoie de materie prima, iar ca sa obtii materie prima trebuie sa tai si munti. Asa functioneaza omenirea acum!
    In cazul Rosia Montana trebuie facut un calul intre beneficii vs probleme pe care le creaza. Daca din beneficii pot fi rezolvate si problemele pe o perioada f mare de timp iar statul este bine pe profit atunci este ok. Daca problemele generate sunt mai mari decat beneficiile atunci sa se renunte la acest proiect. As vrea un calcul exact intre aceste doua chestiuni, realizat de specialisti si abia atunci ma voi pronunta de care parte sunt!

    Răspunde
     
    1. mircea
      August 24, 2013 la ora 15:26

      calcul

      Răspunde
       
      1. mircea
        August 24, 2013 la ora 15:34

        Ar mai fi de calculat si cati bani intra in bugetul statului daca exploatarea este administrata de stat prin managementul lui prost si cati bani daca exploatarea o face o companie privata. Nu cumva compania privata va angaja mai putini oameni decat statul si va exporta profitul prin diferite metode astfel incat daca tai linie la final statul ar fi mai castigat daca ar administra chiar el, asa prost cum se stie ca o face, vezi Cuprumin!

        Răspunde
         
    2. Mariana
      August 25, 2013 la ora 17:56

      Intr-un secol in care toata lumea vrea sa evadeze din jungla urbana pentru un week-end sau o vacanta, departe de poluare, unde o taranca iti face cozonaci in cuptor si poti simti miros de fan uscat, muntii Romaniei sunt un rai. Problema acolo e ca toate afacerile in agro-turism au fost stopate prin declararea zonei ca monoindustriala, fortand astfel un cumul decizional in favoarea companiei miniere. Coruptie! Asta e cuvantul, nu lipsa de potential!

      Răspunde
       
    3. cornel
      August 25, 2013 la ora 18:29

      Sunteti un actionar sau un angajat al RMGC, pentru ca vedeti doar o parte din realitate (realitate care a fost creata prin CORUPTIA autoritatilor statului)?

      Răspunde
       
    4. sanduCu
      August 25, 2013 la ora 22:30

      sunt multe lucruri mult mai valoroase decit aurul, pe care putini sunt cei care nu le iau in calcul.

      Răspunde
       
  • Calin
    August 24, 2013 la ora 15:10

    M-ar interesa opinia d-voastra vis-a-vis de urmatoarele:
    Un proiect concret de creare de locuri de munca si modernizare a localitatilor ar putea consta in construirea unor spatii de productie care sa fie puse in mod gratuit la dispozitia investitorilor in vederea derularii de activitati de productie, precum si in construirea infrastructurii, utilizand preponderent surse de finantare proprii. Realizarea facilitatilor de productie si a infrastructurii pot fi realizate prin mijloace proprii, obtinandu-se astfel economii semnificative. Finantarea lucrarilor se poate realiza, de exemplu, din profitul obtinut ca urmare a exploatarii de terenuri agricole arendate.
    Conform unor calcule estimative, la o suprafata de 2.500 de hectare cultivata cu cereale, veniturile se ridica la aproximativ 2.060.000 euro, cheltuielile la cca. 1.263.000 euro, iar profitul net, in conditiile fiscale actuale, la aprox. 670.000 euro. Beneficiul obtinut poate reprezenta, in unele cazuri, si de cinci ori bugetul alocat investitiilor unei asezari rurale cu o populatie de aproximativ 5.000 persoane.
    Profitul rezultat ar putea fi investit, de exemplu, astfel:
    – 240.000 euro – investitia in utilajele agricole si de constructii necesare (in regim second-hand);
    – 240.000 euro – spatii de productie cu o suprafata de 1.500 mp, pentru cca. 500 salariati (in 3 schimburi);
    – 190.000 euro – 10,5 km (63.000 mp) drumuri asfaltate cu materiale reciclate (lucrari identice din punct de vedere calitativ cu cele clasice).
    Problema majora consta in finantarea capitalului de lucru si a investitiei in utilajele agricole necesare. Suma se ridica la cca. 1.448.000 euro. Intrebarea este daca exista posibilitatea ca o autoritate publica sau o societate comerciala cu actionar unic o autoritate publica sa achizitioneze bunurile si serviciile necesare atat activitatii agricole desfasurate, cat si lucrarilor de infrastructura cu plata la maxim 270 de zile (credit-furnizor) ? In cazul in care raspunsul este negativ, ar exista alte posibilitati de finantare ?

    Răspunde
     
    1. viorica
      August 26, 2013 la ora 15:32

      Dupa parerea mea, este o lipsa acuta de oameni harnici, pregatiti si priceputi in orice domeniu, de oameni care sa reziste fizic si psihic. Ne plangem mereu ca nu avem drumuri, ca nu construim autostrazi, dar cu cine oameni buni? Ca ne-am educat copiii sa tocesca 24 de ore din 24, dam examen de bacalaureat la toata suflarea pe competente lingvistice si la calculator, dar cu parere de rau pentru excavator, surubelnita, flex ai nevoie de forta fizica, de pricepere, de antrenament, ori pe astea nu le-am mai cultivat la copiii nostri de cel putin 30 de ani. Si atunci cine mai munceste sa faca autostrazile? Ca avem nevoie si de IT-isti dar avem nevoie si de instalatori, electricieni,etc. Se fac programe pentru sate, dar satele nu mai au suflet tanar care sa „puna osul la treaba” cum se spune in popor. Si, doamne, multi tineri au plecat departe si, le trimit din cand in cand, niste banuti parintilor ca sa-i ierte ca i-au lasat singuri la batranete.

      Răspunde
       
  • Florin
    August 24, 2013 la ora 14:46

    Problema cu drumul acela spre Ciocanesti e mult mai grava – in sensul ca de exemplu pe acelasi deum se ajunge in multe alte locuri, de exemplu la Borsa. Eu mergeam regulat la Borsa, locurile sunt superbe insa anul trecut am decis ca imi ajunge, drumul este incredibil de prost. Peisajele in pasul Prislop sunt absolut unice (eu numeam acei munti Alpii Romaniei) dar din pacate nu merita nervii pe care ii faci dupa ce parasesti drumul Suceava-Vatra Dornei (care este foarte bun) si te afunzi in drumul acela cu groapa langa groapa.

    Răspunde
     
  • Cristian
    August 24, 2013 la ora 13:45

    Domnule Guran, un prieten din copilarie, inginer, are experienta in lucrari cu utilaje petroliere, a si lucrat pe platforme marine, am inteles ca a si aplicat pentru un post in Norvegia ; cred ca va afla si el, n-are sens sa fiu cinic sa-i amintesc stirea asta, intr-adevar, riscurile sant mari, cam ca soldatii din ”Scorpionii rosii”, in Afganistan : http://www.hotnews.ro/stiri-international-15437380-elicopter-prabusit-marea-nordului-3-persoane-murit-una-este-data-disparuta.htm

    Răspunde
     
  • marius22
    August 24, 2013 la ora 09:41

    Muntele respectiv o avea el aur si alte metale. Adevarata lui comoara este tinuta secreta si trebuie sa dispara.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 24, 2013 la ora 10:57

      Si care este aceea?

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 25, 2013 la ora 22:25

        galeria lui Traian?

        Răspunde
         
  • calin
    August 24, 2013 la ora 04:56

    http://www.criserb.com/blog/doamna-care-ne-facea-sa-varsam-o-lacrima-in-reclama-tv-pentru-rosia-montana-este-cu-totul-alta-in-realitate.html
    Ar fi interesant de vazut daca este adevarat ce se spune in site si oare cum influenteaza o campanie media bine facuta. Ce mai conteaza un munte acolo, ca padurile le-am taiat si am exportat busteni, pe rauri am facut microhidrocentrale si le-am captat de s-a dus tot ecosistemul pt niste certificate verzi care daca nu se mai dau se duce si „afacerea”, mai primim un pumn de maruntis acolo, ce mai conteaza generatiile viitoare?

    Răspunde
     
  • un turist
    August 24, 2013 la ora 02:29

    Dan Onofrei.In primul rind nu am mai auzit de Cioran dar clipul arata tot o nemultumire dupa mine.Nu am agreeat niciodata actiunile lui Hitler sau celor care vor sa-l copieze. Ce primesc ei ca inchisoare este floare la ureche dar d-voastra stiti prea bine ca ar trebui sanctiuni mult mai grele. Da sintem pina in prezent cum sa va spun persecutati pentru Hitler si cum spuneti nu a fost poporul German nici el German ci bun Austriac.
    -Ceea ce priveste pe acel Tökes, Daca as fi eu presedinte de stat l-as rechema si ar ramine fara ordin si mandat plus ca l-as acuza de tradare de patrie ca altceva nu este cind uneltesti contra statului. In vremuri tulburi ar fi putut fi condamnat la pedeapsa capitala.
    -In rest drum bun in Romania si numai bucurii.

    Răspunde
     
    1. un turist
      August 24, 2013 la ora 11:58

      Pentru Dan Onofrei. Poate citeste in Romania la soare si caldura mai buna. Stimate Dane, Hitler si Göbbels au reprezentat Germania si poporul German si de aceea mai avem si acuma de suferit, Stiti bine cu libertatea cuvintului despre WW2 si urmarile lui. Nu cred ca sint multi care simpatizeaza cu NSU sau altii de dreapta dar acestia sint peste tot,are si Romania al ei Wadim Tudor care nu este nici el foarte politicos.Stiti poate bine ca o rana cu o crusta trebuie numai atinsa ca curge iarasi singe. Trist dar adevarat este ca mediile deabia asteapta sa puna ulei pe foc si ca peste tot cel de rind este usor influietabil. Cred ca ma intelegeti si aduceti amintiri frumoase la intoarcere.

      Răspunde
       
  • un turist
    August 24, 2013 la ora 01:41

    Inca nu am vazut emisiunea dar mi-a inghetat singele in artere la urmatoarea stire: In Mediterana sint pescuiti acei clandestin care vin cu barci de tot felul in Malta sau Italia,nu este lasat nimeni sa se prapadeasca si facut tot posibilul sa fie scos la uscat din barca naufragiata. Pina aici bine dar sa aud ca 2 ROMANI au aruncat in Argentina pasageri clandestini in ocean mi-a dat de gindit.Oare cine nu va judeca tot poporul Roman pentru asemenea acte la fel ca in Evul Mediu?? Am stat astazi la munca si am tacut ca mutul cind am auzit aceasta veste vazind ca se uita toti la mine care cum spun colegii am inclinatii Romanesti. Sincer sa spun mi-a fost rusine!!!!Mare rusine!!!

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 24, 2013 la ora 02:10

      stimate domnule un turist -pacat de dvs-citeodata mai faceti si comentarii plauzibile(dar nu prea des) acum ati dat-o in bara -2 Romani nu pot reprezenta poporul (unii ii zic BOBORUL roman-)
      Nici Hitler si Goebels nu au reprezentat poporul German.Deci tembeli sint mereu si peste tot in lume :Ca sa fim sinceri tiganii care cutreiera Europa reprezinta popoarele de unde au plecat(desi presa german aii defineste in articolele lor pe cei din Romania ca romani )??Sa fim seriosi!!!Se prezinta pe dinmii ca mai mult nu au vrut sa invete de la scoalaSAu ca la noi cu NSU-ul pe care ii judecati acum la MÜnchen -reprezinta ei poporul german???SA fim seriosi.Bine e drept Hitler nici macar nu a fost german mi separe a fost autriac:DAr nici pe aceia nu i-a reprezentat caci ei sint in majoritate un popor vesel si prietenos.
      DAr de Emil Cioran ati auzit??? ca pe dvs va intereseaza cultura Europena daca il cititi si pe Eminescu:HAi sa va dau un videclip din Youtube cu doi mari Romani si comentarioul lor despre romani: A da nu mi-ati raspuns ce parere aveti despre declaratiile acelui separatist de minoritatea maghiara de la Bruxelles???Ala o fi fost dicht cind a facut declaratia aceea la Bruxelles???Dar tendintele se vad clatr se inceraca provocari de separatism prin a face imagine rea ROmaniei.Deci dvs.plingetii pe cei de la NSU si ca aia mai sint multi care au omorit oameni nevinovati pe strada in Moderna GErmanie iar autoritatile au dat vina pe rude!!!!CA la noi la niemeni parca asa e vorba

      Răspunde
       
      1. cornel
        August 24, 2013 la ora 13:32

        Multumim pentru link. Interesante si obiective obsevatiile prezentate.

        Răspunde
         
  • Oana
    August 24, 2013 la ora 00:29

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 24, 2013 la ora 01:02

      va multumim de postare stimata doamna .
      Stiti in afara tragediei ecologice de proportii sint convins ca Romanii chiar din acea zona vor ramine la fel de saraci ca si altadata in istorie_Si si mai grav este ca ca cei localnici si-au vindut proprii morti ca sa fie ingropati sub mocirla de cianuri!!!CA sa nu mai vorbimm de riscul potential existent daca privim la tarile africane unde bastinasii copiind marile concerne straine canadiene care le fura aurul ,fac rost de mercur acolo (tot Otrava) si aplica metoda in pivnita casei pe deviza pai daca faceam palinca la cazanel la contrabanda(ca asa e traditia la ardeleni !!!) de ce sa nu ne iasas i noua un pic de aur ca salariile sint prea mici!!!!Nu m-as mira sa nu importe metoda de la africani care este o plaga la ora actuala pe continet-am citit articol documetat in ziarul federatiei sindicale Germane de chinie

      Răspunde
       
      1. sorin
        August 27, 2013 la ora 11:35

        n-au decât s-o aplice, domnu Dan, s-o aplice în pivnița casei lor-ca africanii. in ritmul și la scara aia e mai suportabil. să nu zic regenerabil-că-s utopic.
        v-am citit mult. dvs susțineți munca asta sănătoasă, relaxantă, la o grădină cu de toate, în spatele casei șamd.
        depinde la ce raportați sărăcia-în măsura în care totul e relativ. poate unii nu și-ar dori decât un trai liniștit. munca întotdeauna înnobilează omul.
        ce mama ei-până să vina messia asta de rmgc cu multe cadouri(unele pe perioadă limitată, altele până-ntr-a n-șpea generație), toți roșienii n-ar fi descoperit nici apa caldă nici gaura de la macaroană?! ce vină au ei că s-au născut acolo și n-au uitat să crescă vaci, porci , găini -și să trăiască sănătos. sau cât mai sănătos posibil. că decât să cobor în minele lor bolnave, mai bine mânc o ratotă cu slănină și cu brânză.
        problema e că statul tot are de plată(adică noi ăștia, muritorii de rând) dacă se trage linie și se sistează exploatarea-din terțe motive-foarte plauzibile. din acest motiv procesul ar fi ”ireversibil”. macar de ar fi pe o perioadă limitată în funcție de suma de rambursat-nu până mătură toți munții de acolo.
        pt. că vă spun drept: io nu mi-aș duce copii acolo în vacanță la bunici, să se joace în colbul lor cianotic până li s-ar strica dinții în gură.
        am și eu casă la țară -și când mă pun în situația lor, mi-e milă de oamenii de acolo. n-am cum să nu le susțin interesele. da alea sănătoase. nu de alta da încet, încet, ciuma asta se extinde și mai încolo urmăm noi. vântul aduce praful și la voi, și peste tot.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase