Tehnici de otrăvire a electoratului

Moise Guran

De câteva luni de zile pensionarii din România sunt atacați la creier prin asocierea excesivă a cuvântului tehnocrat cu tot ce poate însemna context negativ. Salarii, pensii, negocieri, buget… mai mult decât în talkshourile la care părinții și bunicii noștri mai și moțăie din când în când, burtiere mari, burtiere groase, băgate toată ziua în heavy rotation pe posturile lor preferate, îi conving de faptul că acest cuvânt, relativ ezoteric până de curând față de limbajul curent, e insuși diavolul. Evident, totul are logică și sens pentru un om cu o educație cât de cât, iar această manipulare grosieră se desfășoară doar pe tv, nu și pe internet.

tefnocrati 1 bun

Demonizarea cuvântului tehnocrat a început imediat după Colectiv, atunci când o altă masă de oameni, a celor mai educați, chiar ceva mai înstăriți, cu aspirații măcar dacă nu chiar din clasa mijlocie, a decolat din indiferența călduță a serialelor HBO, din lehamitea de Centru Vechi pentru tot ce e politic, zguduind societatea și forțându-l pe președintele Iohannis să aleagă altceva decât un guvern politic.

rockAsta l-a încurcat inclusiv pe Iohannis, care nu era pregătit pentru așa ceva. El chiar voia guvernul lui, un guvern politic. Chiar dacă soluția Cioloș se prefigurase cu ceva timp înainte, aducerea fostului comisar european la conducerea României era în plan ca o soluție a PNL, iar nu în fruntea unui guvern independet, de tehnocrați. Drept urmare, Cioloș a primit libertăți limitate și deși public s-a spus că Iohannis nu s-a amestecat în alcătuirea guvernului, acest lucru este doar parțial adevărat. Compromisul agreat cu pesediști și peneliști a fost acela de a planta anumiți oameni în guvern, care fie au blocat unele reforme (vezi cazul lui Adrian Curaj la Educație, puternic influențat de însuși președintele Iohannis) fie au patronat unele interese (Tobă la Interne, Dîncu la Administrație). Așa se face că unele proiecte ce ar fi trebuit să schimbe radical societatea, încă stau agățate între Cancelaria premierului (unde au și fost făcute) și ministerele care trag de timp, în așteptarea unui eșec care să compromită definitiv ideea de guvern de tehnocrați.

rtv 3

Între timp Victor Ponta, ce părea irecuperabil politic toamna trecută când guvernul său a fost trântit de stradă (după ce, cu un an înainte, candidatul Ponta fusese învins in extremis de internet) a simțit foarte corect dezamăgirea clasei mijlocii față de Iohannis, de absența oricărei inițiative coerente din partea acestuia. Ponta încearcă acum să se întoarcă la limanul politic făcând surf pe această dezamăgire care crește rapid, exploziv, la fel cum i-a crescut și popularitatea fostului primar de Sibiu, în 2014. Ponta nu e un geniu, dar nici pontaprost nu este. Instinctele sale politice sunt corecte, a mai dovedit asta și în alte momente, de exemplu atunci când s-a retras de la conducerea PSD evitând un conflict pe viață și pe moarte cu Dragnea, într-un moment care nu îi era prielnic. Dar, dacă Iohannis e easy target dată fiind erodarea rapidă a imaginii președintelui, amenințarea unui new rising star, care nu e nici ficus la Cotroceni, nu e nici măcar amestecat în cloaca politică românească, îi creează unele dificultăți. Așa s-a ajuns la schimbarea dicționarului limbii române, la schimbarea sensului cuvântului tehnocrat, care până la toamnă nu va mai însemna om care se pricepe la ceva (antagonic cumva cu politrucul, despre care românii sunt convinși că nu se pricepe la nimic).

protv

Dar palierul de acțiune e complex. Pe internet a devenit virală înregistrarea unui dialog între reporterul ProTV Paul Angelescu (Bravo Paul pentru spontaneitate!) și o doamnă care s-a prezentat profesoară de engleză, la marșul profesorilor de 1 iunie. Reporterul a avut prezența de spirit de a-i pune acesteia o întrebare simplă în engleză, pe care așa-zisa profesoară n-a înțeles-o. Poate era doar un profesor foarte slab pregătit, sau poate era una dintre pensionarele care apar frecvent la mitingurile PSD. Putea spune că e părinte sau că e bunică, dacă n-ar fi avut pe conștiință faptul că se află în mod fraudulos acolo. Că se dădea adică profesor, când, de fapt, fusese adusă de altcineva.

Ceea ce vreau să scot în evidență este jocul urât al sindicatelor (în general, nu numai al celor din Educație) un joc pe care acestea l-au făcut la fel de urât în toți anii electorali. Este posibil ca singura mișcare de stradă de când cu guvernul tehnocrat să fi fost ajutată discret de o mașinărie de partid? Da, desigur, e posibil. Mai mult local decât central, marile carteluri sindicale au recomandat membrilor să voteze PSD la aceste alegeri locale. Serviciu pe serviciu, scopul e oricum același.

poza rtv2 29 mai

Să recapitulăm… Asupra electoratului s-a acționat până acum pe mai multe paliere, cu metode diferite, cu driveri de imagine diferiți… Principalul driver de imagine al PSD în rândurile celor mai tineri, mai urbani, mai educați este nu Ponta ci însuși Klaus Iohannis. Desigur involuntar, negativ, prin folosirea dezamăgirii pe care acest tip de electorat o are în privința președintelui. Ponta, Firea, Vasilescu, Negoiță… aceștia sunt actorii mici dar care vor aduce totuși victoria PSD într-o parte a marilor orașe. (Ar fi putut câștiga și Clujul dacă nu o retrăgeau pe Aurelia Cristea, căci Boc nu e atât de popular precum îl arată acum sondajele.)

Electoratul mai în vârstă, ce face cam 70-80% din publicul televiziunilor de casă ale PSD e otrăvit la creier cu mesajul tehnocrat = diavolul.

Armata bugetarilor (n-or fi toți 1,4 milioane dar o bună parte) e manipulată și condusă la vot de sindicate.

Ne mai mirăm că după alegerile de duminica asta PSD și sateliții săi vor avea cel puțin 70% din administrațiile locale din România? Că statistic, după aceste alegeri, se va putea demonstra că în toamnă ei vor obține fluierând majoritatea absolută în parlament? Că vor folosi aceste rezultate pentru a-și legitima doborârea, probabil imediat, a guvernului dracilor de tehnocrați dar și pentru a-și dezincrimina în Parlament infracțiunile de care au fost acuzați, trimiși în judecată sau chiar condamnați definitiv?

Mie lucrurile mi se par clare. Acesta este motivul pentru care i-am cerut public lui Predoiu să se retagă (ca imagine, victoria PSD la București va cântări cel mai greu) și am declarat că aș merge la vot, oriunde m-aș afla, pentru a da un vot celui mai bine clasat candidat față de cel al PSD. De aceea am respins absenteismul și am îndemnat oamenii să meargă la vot. Pentru că, la fel ca în 2014, doar un vot masiv al generației impasibile, poate împiedica aceste planuri. Știu, nu ne-am ales cu mare lucru nici după 2014 dar, să o recunoaștem, se putea mult mai rău.

Eu nu fac propagandă nimănui. Deși mi-e simpatic, inclusiv Cioloș mă scoate deseori din sărite cu ezitările lui. I-am criticat și voi continua să îi critic pe toți (tehnocrați sau politicieni) într-un mod decent, deschis și constructiv. Am considerat că expunând aceste lucruri fac un bine mai mare societății decât să tac în independența mea, la fel de impasibilă ca și cea a generației facebook.

Am scris acest articol ca să vă conving să mergeți la vot.  

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

101 răspunsuri la Tehnici de otrăvire a electoratului

  • Andrei_TM
    Iunie 7, 2016 la ora 14:48

    Se simte frustrarea de dupa alegeri… Daca nu a iesit cu cine simpatizezi , atunci sa fiu contra celui care a iesit. NU inteleg ce tot are lumea cu PSD-ul , chiar nu se mai poate face campanie ci doar ANTI-Campanie… Sincer nu am stiut care sunt candidatii in Bucuresti, doar pe Firea o stiam deoarece , aparea pe toate postarile (campanie si Anti-campanie) … ne mai oprim si noi de a arunca cu noroi in altii si sa ne concentram pe promovarea propriilor valori?

    Si tu Moise am observat ca o dai pe Anti-campanie , ca si jurnalist ar trebui sa vezi ce e bine si ce e rau in ambele tabere … ma indoiesc ca toti din PSD sunt hoti …

    La Timisoara , Mr.Robu, nu l-am vazut aruncand cu noroi in fosti candidati sau actuali , el si-a promovat propriile lui proiecte . Nu am citit in postarile lui chestiuni despre un alt candidat. Rezultat 53%. Si daca era de la PSD, castiga … eu nu votez partide ci persoane.

    Răspunde
     
  • C7
    Iunie 6, 2016 la ora 23:41

    Sunteți niște nulități toți iar pe votul vostru nici vrabia nu se caca.

    Răspunde
     
  • dan groza
    Iunie 5, 2016 la ora 23:36

    care guvern tehnocrat ? cand la ministerul sanatatii initial au avut candidat un tanar model ? doar si dupa asta iti dai seama ca toti din acel guvern sunt tot oamenii impusi de mafie. Ciolos o fi el bine intentionat dar nu trebuia sa accepte un astfel de pact cu diavolul. Cat despre alegerile de acuma ce moralitate are poporul asta cand voteaza un partid condus de un om condamnat definitiv pentru frauda electorala ?

    Răspunde
     
  • Lenovo
    Iunie 5, 2016 la ora 23:31

    Mr. Guran, de curiozitate ca pareti baiat destept, daca un autobuz ar fi venit sa voteze in alta circumscriptie se inregistreaza in serverul central un buletin sau mai multe care ar fi votat deja? Sau ramane la interpretarea operatorului sa de ok-ul sau nu? Pentru ca mie mi s-a parut ca e la interpretarea operatorului.

    Răspunde
     
    1. Operator
      Iunie 8, 2016 la ora 20:18

      Nu prietene, operatorul nu poate refuza votul alegatorilor, doar presedintele sectiei poate decide asta. Desigur, aplicatia inregistreaza participarea acestora la vot si in cazul in care figureaza ca s-au prezentat in 2 sectii de votare, alegatorii sunt pusi sa completeze o declaratie pe propria raspundere prin care isi asuma responsabilitatea acestei actiuni. Mai departe s-or descurca ei cu politia cum vor putea.

      Răspunde
       
  • 50bani
    Iunie 5, 2016 la ora 15:01

    PSD transmite date electorale prin Chatous? Interesant.

    Răspunde
     
  • DMT
    Iunie 5, 2016 la ora 00:22

    Nu se intreaba nimeni de ce nu avem alternative poltice? De ce n-am avut dupa ’90? Altele ca cele de astazi, cu partide ad-hoc sau pseudo-partide. Nu (mai) stie nimeni de temnitele comuniste unde a fost distrusa elita intelectuala? (viitorul care ne era scris prin ei). Ai dracu’, toti avem solutiile:). Mai ales din confortul unei conexiuni la internet. Sa ne aduce aminte ce spunea Jefferson: „Copacul libertăţii trebuie udat din când în când cu sângele patrioţilor şi al tiranilor“. Care fapte? Care copac? Dar mai ales care sange? (al cui)Care patrioti? E greu sa „dai drumul la sange” cu si prin link-uri. Banc: Doi copii dialogau pe internet. Unul ii spune celuilalt: „Ai vazut ce ninge afara? Celalalt ii raspunde: Nu! Da link sa vad!

    Răspunde
     
  • Frauda masiva
    Iunie 4, 2016 la ora 16:03

    Alegeri intr-un singur tur, angajatii primariei sunt presedinti si vicepresedinti in comisiile de votare din satele arondate primariei… Ce vreti mai mult? Unii au declarat ca nici n-o sa mai sigileze urnele. Altii s-au pregatit deja sa inghita abtibildurile de pe buletine. Sa speram macar ca se vor scana buletinele.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iunie 4, 2016 la ora 11:33

    Singurul mod in care se poate realiza schimbarea pe care o evocati este prin participarea la procesul electoral. Adica, daca nu va convine actuala reprezentare, nu va puteti astepta sa vina un grup de martieni care sa voteze in locul dumneavoastra alti reprezentanti locali care sa schimbe ceva. Prin urmare, mergeti la vot si alegeti pe cine credeti ca va reprezinta. Daca sunteti multumit de hotii care sunt acum reprezentantii dumneavoastra, nu participati la vot si contribuiti la pastrarea situatiei actuale. Dar, indemnand si pe altii sa faca la fel si sa stea acasa, faceti astfel propaganda hotilor care considerati ca va reprezinta si pe care-i sustineti. Moral este sa lasati pe fiecare sa aleaga pe cine crede ca-l reprezenta mai bine.

    Răspunde
     
    1. Elena
      Iunie 4, 2016 la ora 21:21

      multi vor vota urmasa lui Oprescu;
      si acela se lauda ca va face „brici”
      spitalele si a sfarsit cum stiti;
      minciuna INCA se vinde bine la noi,apoi,
      vai de noi…

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Iunie 7, 2016 la ora 10:13

        Multi dintre cei care merg la vot. Despre asta este vorba, despre faptul ca cei care merg la vot sunt putini, in Bucuresti doar o treime dintre cei cu drept de vot. Prin urmare, daca nu va intereseaza cine va reprezinta si conduce institutiile publice in numele dumneavoastra, nu va lamentati ca traiti rau.

        Răspunde
         
  • Stefan
    Iunie 4, 2016 la ora 10:59

    Suntem depasiti numeric de tigani, analfabeti si in cea mai mare parte de pensionari comunisti. Singura directie a acestei tari este din pacate, in jos.

    Răspunde
     
    1. asiaticu
      Iunie 5, 2016 la ora 01:26

      Cu asta sunt in gand ori de cate ori avem alegeri.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Iunie 7, 2016 la ora 10:37

      „Suntem” cine!? Cetatenii patriei noastre sunt romani, maghiari, germani, rusi, bulgari, tigani, armeni, turci samd. Probabil diversitatea etnica va fi din ce in ce mai mare in vremurile ce vin. Dintre acestia, unii sunt lucratori activi, altii sunt elevi, unii sunt pensionari, unii someri samd. Comunisti nu prea mai sunt, pentru ca nici n-au fost. A existat o clasa de javre in slujba unui sistem dictatorial care au devenit membrii ori aparatorii kleptocratiei actuale. Directia de dezvoltare a statului roman este data de dumneavoastra, de noi toti cetatenii Romaniei. Noi alegem in functii publice pe cei care ne fura, iar faptul ca alegerile noastre sunt proaste ni se datoreaza.

      Răspunde
       
  • Dana
    Iunie 4, 2016 la ora 08:55

    Am citit multe din comentariile voastre si concluzia este ca sunt atat de impartite, divagate si dispersate aceste idei ca nici macar nu poti sa le centralizezi sa extragi continutul principal din ele. Asta vad si la televizor de ceva timp, prea multa critica si prea putina energie ramasa pentru fapte. Suntem mereu nemultumiti, cu indreptatire bineinteles dar asta nu e cea mai constructiva abordare. Mergeti la vot, faceti ceva in fiecare zi care sa schimbe prezentul si viitorul acestei tari, asta mai devreme sau mai tarziu ar rezolva si problema parlamentarilor nostri infecti si infectati.

    Răspunde
     
  • MMA
    Iunie 3, 2016 la ora 23:13

    Eu cred ca este necesara o resetare a clasei politice si crearea uneia noi „from scratch”. La ora actuala oamenii politici sunt mult prea prinsi in itele politicilor frauduloase din ultimii 25 de ani pentru a mai putea scapa din ele. Sunt convins ca toti politicienii care au detinut la un moment dat o functie in tara asta, de la director de Regie la consilieri, ministri sau parlamentari, sunt santajabili si manipulabili. Trebuiesc oameni noi, din afara politicii actuale pentru a reconstrui o clasa politica pe baze sanatoase. Problema este ca oamenii de calitate nu vor nici in ruptul capului sa intre in niste partide politice organizate in stil mafiot, asa cum sunt TOATE partidele din Romania de astazi. De aceea cred ca solutia este resetarea completa. Si din ce simt eu, asa, in aer se apropie momentul 0. Simt ca se acumuleaza o tensiune in randul oamenilor cu constiinta si realism. Si sunt convins ca acestia sunt majoritari in tara asta, iar ca dovada stau acele momente cand valul de emotie a rasturnat calculele pe hartie. Este nevoie de activare, de implicare si de actiune. Eu sunt pregatit!

    Răspunde
     
    1. Hash
      Iunie 4, 2016 la ora 04:33

      ‘Amen’ to that!

      Răspunde
       
    2. Dana
      Iunie 4, 2016 la ora 08:56

      De acord.

      Răspunde
       
  • speranta R
    Iunie 3, 2016 la ora 22:08

    acest articol este ca un strigat al lui Moise care stie ce va sa vina si,nu este singurul;
    trebuie sa facem politica deoarece politica se ocupa de noi fara sa ne intrebe cum ar fi corect;daca eram atenti reactionam la majoritatea fortata din Parlament,la CAPCANA cu votul intrun singur tur si multe pe care le stim;acest mod mizerabil de a face politica pentru ca furaciunea sa fie pe tacute si cat mai mare,ne-a facut mult rau si acum vine iar ca o avalansa;
    poate ca Firea si Ponta ar dori sa schimbe ceva in bine,DAR,institutiile sunt pline de oamenii lor care vor invia rapid si vor face ce stiu ei mai bine cu emfaza de alesi;
    deocamdata caracter si bun simt am vazut doar la Nicusor Dan;
    tupeul si minciuna ne-au facut mult rau pana acum….

    Răspunde
     
  • Dacian Salam
    Iunie 3, 2016 la ora 20:02

    Psihologii au demonstrat ca in jurul varstei de 18 luni, bebelusii dezvolta „invariabilitatea obiectului”. Daca iei din mana bebelusului de 12 luni o jucarie si il ascunzi langa el sub o patura, bebelusul nu il va cauta, pentru ca in mintea lui jucaria a disparut, s-a neantizat. Daca faci acelasi experiment cu un copil de 2 ani, copilul se uita sub patura, pentru ca intre timp a invatat: ceea ce e invizibil pe moment nu e disparut pentru eternitate. Daca cineva crede ca afilierea pedelista a lui Ciolos sau cea pesedista a lui Dancu au disparut, si ca cei doi sunt cumva „tehnocrati”, are varsta mintala a unui bebelusi de sub 18 luni. Acesta este un guvern de coalitie PNL-PSD, compus din fosti membri PSD si PNL, votat in post de PSD, PNL, si satelitii lor. Nu cred ca guverenele tehnocrate sunt bune de ceva, ca daca erau, erau folosite in tzari cu care am vrea sa semanam – Elvetia, Olanda, Suedia, Franta etc. – dar aceste nu este un guvern tehnocrat.

    Răspunde
     
    1. Noi
      Iunie 3, 2016 la ora 20:41

      Corect, acesta este un guvern care sa compromită alternativa la guvernare (si pe el însuși) și sa spună plebea ca „era mai bine înainte”
      Vedeți in agricultura (unde sunt cei mai multi votanți in hoarda) ce a facut catastrofa de actual premier cât a fost consilier U.E. pe agricultura. Nimeni nu a reușit sa facă o astfel de amețeala (spus finuț).
      Aceasta este o strategie bine gândită de oameni care cunosc sociologie si chiar psihologie iar „bravul” președinte a pus botul ca un naiv ce este.

      Răspunde
       
    2. Anton
      Iunie 3, 2016 la ora 20:50

      Pentru DACIAN SALAM ( sic )
      ORICARE GUVERN ESTE BUN CU CONDITIA SA LUCREZE PENTRU TARA SI NU PENTRU UN PARTID SAU PENTRU O GASCA DE OAMENI CONSIDERATI SPECIALI
      Comparatia ta nu are nici un sens
      In Suedia , Elvetia sau alte tari la care romanii se uita cu jind aceste GUVERNE LUCREAZA PENTRU TARA – smechere SALAM
      PSD a lucrat pentru gasca sa
      A inceput cu Iliescu care a dat liber la furat si a ajuns pina la Dragnea si Ponta
      Asta e diferenta intre tarile unde oamenii sint fericiti si tarile in care oamenii vorbesc prea mult dar nu fac nimic
      La politica , fotbal si femei se stie fiecare roman dar la pus umarul – mai putin
      SI STIU SI MOTIVUL PENTRU CARE ILIESCU A DAT LIBER LA FURAT .
      Asa a fost invatat la Moscova , asa fac si rusii la ei acasa !

      Răspunde
       
      1. Dacian Salam
        Iunie 5, 2016 la ora 00:44

        @Anton: Unu la mana, ideea ca in Elvetia politicienii nu fura este penibila. V-as sfatui sa va uitati prin ceva almanahe dupa ciurda de infractori gazduita acolo, de la pedofilul Polanski la teroristii arabi. Apoi studiati cazul Herve Falciani, un fel de Snowden al miliardarilor, care a revelat evazionisti din zeci de tari ce ascundeau banii la HSBC in Elvetia, dar a fost condamnat de tribunalele elvetiene la 5 ani. Falciani este este ascuns si pazit de ONU in Spania. Luati almanahele si studiati!
        Americanii sunt singurii hotarati sa mai taie din coruptia din Elvetia, motiv pentru care mai aflam cate ceva. Saptamana asta s-a aflat ca Sepp Blater, protejatul autoritailor elvetiene, isi trasese 80 de milioane din conturile FIFA. Tot saptamana asta elvetienii au inapoiat transa din banii furati de dictatorul Ben Ali. NU va mai spun de operele de arta confiscate si strecurate prin vama de nazisti. Dar asta e doar ce se afla. Scara hotziei din Elvetia este inimaginabila pentru un roman, unde un ministru se manjeste cu niste caltaboshi. Toate ticalosiile astea astea nu s-ar putea desfasura in absenta unui stat elvetian mafiot.
        Doi la mana, stat cinstit sau mafiot, tot una. Nu ajuta cu nimic la discutia pe tema ce o propusesem, si anume: tehnocratia romaneasca e o minciuna. Acesta nu este un guvern tehnocrat. Acesta este un guvern de alianta PSD-PNL, facut in ciuda electoratului care a votat un parlament majoritar PSD. Daca va mai fi vreun guvern tehnocrat, va fi la fel de fals.

        Răspunde
         
        1. Anton
          Iunie 5, 2016 la ora 15:36

          Ma simt obligat sa raspund
          Polanski nu e pedofil . A comis-o atunci cind fetita nu era majora . A chemat-o la o sedinta foto si totul s-a petrecut in casa lui Jack Nickolson pe cind acesta era undeva intr-o vacanta
          Nu este vorba de pedofilie . Polanski s-a revansat financiar . Nu doresc sa tin partea regizorului dar toata treaba s-a rezolvat financiar
          In celelalte cazuri aveti dreptate cu conditia ca persoanele amintite nu fac parte din Guvernul Elvetiei
          Asa este , Elvetia are persoane extrem de corupte care lucreaza in mediul privat sau diferite organizatii internationale ( diamante , banci , FIFA , etc ) dar nu in Guvern !
          Intr-adevar americanii vor sa-i clapaceasca dar nu are legatura cu Guvernul elvetian
          Cu stima

          Răspunde
           
        2. Constantin
          Iunie 7, 2016 la ora 11:49

          Desi nu-mi este adresat, comentariul dumneavoastra imi atrage atentia. El vine in sustinerea ideii ca exista coruptie peste tot, asadar, politicienii romani trebuie lasati sa fure din averea publica, inclusiv a mea, carevasazica. De obicei argumentele de acest fel sunt aduse tocmai de catre cei care fura. Manipularea discursiva utilizeaza tehnici diverse, de la banale scoateri din context si interpretari eronate ale unor fapte reale, la tehnici bazate pe capcane logice si erori de rationament. 1.Ideea ca in Elvetia politicienii nu fura NU este deloc penibila. 2.Zeflemeaua („sfatui”, „almanahe”) trimite in derizoriu discursul anticoruptie si cauta sa aseze interlocutorul pe o pozitie inferioara. 3.Existenta infractorilor in Elvetia NU este un argument in favoarea ideii ca politicienii elvetieni sunt corupti, dar se foloseste tehnica contaminarii. 4.Daca Polanski este pedofil NU are nicio relevanta, dar utilizarea exemplului cu impact emotional pune in umbra coruptiei, distragand atentia de la politicienii romani, subiectul real al discutiei despre coruptie. (De fapt, se pare ca nici nu este pedofil.) 5.Teroristii arabi sunt alt subiect cu puternic impact emotional si de actualitate, dar fara nicio legatura cu eventuale acte de coruptie in randul politicienilor elvetieni care ne sunt sugerate.

          Răspunde
           
        3. Constantin
          Iunie 7, 2016 la ora 11:49

          6. Evaziunea fiscala reprezinta jumatatea de adevar pe baza careia se construieste un rationament eronat, un sofism. Politicienii romani corupti primesc bani din evaziune fiscala, dar faptul ca in spatele secretului bancar elvetian se ascund sume rezultate din evaziune NU conduce in mod logic la concluzia ca politicienii elvetieni sunt corupti. (De fapt, actualmente secretul bancar este drastic restrans.) 7.Fotbalul este alt domeniu de interes public, exemplul este la fel de irelevant ca cel cu teroristii arabi. 8.Picturile furate de nazisti sunt o gluma hazlie! 9.Minimizarea importantei coruptiei politicienilor romani, vorbindu-se de caltabosi, in timp ce rechizitoriile se refera la sute de milioane de EUR (Chiar si la Remes, caltabosii si tuica au fost adalmasul pentru afacerea de 15.000EUR.) 9.Persuasiunea si asimetria informationala sunt tehnici de manipulare folosite cu referire la disponibilitatea romanilor de a accepta ca dimensiunea coruptiei in Elvetia este mai mare decat in Romania. (In realitate, conform clasamentului Transparency International, Elvetia se afla pe locul 7 in lume, din 167, intre tarile cel mai putin corupte, in vreme ce Romania se situeaza pe locul 58, dupa Namibia sau Ghana.) 10.Concuzia hiperbolica, Elvetia este stat mafiot, are un impact cu atat mai mare cu cat este mai fabuloasa.

          Răspunde
           
        4. Constantin
          Iunie 7, 2016 la ora 11:51

          11.Translatarea ideii de coruptie de la nivelul politicienilor la nivelul institutiilor elvetiene este „finalul care incoroneaza opera”, obiectivul discursului manipulatoriu. 12.Concluzia autorului este ca electoratul a dorit si sugereaza ca doreste in continuare un parlament PSD!.

          Răspunde
           
    3. Mihai
      Iunie 4, 2016 la ora 06:25

      De acord!
      Eu suspectez un blat politic intre politicieni! S-au retras toti in linia 2 ca sa-si spele imaginea si sa apara „albiti” la alegerile din toamna.
      Acum toti politicienii sunt in „opozitie”!

      Răspunde
       
  • Anton
    Iunie 3, 2016 la ora 19:58

    Toata aceste comentarii ramin doar vorbarii goale fara rost daca nu mergeti la vot
    Duceti-va si dati-i de-a berbeleacul pe PSD-isti
    Mobilizati-va asa cum ati facut-o in Noiembrie si aratati Europei ca BUCURESTI-ul nu poate fi recistigat de comunisti transformati in oite nevinovate
    Daca nu o faceti acuma nu mai are rost toata vorbaraia asta si va meritati soarta
    Veti ajunge sa va bucurati de o berarie deschisa de PSD si veti ajunge sa-i multumiti lui Dragnea ca va lasa sa va cumparati o halba de bere !
    Fiecare neam isi merita alesii

    Răspunde
     
    1. vasi
      Iunie 3, 2016 la ora 22:35

      Vreau sa merg la vot dar nu vreau sa mai aud de PSD si nici de PNL, never! Ce sugerezi?

      Răspunde
       
  • Dan
    Iunie 3, 2016 la ora 19:56

    Dupa toate ticalosiile pe care le-a facut si inca le face PSD in tara asta daca cineva merge la vot Duminica si voteaza cu PSD atunci acela e pur si simplu CRETIN!!!

    Duminica vedem care e raportul de Idioti (votanti PSD) la raportul de oameni cu cap (votanti non-PSD) in tara asta.

    Si inca ceva: in viata vietii noastre nu va exista, in Bucuresti, o sansa mai buna ca acum sa se aleaga un primar potrivit!!!

    Răspunde
     
  • david
    Iunie 3, 2016 la ora 18:32

    Daca nu ar fi rtv si latrina 3 nu cred ca as merge la vot. Si ma duc si votez cu oricine nu e PSD sau PNL, inclusiv satelitii lor.

    Răspunde
     
  • amicu
    Iunie 3, 2016 la ora 17:26

    Domnul Guran e, ca de obicei, foarte informat, plin de cifre, de procente. Pacat ca, tot ca de obicei, nu intelege nimic din ele. Daca vrei sa afli date el e omul potrivit. Peste interpretari e bine, chiar indicat, sa se sara.

    Răspunde
     
    1. Nae
      Iunie 3, 2016 la ora 18:36

      Gicule, posteaza p-aci daca ai argumente. Daca nu, mars la A 3 sau RTV !!!

      Răspunde
       
  • Dan
    Iunie 3, 2016 la ora 16:29

    Lucrurile sunt clare! Votati partidul care are ce-i mai putini puscariabili!

    Răspunde
     
  • Kapital
    Iunie 3, 2016 la ora 16:19

    Votez pe Nicusor, nu l cunosc, nu stiu ce a lasat in urma pana acum, dar stiu ca e consecvent in a refuza oferte de la partide.
    Cat priveste sansa unui 70% pt PSD in toamna, e posibil dar nu ajuta cu nimic sperantele coruptilor: nu ei vor guverna de fapt dupa un pahar de sampanie la US Embassy.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Iunie 3, 2016 la ora 16:00

    Draga Moise, la o citire rapida si fără a gandii mult, da ai dreptate cu votul. La o citire atenta e cred ca faci lobby altor partide. Întrebarea mea este următoarea: Si totusi cine ne poate scoate din anonimat, etc. pentru ca eu nu mai am sperante prea mari, si sa fim seriosi nu mai avem resurse umane de încredere si profesionisti care sa faca ceva pentru aceasta tara, ma refer la politicieni, pentru ca restul cu „scaun la cap” isi vad de treaba lor si cam atât, iar daca mai răsare ici si colo cate unul i se va aplica veche lege a pumnului in gura.

    Răspunde
     
  • animalutul20
    Iunie 3, 2016 la ora 15:56

    hahahha..si chair trebuie sa-i cainam pe profi?? cand , dupa pareto, 80% din ei sunt incompeteni cred ca ar tbreui sa ne intrebam de ce dracului ii platim? ca sa faca kid-sitting in timpul orelor de curs?? merci, asta se poate aranja si cu ceva mai putini bani…………no kidding, daca stau sa adun vad ca au vreo 4 luni de vacanta dar ei iau 12*1500/ an, deci o medie lunara muncita de 2250/luna……..la 72h munca pe luna asta ins 30/ora……7EUR……..sunt platiti ca-n vest dar muncesc ca-n est……stiu-stiu , or sa sara postacii profilor acum sa-mi spuna ca mai au alte 72h in care-si pregatesc lectiile, corecteaza lucrari si teze, etc-etc………Moise are dreptate, ar trebui sa stam cu dintzii in beregata lor pana se face o reforma serioasa in invatamant, nu doar sa le pastram privilegiile si catedrele……liderii lor sindicali isi iau 10000 pe luna pt gargara pe care o fac pe toate posturile tv……normal ca-i manipuleaza la greu……….

    Răspunde
     
    1. Klauss
      Iunie 3, 2016 la ora 18:01

      Prietene, daca ti se pare atat de usor, cine te opreste sa vii in invatamant? Daca tot suntem atat de bine platiti, atat de privilegiati, atat de slabi in materie de performante, atunci cum iti explici faptul ca universitatile mari din vest au de la an la an mai multi studenti care pleaca din Romania? Nu ma lua cu pregatirile in particular ca nu tine, deviezi doar de la subiect… Daca eram toti atat de slab pregatiti si platiti degeaba, tu, in momentul asta mai stiai sa scrii? Mai stiai engleza aia pe care o folosesti? Te-ntreb si eu cateva chestii elementare ca nu vreau sa intru in discutii mai elaboarate… Ca sunt si uscaturi in sistem si ca ele sunt undeva la un 20%? 1 din 5? De acord, dar restul atacurilor… Restul n-au nici o logica, nici un temei …

      Răspunde
       
      1. Maria
        Iunie 3, 2016 la ora 20:49

        Daca esti atat de bun si atat de prost platit cine te opreste sa pleci din sistemul public?
        Vreti salariu ca in UE dar munca sa fie ca in Romania (adica maxim 2 ore /zi)

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Iunie 5, 2016 la ora 08:08

          Siguranta dumneavoastra in afirmatia ca profesorii lucreaza doua ore pe zi demonstreaza ca lucrati in invstamant si cunoasteti in mod direct cum de desfasoara activitatea didactica. Stiti, astfel, ca primii romani cu studii duperooare csre su plecat sa munceasca in strainatste au fodt profesorii, la cules capsuni in Spania. Stiti de asemenea ca exista un important deficit de forta de munca in invatamant, acoperit cu suplinitori si pensionari. Stiti si ca cei mai performanti pleaca in economia privata, iar cei mai buni absolventi daca nu parasesc tara aleg sa lucreze la companii private din cauza salariilor mizerabile din invatamant, a carui calitate este in scadere. Daca credeti ca si cei care lucreaza din pasiune si daruire, platindu-si cu greu intrtinerea la bloc, ar trebui sa plece in cazul in care nu le convin veniturile mici, cei csre au de suferit sunt nu doar copiii dumneavoadtra, ci intreaga societate

          Răspunde
           
  • Ioana Cojocaru
    Iunie 3, 2016 la ora 15:35

    Moise , ce te mira ?! De ani de zile clasa politica manipuleaza masele . De ani de zile romanii inca mai cred intr-un partid sau in altul ! De ani de zile sutem un popor de paralizati ! Da si paralizia asta care macina romanul se trage din paralizia lasata de comunisti !Din pacate suntem pierduti ! Definitiv! Politicul atatia ani nu a facut nimic pentru poporul roman ! Si cu toate ca nu au facut absolut pentru romanii , romanii nu se trezesc ! Pacat ! Noi o sa avem mult de suferit inca.

    Răspunde
     
  • s82g
    Iunie 3, 2016 la ora 15:23

    > Tehnici de otrăvire a electoratului

    > asocierea excesivă a cuvântului tehnocrat cu tot ce poate însemna context negativ

    Nu prea inteleg ce legatura are electoratul cu acesti „tehnocrati”. Au fost votati? Reprezinta un partid anume? Vor sa candideze la alegeri?

    Moise, banuiesc ca inca crezi in democratie si nu vrei o dictatura in care conducerea tarii sa fie numita arbitrar, asa ca, explica fractura asta logica. Te rog.

    Răspunde
     
  • Octavian
    Iunie 3, 2016 la ora 15:03

    Domnule Moise Guran,de când e PSD -ul raul absolut in tara asta? Aduceti-va aminte toate perioadele in care nu au fost la guvernare si jaful national a fost la fel de sălbatic,daca nu mai rau. Departe de mine gandul sa disculp PSD -ul dar nici demonizarea integrala nu e corecta. Mafia e transpartinică si greu de stârpit cu un DNA ocupat mai mult cu jocuri politice decât adevarata coruptie. Un singur exemplu: Vasile Blaga. Ati văzut o parte din denunturile împotriva lui,sânt convins ca sânt mult mai multe neștiute de presa,l-ati văzut vreodată suspectat oficial de ceva? Nu ,pentru ca cei care trag sforile stiu ca daca buldogul vorbeste trage după el jumătate de Românie. Anticoruptie adevarata va fi când cei care conduc acea lupta vor fi neșantajabili,pana atunci pas. Nu poți sa faci dosare penale pe presupuneri si supozitii(Tăriceanu,Olguta Vasilescu si alții)si dupa aceea sa pretinzi credibilitate. Procentele PSD-ului se datorează inclusiv modului DNA de a lupta împotriva coruptiei

    Răspunde
     
    1. Claudiu T.
      Iunie 3, 2016 la ora 19:51

      (partea 2)

      Da, celelalte partide au și ele corupții, dar nu sunt conduse de un condamnat definitiv. Blaga nu mai apare pe nicăieri; stă cuminte în spate.

      Dar hai să luăm altfel:
      Câte orașe din România modernizate de PSD cunoști? În câte s-au creat parcuri tehnologice? În câte au fost aduși investitori ? Cum arată Oltenia și Moldova – aflate sub dominație PSD – și cum arată Ardealul ?
      Îmi vei spune că Ardealul e mai aproape de Occident. Dar hai să luăm evoluția Bucureștiului (involuția de fapt) în ultimii 8 ani sau să privim Constanța – dacă nici aici, la câți bani s-au băgat în infrastructură, n-ar trebui să fie modern orașul…

      Hai să comparăm evoluția Bucureștiului pe vremea lui Băsescu, hai să vedem Timișoara, Cluj, Brașov, Sibiu etc. și apoi să privim oriunde în Moldova sau Oltenia.
      Peste 12% din PIB-ul României este legat ombilical de Dacia și au refuzat cu bună știință să facă proiect pentru o autostradă în cei 4 ani de Ponta. PSD vroia una prin Sinaia-Predeal – că acolo au găinarii PSD vile și proprietăți.

      Hai că nu-i chiar așa greu să analizezi perioadele când s-a modernizat România. Și mereu alții au făcut progresele, iar PSD doar au încasat și risipit banii.

      Răspunde
       
    2. Hash
      Iunie 4, 2016 la ora 04:51

      Octavian:
      Știu pe cineva care are aproximativ aceeași retorică (cu Băsescu în loc de Blaga). Iar eu de vreo 6 luni îi tot spun ”soro, mai ai nițică răbdare…”.
      Între timp, ceva lucruri au început să se miște.
      Așa că, aveți și dvs nițică răbdare, ciorba bună se face încet…

      Răspunde
       
  • all
    Iunie 3, 2016 la ora 14:57

    Radem glumim, dar in Sectorul 5 nu am pe cine sa votez. Candideaza urmatorii: Marean, Psd, pnl, un psd-ist care se de independent și un fanatic naționalist rasist.

    Răspunde
     
    1. Dragos
      Iunie 3, 2016 la ora 15:47

      fanaticul rasist..ala e…ca e bun de sperietoare

      Răspunde
       
    2. Mihai
      Iunie 3, 2016 la ora 21:30

      Fii imparțial. Anulează-ți votul votându-i pe toți

      Răspunde
       
    3. Hash
      Iunie 4, 2016 la ora 04:54

      Scrie ”DNA”, desenează un pătrat în jurul textului și pune ștampila pe el.

      Răspunde
       
  • Mihai
    Iunie 3, 2016 la ora 14:50

    „Nu fac propaganda nimanui” dar mergeti la vot si nu votati PSD si satelitii lui, satelitii PSD fiind toate partidele in afara PNL-ului. Pai deci faceti propaganda sa votam PNL, domnule Guran? nu de alta dar Partidul tehnocratilor nu exista sa ii voteze cineva pe aia…

    Răspunde
     
  • Dorian
    Iunie 3, 2016 la ora 14:33

    Cum nu influențezi pe nimeni, domnule Guran, din moment ce minți poporul român cu privire la activitatea infracțională aa actualei familii prezidențiale? SĂ ÎȚI FIE RUȘINE, DOMNULE ZIARIST „INDEPENDENT ȘI OBIECTIV”! Iar dacă ți-a fost atrasă atenția despre acest aspect spui că nu e adevărat, adică celălalt minte!? Cu înregistrarea clară a minciunii dumitale? RUȘINE!!!

    Răspunde
     
    1. Sorin
      Iunie 3, 2016 la ora 15:00

      ti-ai luat pastilele? la A3 e asta cu rusinea…poate ne spui si de ce ar trebui sa ne fie rusine?

      Răspunde
       
  • N Popa
    Iunie 3, 2016 la ora 14:22

    Cosmine, esti lovit total…
    Pe langa faptul ca nu ai venit cu un argument concret ci „cu sute de alte masuri contraproductive”..zi una retardatule,asta inseamna argument!Zi una!? Sa zic si eu da ma Cosmin, ca sa nu zic Cacat, ai avut dreptate!
    Apoi eu vorbeam de rata absorbției fondurilor…idiotule erau 7% in 2012 cu Boc si toate blocate pe motiv de frauda, mintea ta a fost tinuta in loc! Au fost duse la 68% si deblocate…acum sunt iar blocate!Cine a iesit pe usa de la tine acum 15 minute stie si cand vin banii efectiv, intreaba-l! Intra pe internet si citeste…
    Cand mai comentezi vino cu argumente clare, nu ma lua cu clisee si rahaturi de doi lei..

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iunie 3, 2016 la ora 14:19

    Cadrele didactice, invatamantul si educatia in general sunt privite de ceva vreme cu ura de mass-media. se ignora faptul ca profesorii sunt printre cei mai prost platiti bugetari. Salariul mediu in invatamant este de 1.960 lei, cu 100 de lei sub media nationala. Solicitarile cu privire la adoptarea unei strategii nationale coerente in Educatie, care sa porneasca de la sporirea investitiilor, sunt privite drept marsuri pro-PSD. Statul nostru, ultimul in Europa la indicatori de acest fel, sufera cumplit din cauza neglijarii educatiei cetetnilor, iar mass-media militeaza pentru status-quo…pensii speciale acordate jurnalistilor…

    Răspunde
     
  • Horhe
    Iunie 3, 2016 la ora 14:03

    Moise, felicitări ca ai prins un frame care sa nu conțină unul dintre cuvintele preferate alte A3 si RTV: Urmează, Exclusiv și Exploziv.

    Sa fie cunoscut faptul ca stim ce promoveaza aceste canale, militez continuu pentru evitarea acestor canale in grupurile din care fac parte, mai ales daca esti usor influientabil.

    Răspunde
     
  • Felicia
    Iunie 3, 2016 la ora 13:50

    Sa ne-ntelegem. Nemersul la vot = vot in absenta, nu vot de blam. Daca nu avem pentru cine vota, putem face diferenta prin a vota impotriva grupurilor inscaunate, aratandu-le ca locul pe care stau nu li se cuvine fiindca au fraierit destui sa-i voteze si pe destui dezamagiti sa nu vina la vot, chiar nu pot face orice si oricand dupa bunul plac, pentru ca romanii nu-i mai valideaza data viitoare. Daca scoti din radacini de suficiente ori buruienile otravitoare ele nu se vor mai fixa si nici inmulti asa usor. E ca la plivit. Trebuie facut cu regularitate.

    Răspunde
     
  • puiu
    Iunie 3, 2016 la ora 13:47

    Dom’ne eu nu’nteleg un lucru. De ce la A3 se face mai nou reclama si la PSD si la PNL – mie imi lasa impresia la PNL-ului ii face mai mult un serviciu…obligatoriu; parca nu-i place lui Gadea asa mult cum ii place de dna. Firea – si presedintele sta si’nghite. Nea’ Traian avea o metoda care nu dadea niciodata gres pentru a prinde curaj.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iunie 3, 2016 la ora 14:20

      USL continua sa existe, mai ales la nivel local. Corb la corb…doar au furat impreuna!

      Răspunde
       
  • Vasile Braileanu
    Iunie 3, 2016 la ora 13:38

    Guvernul asta a fost de sacrificiu, asa a fost proiectat. Din pacate, i-au fost si ii sunt ciuntite atributii. Atat timp cat directoarele de gradinita or sa fie numite politic, si licitatiile sa fie trucate in detrimentul firmelor cinstite nu se poate face mai nimic in tara asta.

    Răspunde
     
  • Ade
    Iunie 3, 2016 la ora 13:31

    Acum câteva zile, insistai să iasă lumea în stradă , ce să înțelegem până la urmă?

    Răspunde
     
    1. Sorin
      Iunie 3, 2016 la ora 15:03

      insisista sa-ti spuna sa fii activ dpdv, civic; daca astepti sa hotarasca urmaritii sau condamnatii pentru tine…sa zici merci daca mai ai ce manca la urmatoarele alegeri.

      Răspunde
       
  • dragospas
    Iunie 3, 2016 la ora 13:29

    In sfarsit o personalitate media ,spune cu nume si pronume, despre ceea ce se intampla la postul de stiri RTV. Nu am vazut propaganda mai agresiva in favoarea PSD si atacuri mai murdare la adresa PNL si a presedentiei. Chiar ma intrebam daca asa ceva este permis intr-o societate democratica.Vorbim de tehnici de manipulare in masa in mod evident.

    Răspunde
     
    1. veninusrl
      Iunie 3, 2016 la ora 15:05

      Pacat ca nu prinzi Antena3, abjectii mai mari decat emisiunile lor policitice nu vei vedea si nu vei fi vazut in Romania.

      Răspunde
       
  • N Popa
    Iunie 3, 2016 la ora 13:20

    Draga Moise Guran, pai vino te rog cu o super analiza economica amănunțita pe 2016 (sincer nu am văzut nimic de la tine anul asta pe economie, incasari, etc) si sa ii faci pe toți sa nu mai jignească tehnocrații! Hai sa te încurc si mai tare…spune 4 măsuri bune luate de acest Guvern…nu 4 ca e greu…hai 2!!..?

    Răspunde
     
    1. Cosmin
      Iunie 3, 2016 la ora 13:27

      1. A plecat la drum cu dreptul desi e sustinut de cei care vor ca el sa esueze.

      2. Daca venea PNL-ul sau PSD-ul tu ce crezi ca se intampla in 8 luni? In felul asta s-a continuat lupta anticoruptie.
      Altfel daca era guvern al unui partid mare acum scandalul hexifarma sau cel cu cobaii sigur erau ingropata. Fapt ce s-a si incercat in primele zile de ministrul sanatatii pus de partide.

      Deci dintre toate optiunile aceasta formula e cea mai avantajoasa.

      PS. sper sa nu ma freci la melodie cu „nu n-e dat bani” pentru ca eu nu fac parte din categoria celor care asteapta bani de la guvern. poate ca pentru pomanagii e un guvern diabolic, pentru noi ceilalti care mai muncim e o solutie ok.

      Răspunde
       
      1. N Popa
        Iunie 3, 2016 la ora 13:42

        Nu frate, eu nu vreau bani sau ajutoare sociale.
        Eu pun in balanta doua situatii, mai ales ca sunt persoana juridica si ma intereseaza economia deoarece ma afecteaza direct.
        Am intrebat de 4 masuri …? Le stii tu?
        Vrei sa iti reamintesc ce a facut Puie Monta?
        5% scazut CAS la angajator
        Tva la paine
        Tva la alimente
        A eliminat timbre fiscale si staplile pe la Finante, ca faceai drumuri ca prostu…
        Adoptat Codul insolventei! Asta era moartea Romaniei, cu firme fantoma cu admin analfabeti sau boschetari care derulau milioane de euro prin facturi fictive…astea le stii?
        Fonduri UE de la 7% la 68%…ACUM SUNT ZERO, macar 69%!…pai e bine Cosmine??? Eu stau cu proiectul pe masa…nu visez ajutoare
        sociale, sunt cu picioarele pe pământ, am 50 de angajati!

        Ne omorati cu Anticoruptia vietii!! Ce anticoruptia nu poate face anchete din cauza politicenilor? Pai atunci DNA are o problema Cosmine!! DNA e influentat politic, sa inteleg?

        Răspunde
         
        1. Cosmin
          Iunie 3, 2016 la ora 13:57

          Vad ca ai programul politic al lui ponta pe masa.
          Sa le luam pe rand.
          A scazut 5% CAS dar a crescut pretul benzinei.
          TVA-ul la alimente o masura buna insa au fost sute de alte masuri contraproductive.
          NU stiu despre ce timbre vorbesti (consulta mai bine pliantul oferit de partid) insa la AFM a trebuit sa cumpar timbru de 4 lei.
          Codul insolventei. UN cacat reambalat sa miroasa mai putin urat.

          Fondurile UE sunt un mare cacat. Iar tu trebuie sa fii la fel de mare pentru ca acele fonduri de care vorbesti 69% :)))) sunt de fapt programele incepute prin 2010-2013 si care au fost tinute pe loc. Deci ponta se poate lauda doar cu faptul ca in mandatul lui s-au finalizat proiectele din perioada lui boc. Eu fiind un beneficiar.

          Asa ca nu esti decat un politruc jalnic cu propaganda de cacat.

          Legat de fonduri, acum 15 minute au plecat unii de la mine care se rugau sa accesez fonduri UE. Momentan nu-mi mai trebuie. Altfel bani sunt o gramada numai sa ai un proiect sa ii accesez.
          Stii vorba aia, „dumnezeu iti da, dar nu-ti baga si in traista”

          Răspunde
           
    2. Octavian
      Iunie 3, 2016 la ora 15:09

      Bravo domnule,imi aduc aminte de emisiunile lui Moise,pline de cifre,cu încasări si plati,de ziceai ca dl. Guran e cel putin bun de prim ministru. De o vreme încoace nimic. Pritenii stiu de ce !!!

      Răspunde
       
  • Ade
    Iunie 3, 2016 la ora 13:18

    Să înțeleg că vrei și tu un post în guvernul ăsta tehnocrat?

    Răspunde
     
  • cristi
    Iunie 3, 2016 la ora 13:05

    domnilor, din pacate, spre deosebire de alte alegeri, acum nu am pe cine vota. toti aratati cu degetul spre nicusor dan insa eu sunt sceptic ca va face ceva, din contra, va stopa si mare parte din proiectele in derulare. sa nu uitam ca USB are candidat la sectorul 6 fix pe cel care a contestat de zeci de ori constructia pasajului Ciurel. iese N.D. primar, acest proiect se va stopa. si nu numai. mai simplu: NU ma duc la vot. deloc.

    Răspunde
     
    1. Cosmin
      Iunie 3, 2016 la ora 13:22

      Si o sa stai prost acasa.

      Nu zic ca la mine situatia e mai roza, insa cel putin nici prin cap nu-mi trece sa stau acasa. Miscarea cu „n-am cu cine vota” sau „ma pis pe el de vot” sunt gogorite care ajuta partidele mari sa castige voturi si sa isi vada in continuare de treburile murdare.

      Răspunde
       
  • dyre
    Iunie 3, 2016 la ora 12:56

    Da,am vazut interviul luat „doamnei profesor”…culmea,avea si vreo 16 ani de vechime in sistemul de invatamant…totusi se simtea putin cam rau si a uitat instantaneu vechimea si se pare ca si limba care pana acum,chipurile a adus mancare pe masa…seamana cu ’89? Oameni scosi in strada pentru a apara interesele celor „isteti” ?

    Răspunde
     
  • dragos
    Iunie 3, 2016 la ora 12:36

    Moise, ori nu intelegi( ceea ce nu cred ) ori te faci ca nu intelegi cea mai importanta parte a acestei discutii cu tehnocratii: oameni extrem de competenti, la cel mai inalt nivel posibil, au analizat toate formele de organizare sociala si au ajuns la concluzia ca acest mod de organizare pe care il avem noi acum este cel mai bun ( sau mai exact cel mai putin rau). Nici mie nu imi place deloc clasa politica actuala, dar democratia trebuie sa functioneze iar orice componenta de putere a statului ne-aleasa este antidemocratica si trebuie privita DOAR ca o solutie de avarie , pe termen scurt. Votantii PSD, PNL sau ceilalti, buni-prosti, sunt cetateni cu drepturi egale, si cei care ajung sa fie suficient de multi incat sa reprezinte o majoritate au dreptul sa isi impuna punctele de vedere- asa e regula acestui joc, altul mai bun nu s-a gasit.Dovada rezultatele extrem de slabe ale acestui guvern ( de oameni indiscutabil competenti!), care fara sprijin parlamentar e legat de maini si picioare. Iar jocul asta de comunicare, in care votantii PSD sunt niste maimute spalate pe creier e si incorect, si periculos pentru democratie

    Răspunde
     
    1. Bogdan
      Iunie 3, 2016 la ora 13:03

      @dragos: dar crezi ca se mai pune problema de solutii de avarie in momentul in care este evident ca orice element politic aflat la putere, indiferent daca local sau central, este putrezit de coruptie? Sau poate facem cu totii ceva pentru a o transforma intr-o solutie pe termen cel putin mediu? Zic asta pt ca acest guvern a fost primul care chiar mi-a dat speranta, ever, si imediat am 30 de ani. Merci

      Răspunde
       
      1. Teodora
        Iunie 3, 2016 la ora 13:08

        Problema nu sunt partidele, ci oamenii. Guran are o retorica anti PSD, de parca PSD-ul e facut numai din oameni rai, sau numai nenorociri aduc.

        Dar exista si lucrurui bune facute de guvernele PSD, la fel cum sunt si lucruri proaste facute de tehnocrati.

        Răspunde
         
        1. oct
          Iunie 3, 2016 la ora 21:46

          pai… da.. au numai oameni rai… de la Iliescu incoace…

          Răspunde
           
    2. Teodora
      Iunie 3, 2016 la ora 13:06

      Nu il lua in seama, el face parte din aparatul anti PSD finantat de Klaus Ciolanis si PNL cu spirjinul SRI.

      Sunt destul de sigur ca Guran, in mintea lui acolo intelege de ce PSD-ul este absolut necesar pentru democratia din Romania, si de ce o Romanie fara PSD ar insemna comunism/fascism/totalitarism, doar ca incearca si el sa faca un ban in plus, ca la a produce ceva pe bune nu se pricepe.

      Răspunde
       
      1. Bogdan
        Iunie 3, 2016 la ora 13:43

        Genul asta de comentarii care ma fac sa imi aduc aminte de Olivia, colega mea din facultate care a fost angajata de PSD sa stea toata ziua sa urmareasca canelele TV (Realitatea,A3,etc.) si sa noteze tot ce se spunea despre Partid. Daca tu chiar crezi cu tarie faptul ca „s-au facut si lucruri bune” este destul si ca unde suntem noi acum ca si tara si unde mergem, arata bine, atunci esti o cauza pierduta din punctul meu de vedere. Sanatate!

        Răspunde
         
        1. rafael
          Iunie 5, 2016 la ora 13:34

          Bogdane citeste titlul aricolului. De ce sa-l iau in serios pe Guran si sa nu incadrez textul lui la ceea ce se face referire in titlu?

          Răspunde
           
  • Catalin
    Iunie 3, 2016 la ora 12:20

    Cei care citesc blogul tau si urmaresc emisiunile tale vor merge la vot intr-o proportie foarte mare. Cei ce nu vor sa voteze ca li se pare timp pierdut ii gasesti la emisiunile lui Capatos, Maruta si alti „jurnalisti”. Astia si daca s-ar prezenta la vot n-ar vota cu creierul lor; cine da 50, 100 de lei, ala va fi votat. Asta e tara, asta e sistemul… Bine ca ploua in weekend-ul asta. Multi bucuresteni tineri si cu bani, vor ramane in oras. Poate ca Dumnezeu e român… 🙂

    Răspunde
     
  • Nume
    Iunie 3, 2016 la ora 12:13

    Optiuni sunt. Si la Iasi avem un independent, pe modelul lui Nicuosr Dan din Bucuresti. Dar bine inteles tot PSD istii sunt cotati cu prima sansa. Iar celelalte partide nu fac decat sa incoroneze PSD ul la conducere daca nu-si retrag candidatii. Pana la urma interesul lor e ca puterea sa ramana in politic si sa-si pastreze ei radacinile bine infipte. Nu ii avantajeaza independentii, tehnocratia si alte alea.

    Răspunde
     
  • Dan
    Iunie 3, 2016 la ora 11:48

    10-15 ani le mai dau, asa cum acum presa scrisa isi canta prohodul asa isi va canta si TV-ul, si ca si presa scrisa isi va merita disparitia.

    Răspunde
     
  • Marius
    Iunie 3, 2016 la ora 11:46

    Offtopic: visul vieții mele – versiune de mobil biziday.ro

    Răspunde
     
    1. Daniel
      Iunie 3, 2016 la ora 12:26

      Pai e cam greu. Site-ul fiind deja in wordpress trebuie cumparata o tema responsive (mobile friendly). Care costa vreo 50 eur + vreo 3 ore de implementat. Adica eforturi majore 🙂 Ma ofer sa le donez eu

      Răspunde
       
  • Daniel D.
    Iunie 3, 2016 la ora 11:26

    Dacă PSD-ul obține o majoritate (acum și la toamnă), și cred că are toate șansele, pe români îi așteaptă vremuri grele! Tot circul din ultimii ani va intra și mai mult în normalitate, fără să mai iasă atâta la suprafață. Vom trăi un fel de ev mediu contemporan.
    România nu își permite așa ceva!

    Răspunde
     
    1. Bogdan
      Iunie 3, 2016 la ora 13:43

      Cam totul e deja stabilit (de mult). Oricum ar fi, rau va fi.

      Răspunde
       
  • veninusrl
    Iunie 3, 2016 la ora 11:26

    Dar Moise, tehnicile astea de manipulare s-au practicat dintotdeauna. Jocurile astea mizere au fost tot timpul prezente.

    Cred doar ca masa predispusa acestui tip de manipulare este compusa doar din prosti neinformati. Astia sper ca si cred ca sunt tot mai putin numerosi.
    Problema nu este la ei, ci la cei care nu voteaza, cei care nu vor sa voteze pentru ca oricum nu se schimba nimic.

    Astia reprezinta adevaratul pericol pentru Romania, cei care nu voteaza, pe ei s-a bazat si VVPonta in noimebrie 2014. Din fericire atunci a avut loc o scanteie propagata de internet care au dat peste cap planurile psd.

    Răspunde
     
  • Emil
    Iunie 3, 2016 la ora 11:24

    Ce se întâmplă la România TV frizează patologicul, face ca prin contrast Antena 3 să pară un monument al decenţei echidistante (RTV e a lu’ Ghiţă din comisia de control …, nu-mi aduc aminte să vă fi auzit prin emisiunile dvs. economice exprimându-vă îndoielile asupra genului ăsta de afaceri). Dar aceste mecanisme de prostire în masă au fost suprautilizate de marele reformator Băsescu, nu ştiu de ce uitaţi (şi) asta.
    Percepţia asta selectivă, domnu’ Moise, percepţia selectivă….

    Răspunde
     
    1. Hash
      Iunie 4, 2016 la ora 05:19

      Vă așteptați adică ca un jurnalist de la Digi TV să declame că cutare sau cutare alt post TV e de cacao? Dar la noi, restul telespectatorilor care ar categorisi ‘de cacao’ un aseamenea gest, nu vă gîndiți?

      Răspunde
       
  • Aurel
    Iunie 3, 2016 la ora 11:21

    ..si ce sa alegem Moise? Niste hoti ori smecheri care isi freaca mainile de placere ca vor pune mana pe contracte banoase?ca vor tepui si vor fura si oale de sub closca?

    Răspunde
     
    1. Daniel D.
      Iunie 3, 2016 la ora 11:30

      Poate o campanie publică care să cheme la rampă independenți capabili (ca de exemplu domnul Cioloș) ar aduce o rază de lumină în ochii electoratului fără perspective.

      Răspunde
       
    2. Stefan
      Iunie 3, 2016 la ora 11:42

      Pai uite poti vota cu Nicusor Dan, cel putin pana la proba contrarie este un om cinstit si bine intentionat dupa parerea mea.

      Răspunde
       
      1. Cata
        Iunie 3, 2016 la ora 12:03

        Stefane tu chiar crezi asa ceva despre N. D? Inseamna ca esti slab tare.

        Răspunde
         
        1. alegator
          Iunie 3, 2016 la ora 12:31

          Da, mai, e omul lui Soros si al lui cine mai vrei tu! Voteaza firea atunci si lasa-ne in pace. Mancatori de r***t! Banul se face greu azi, inteleg si meseria de troll.

          Răspunde
           
        2. Mihai
          Iunie 3, 2016 la ora 12:45

          Niște surse / dovezi sub formă de link-uri non-psd-fanboys ar fi utile în susținerea afirmației tale.

          Până atunci, pari și probabil că ești doar un alt postac de partid.

          Răspunde
           
        3. veninusrl
          Iunie 3, 2016 la ora 13:08

          Voi, cei care nu votati sunteti problema Romaniei, nu prostovanii care se lasa manipulati de televiziunile de partid si voteaza PSD, voi cei care va lamentati ca nu aveti pe cine vota, dar stiti voi bine ca nu este nimeni corect.

          Mergeti si votati la misto, dar macar votati, nu va mai plangeti!

          Răspunde
           
    3. alegator
      Iunie 3, 2016 la ora 12:30

      Nu e adevarat, spre deosebire de alte alegeri (cand singurul „independent” era Oprescu, acum ai alternative care merita macar incercate. Daca nu, stai in casa, scrie suparat pe fb si mai mira-te ca traim cum traim. Inactiunea e cea mai proasta alegere, mai proasta decat o actiune gresita!

      Răspunde
       
      1. veninusrl
        Iunie 3, 2016 la ora 13:09

        Excelent spus!

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase