BIZIDAY: Luni, 13 octombrie 2014

Publicat la data de de Moise

Categoria: ÎNREGISTRĂRI
Etichete: , ,

Comentarii prin facebook

16 răspunsuri la BIZIDAY: Luni, 13 octombrie 2014

  • Mihai Iliescu
    Octombrie 19, 2014 la ora 15:36

    Buna ,

    Cum sa fac sa mi recuperez banii pe care Guvernul ii da bisericii !
    Pot sa initiez un astfel de proces prin care banii proveniti din impozitul platit de catre mine , ateu convins , mai grav este la cei de alta religie , sunt dati de catre un Dragnea sau oricare alt individ , bisericii ortodoxe ?
    Caut un avocat dispus sa deruleze un astfel de proces si bineinteles si alti doritori !
    Propun bisericii si guvernului sa legifereze participarea la bunastarea bisericii prin optiune de cotizare , vezi Germania etc si nu prin deturnare de fonduri

    Răspunde
     
  • Valentin Sava
    Octombrie 18, 2014 la ora 04:40

    Felicitari pentru emisiune! B.O.R. are un buget anual fabulos din banii publici, cu bugetul lor pe o luna se pot face lucruri palpabile pentru invatamant

    Răspunde
     
  • Stelian
    Octombrie 15, 2014 la ora 00:35

    Moise eu am muncit destule zeci de ani in Romania si am muncint si cativa ani afara. Munceam mai mult in Romania, dar sa spunem ca pe acelasi post, munceam la fel ca acum afara. Deci in Romania un lacatus mecanic, cu salariul minim sa spunem munceste pe 5,6 lei pe ora, iar eu aici pentru acelasi post, muncesc pe 36 lei pe ora.
    Cum de nu esti de acord cu cresterea salariului minim? Pai cum altfel sa creasca salariile muncitorilor in Romania. Sa asteptam pana economia va permite patronilor sa creasca salariile? Cred ca glumesti.
    Spui ca va ajunge cel calificat sa aibe acelasi salariu cu cel calificat? Si care e problema? Se supara cel calificat? Pai sa discute cu patronul si sa obtina o marire de salariu daca ii e rusine sa aibe acelasi salariu cu colegul lui necalificat, dar care poate munceste mai greu decat el. Ti-e teama ca patronul nu poate suporta o crestere a tuturor salariilor din companie? Pai asta inseamna ca Romania nu poate iesi niciodata din acest lant. Daca afacerile sunt atat de firave incat sa ajunga la faliment, pentru o marire de 100 de lei pe angajat odata pe an, consider ca economia Romaneasca nu are nici o sansa in Europa.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Octombrie 15, 2014 la ora 00:46

      Daca ar fi fost dupa cei cu aceasta gandire si acum in Romania salariul minim ar fi fost 500-600 lei.
      Am fost si angajat si patron in Romania. Ma vaitam cand crestea salariul minim. Dar in momentul de fata eu nu vad cum altfel sa creasca salariile muncitorilor din Romania. N-am reusit in afaceri. Oricum Romania n-a pierdut nimic prin faptul ca eu am dat faliment.
      Nu am nici o afinitate fata de socialisti, dar nu pot gasi motive pentru a nu creste salariul minim si pensiile in Romania, asa cum gasesti tu.

      Răspunde
       
      1. Cetatean european
        Octombrie 15, 2014 la ora 02:46

        Motivul pentru a creste sau a nu creste pensiile in Romania trebuie sa fie echilibrul bugetar. Odata cu dublarea punctului de pensie din 2007, 2008, acest echilibru s-a rupt. Deficite din ce in ce mai mari au fost acoperite de la bugetul de stat, rupand de la educatie, sanatate si investitii publice. Anul acesta, fondul de pensii va avea un deficit de 13 miliarde de lei. La anul, datorita reducerii CAS cu 5 puncte procentuale, acesta va creste la 18 miliarde lei. Este in joc viitorul tarii. Suntem pe ultimul loc in UE la procentele din PIB alocate educatiei si sanatatii. Datorita taierii a 4 miliarde de la cofinatarea proiectelor europene, vom pierde anul acesta definitiv alte 36 de miliarde de la absorbtia fondurilor europene.

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Octombrie 15, 2014 la ora 09:46

          Este corect tot ce ati spus despre pensii. Dar cum facem ca legea ne cere asta. Sunt de acord cu ce a spus Moise ca marirea trebuia sa fie de numai 4%. Dar asta este legea, pensiile trebuiesc indexate.

          Răspunde
           
    2. Stelian
      Octombrie 15, 2014 la ora 00:52

      Cred ca gandirea muncitorului roman este gresita. Se uita prea mult la cel de langa el. Cat munceste celalalt, ce munceste si cat ia salariul. Total gresit. Daca eu ca patron ma invoiesc cu un tamplar sa lucreze la mine pe 1500 lei sa zicem si angajez si un ajutor pentru el pe care il platesc cu 1000 de lei, nu vad ce nedreptate ii fac tamplarului daca eu de maine vreau sa-i dau celui necalificat 1400 de lei. De ce nu pot ca patron sa fac ce vreau cu banii mei, atat timp cat nu incalc cu nimic ceea ce am stabilit cu tamplarul?

      Răspunde
       
    3. Cetatean european
      Octombrie 15, 2014 la ora 02:29

      Cresterea salariului minim este facuta, nu pentru a mari veniturile angajatilor ci, pentru a creste taxele pe munca la bugetul statului. In conditii de criza, daca nu este bazata pe o crestere de productivitate a muncii, va duce la falimentarea societatii respective si la pierderea locurilor de munca ale angajatilor carora le-au fost marite salariile.

      Răspunde
       
      1. Stelian
        Octombrie 15, 2014 la ora 09:39

        Cresterea salariilor nu este facuta numai pentru cresterea veniturilor la buget. Chiar daca motivul este secundar si electoral de cele mai multe ori, cresterea salariilor este totusi facuta si pentru a mari venitul celor ce muncesc.
        „In conditii de criza”. Intotdeauna sunt asemenea potentiale conditii atunci cand firmele sunt asa firave, dupa cum am spus mai sus.
        La productivitatea muncii m-am referit cand am spus ca muncesc afara mai putin decat munceam in Romania, sau sa spunem la fel. Adica as face acelasi numar de aceleasi piese intr-o ora. Cresterea productivitatii de cele mai multe ori, atunci cand muncitorul munceste constiincios, nu se realizeaza de catre muncitor, ci de catre patron, prin investitii in retehnologizare. Cum firmele sunt firave, de unde asa ceva?
        Da aveti dreptate in ceea ce priveste efectele unei majorari a salariului in cazul firmelor care abia supravietuiesc. Orice denivelare aparuta in drumul unei asemenea firme va avea acelasi efect. Nu vad posibilitatea ca o asemenea firma sa faca investitii pentru a creste productovitatea muncii, sau sa poata mari salariile vreodata, tocmai de aceea am spus ca am ramane muuuul timp cu salariile actuale.

        Răspunde
         
  • Mihai
    Octombrie 14, 2014 la ora 19:41

    Domnule Guran,
    Uitati aici un raspuns la decorarea lui Dragnea.
    https://www.youtube.com/watch?v=pevgbAHbP1M
    Vizualizare placuta!

    Răspunde
     
    1. Eroul Bula
      Octombrie 18, 2014 la ora 11:18

      🙂 )))))))))

      Răspunde
       
  • Lucian Duran
    Octombrie 14, 2014 la ora 14:48

    Buna ziua,
    As vrea ca cineva dintre dvs. sau dela un ziar de mare circulatie sa realizeze un material avand ca tema influenta bisericii ortodoxe in sistemul educational din Romania si anume ridicand o intrebare:
    <>.
    Sunt crestin ortodox, dar cred ca Romania este inca un stat laic.

    Răspunde
     
  • Catalin
    Octombrie 14, 2014 la ora 11:21

    Nu inteleg de ce se ignora sau se tin sub pres cele peste 800 de cazuri / suspiciuni de EBOLA raportate chiar la granita noastra, mai precis in Serbia. Mi se pare ca trebuie acordata o mult mai mare atentie acestor cazuri luand in considerare si traditia bilaterala de liber schimb ( a se citi contrabanda ) intre cele 2 tari … O singura data am gasit aceasta stire , in rest , toti tac malc . Oare nu avem dreptul sa stim ce se intampla pe celalalt mal al Dunarii ?

    Răspunde
     
    1. iulia
      Octombrie 20, 2014 la ora 17:47

      catalin, ebola nu-i noua sub soare!!! daca acum avem tv radio si internet prin care acceptam sa fim bombardati cu tot felul de stiri mai mult sau mai putin reale, asta e partea a doua. ebola exista si acum 40 de ani, facea ravagii si acum 40 de ani si culmea e ca se stia si in romania despre boala si cum sa o previi. boala asta nu e un bau bau, e o realitate de care te poti feri, iar daca te-a lovit… suportam consecintele… ca in orice alta boala

      Răspunde
       
  • Carmen
    Octombrie 14, 2014 la ora 01:07

    In legatura cu subiectul dezbatut azi la radio cred ca solutia este cresterea nivelului de educatie si de trai astfel incat cei care pot si nu vor sa aiba copii sa-si doreasca de buna voie si nesiliti de nimeni si sa si poata sustine din punct de vedere financiar cresterea si ingrijirea lor.
    Cei drept, nici metodele moderne de socializare nu prea ajuta! 🙂
    Cred ca impunerea unei taxe pentru cei care nu au copii nu ar rezolva nicicum problema ci poate mai degraba acordarea unor facilitati pentru cei care au copii astfel incat sa fie atrasi si ceilalti in aceasta tabara. Ma gandesc, de exemplu, la obligativitatea acordarii unui program redus de lucru de catre angajator mamicilor cu copii mici, astfel incat ele sa nu mai fie stresate de faptul ca nu ar putea acorda acestora suficient timp.
    Din pacate, pericolul ca populatia activa sa nu poata sustine plata pensiilor celor in varsta este real si noi cu totii ar trebui sa reflectam mai mult asupra lui, sa cautam si sa gasim impreuna solutii, caci ele, cu siguranta, exista.
    Sa aveti o toamna frumoasa, oameni buni, si spornica in tot ceea ce faceti!

    Răspunde
     
    1. iulia
      Octombrie 20, 2014 la ora 17:44

      carmen, nu vreau sa par absurda; dar strabunica a avut 8 copii si nici o cana de ceai de la guvern. pe de alta parte, tu nu sti ca se dau alocatii pt copii? din care parintii isi cumpara alcool spre fericirea lor deplina ca le mai vine un ban degeaba de la stat? banul primit ca ai sau nu ai copii nici nu incurajeaza nici nu descurajeaza iubirea, pt ca din iubire faci copiii nu din sex intamplator sau din interesul de a da sau a primi niste bani.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase