BIZIDAY: Joi, 2 octombrie 2014

Publicat la data de de Biziday

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

37 răspunsuri la BIZIDAY: Joi, 2 octombrie 2014

  • Barbu Andy
    Octombrie 11, 2014 la ora 00:21

    Sa ma ierte Dumnezeu ! Dar NU cred in integritatea REALA a JUDECATORILOR . Exemplele pot fi gasi fara numar . Cei ce vor sa le gaseasca le vor gasi. Da de data aceasta PONTA sar putea sa aiba dreptate . Sa nu uitam retrocedari de terenuti sau imobile deja reglementate in periuada interbelica , ce cred ca nu ar mai trebui pusa in discutie . Cu stima . B. Andy

    Răspunde
     
  • Barbu Andy
    Octombrie 11, 2014 la ora 00:01

    Este o batae de joc la adresa tuturor romanilor . Deasta avem somaj in crestere pe o (paradoxala economie in crestere ). Oare cum ??? Cine nepoate explica ? Dar mai important PT . mine este cine respunde ( cine PLATESTE )???

    Răspunde
     
  • George
    Octombrie 5, 2014 la ora 20:01

    Moise consumul alimentar a crescut pentru ca e campanie si au cumparat partidele strictul necesar de faina si ulei 🙂

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 5, 2014 la ora 19:14

    Statul rupe o zala, din lant, iar cicuitul banilor se opreste. Asta este problema. Banii adunati de la contribuabili, nu se intorc inapoi prin economie.
    Adica statul nu cheltuieste bani pentru servicii si infrastructura pentru contribuabili. Investitii taiate ca PONTA.
    Daca ai de toate, si nu ai ce face cu banii, nu ii tii la saltea. Ori te plimbi ca sa cheltuii banii, ori te apuci sa modernizezi casa, sau in cazul nostru construiesti infrastructura rutiera.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Octombrie 5, 2014 la ora 03:44

    Poate ca SRI si DNA vor da raspunsul la intrebarea de ce nu vor autostrada pe Pitesti-Sibiu.
    Speranta este ca pana in 2016 sau cat o fi or sa se mai schimbe niste guverne si niste studii de fezabilitate si niste master vrajeli, si intr-un final poate o iesi cum trebuie!

    Răspunde
     
  • corneliu apostol
    Octombrie 5, 2014 la ora 01:40

    dle moise guran
    (colegii s-au concentrat pe autostrazi),
    eu asi vrea sa punctez un detaliu: cand matale si nu numai matale, din pacate, spui ca “primaria acorda subventii” (la incalzire in cazul asta), cred ca e un eufemism – nici oprescu si nici consilierii nu cotizeaza din salarii sau prime!!!
    subventiile le primesc si cei cu castele cu 12 turnulete si dl ministru care sta la bloc si directorii, preesdintii de societati etc, care au termoficare la vila,(stiu unu care sta la bloc dar are 6000 de euro pe luna)
    dar subventiile le platesc aia cu centrala proprie sau cu lemne,( ce a ce e si mai trist)
    hai sa punctam asta odata sau poate chiar zilnic si poate se face dreptate.

    Răspunde
     
  • Genu Ariseanu
    Octombrie 4, 2014 la ora 22:38

    D-le Moise,
    Erati simpatic pana nu de mult dar spiritul oltensc v-a intunecat mintile. Cum adica autostrada Craiova – Pitesti? cine naiba merge pe acolo inafara de voi aia cu zaiberul? Apoi sustineti ca zona Bucursti – Brasov este fara sens….? este cea mai circulata zona! mult mai circulata pana la urma decat autostrada Bucuresti – Constanta. Daca dvs. considerati ca aceasta axa este fara sens, pentru mine sunteti doar inca un personaj care nu apara decat niste interese locale meschine, la fel ca si Emil Hurezeanu si inca cateva alte personaje care au o expunere media mai mare decat merita. Din pacate v-ati pierdut din punctul meu de vedere onestitatea care candva m-a impresionat.

    Răspunde
     
    1. Cosmin Moise
      Octombrie 7, 2014 la ora 16:12

      E aglomerata zici? Dar de ce crezi ca nu o sa mai fie daca se face autostrada? Pai nu te gandesti cam ce cozi vor fi sa coboare dupa autostrada ca sa intre meltenii pe stradutele din Sinaia, Azuga etc? Sau daca-i pune taxa tot pe DN1 or sa o ia? Toti si mai ales tirurile? facem pariu?

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 3, 2014 la ora 19:49

    Domnu Brasovean
    Conteaza pe cine serveste autostrada.
    Hitler a constuit un sistem de autostrazi pentru ca sa redreseze economia si sa scada rata somajului.
    Chiar daca serveste pe unu sa mearga la stana la Sibiu cu un PORSCHE (mare fan si contribuabil la ideiile lui HITLER).
    IMPORTANT este sa ai un sistem de autostrazi macar pentru tranzitul strainilor, care vor lasa niste bani la economia noastra.
    Plus ca rata somajului v-a scadea si vom tine economia in viata.

    Răspunde
     
  • Brasovean
    Octombrie 3, 2014 la ora 19:14

    Esti slab documentat si subiectiv Moise, Bv-Sb este dn simplu cu o banda pe sens care trece prin 30 de sate, si mai are si cateva serpentine in 2 locuri, nici pomeneala de drum expres.
    Industria brasoveana este mai importanta decat fabrica Dacia( care daca mai maresc un pic din salarii isi iau boceluta si pleaca in africa si ajunge argesul la pibul botosaniului ) din cauza diversificarii masive si a faptului ca este peste 90% privata.
    O autostrada se face sa servesca cati mai multi locuitori si industrii, nu pt unu si altu sa ajunga mai repede la stana in sibiu, sau ca ii place sa aiba autostrada in fata portii.
    Mi se pare bine argumentat in masterplan de ce s-a luat aceasta decizie cu autostrada prin brasov, vad ca nu ai comentat despre argumentele lor.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Octombrie 3, 2014 la ora 21:33

      Stimate domn, foarte de curand interesele profesionale m-au condus la Timisoara si mi-am propus sa merg prin Pitesti, Sibiu, Arad si sa ma intorc prin Turnu Severin, Craiova. Am ales itinerarul acesta din curiozitate, tocmai pentru a vedea cat de intens este traficul. Trebuie sa spun ca segmentele din A1 recent construite sunt extrem de bine-venite. Apoi, traficul pe Valea Oltului, chiar daca nu mai este atat de intens ca in urma cu 5-7 ani, ramane cumplit. Pe Dealul Negru, daca prinzi (si este imposibil sa nu prinzi) o coloana de camioane, este musai sa te opresti la Dedulesti sa-ti iei cativa mici sa te calmezi si sa lasi coloana sa se departeze. Oricum prinzi mai tarziu alta. Pe malul Dunarii traficul este la fel de intens, iar nervii conducatorilor auto sunt la fel de solicitati. Sunt o sumedenie de firme care au puncte de lucru in Timisoara, Tr Severin si Craiova utilizand ruta sudica de transport pentru aprovizionare. Poate fi interesant de observat, de asemenea, faptul ca existenta autostrazilor creeaza la randul sau cerere de transport rutier. Asadar, nu spun ca autostrada Bucuresti-Brasov este inutila, ci ca autostrazile Bucuresti-Arad si Bucuresti-Timisoara via Craiova sunt cel putin la fel de utile. Argumente de natura geografica, economica, sociala, ori legate de strategia de aparare sunt in favoarea existentei a de zece ori mai multi kilometri de autostrada decat avem in prezent.

      Răspunde
       
      1. Cris
        Octombrie 5, 2014 la ora 16:58

        La Dedulesti s-a rupt in august rahatul de sosea si se statea in coada cu orele, chiar in panta pe Dealul Negru. Sosele de cacat, tara de cacat, oameni de cacat.

        Răspunde
         
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 3, 2014 la ora 19:02

    Si multumesc Domnule VLAD PETREANU, ca ati inteles problema mea pusa cu privire la tratarea romanilor in Spitalele din uniunea europeana, dar cu bani platiti de statul roman, adica noi contribuabilii.
    Este discriminare, ca eu muncitor roman care platesc taxe in Romania, sa platesc tratarea unui cetatean roman , care munceste in uniune si este tratat pe banii mei.
    Iar eu nu sunt tratat in Romania, pentru ca nu mai sunt bani, pentru ca i-a consumat conationalul meu.
    Conationalul meu nu plateste taxe in Romania, dar doreste sa fie tratat ca si cetatean al statului Romania.
    Doreste ca parintii lui sa primeasca pensie, dar el nu contribuie la pensia lor.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Octombrie 4, 2014 la ora 01:07

      Romanii care muncesc “afara”, sunt rezidenti in tarile in care muncesc si costul tratarii lor atunci cand este cazul este suportat de tara in care muncesc, nicidecum de Romania. Statul roman plateste numai pentru tratarea problemelor de sanatate ale turistilor care merg in celelalte tari europene. Dar nu la preturile de afara, ci la preturile din tara. Asa ca nu vad de unde supararea dvs. Daca un roman se opereaza in tara si operatia costa 1000 lei si alt roman alege sa se opereze afara, statul roman pentru aceeasi operatie plateste tot 1000 lei spitalului dintr-o tara straina europeana. Diferenta pana la 2000 de lei, cat sa zicem ca ar costa operatia afara, este suportata de pacient. Deci cu ce va deranjeaza ca un roman prefera sa se trateze in alta tara iar dvs in Romania, daca statul roman plateste aceeasi suma si pentru tratamentul dvs si pentru al lui? Banii pe care statul roman ii plateste, daca va tratati in Romania sau in alta tara europeana, sunt aceeasi.

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 3, 2014 la ora 18:55

    Romania are nevoie de un masterplan si viziune pe termen scurt, mediu si lung.
    Ce beneficii, ce obligatii si ce pierderi si lipsuri putem avea pe termen scurt, mediu si lung.
    Pensionarii se bucura de 2 kg de faina, dar politicienii le fura pensia lor, care a fost construita in timpul comunistilor prin ratie, economii, iar acum cand sa se bucure de pensie, observa ca au deficit.
    Dar cine a distrus toate intreprinderile?
    Nu cumva politicienii? Mai exact PSD, cu alte denumiri.
    SUN TZU – Arta razboiului, unde unele idei puse in practica de criminalul ION ILIESCU, au dus Romania pe marginea praprastiei.
    In 1989 nu aveam datorii, iar acum suntem plini de datorii si cu economia la pamanat, plus o emigrare masiva.
    Aceasta emigrare masiva nu ne face nici un bine.
    Statul adica noi, am cheltuit niste bani sa educam tineretul, care urma sa munceasca in economia romaneasca si sa adauge plus valoare.
    Dar criminalul ION Iliescu a oferit o portita tinerilor sa plece ca ei PSD, sa poata fura in voie.
    Dar cu tineretul s-au cheluit bani, care nu se mai regasesc in economia romaneasca, pentru ca tanarul care munceste afara, nu se prostitueaza, sau fura, plateste taxe in alta tara.
    Dar banii care trebuie sa se regasesca in economia romaneasca si in pensiile parintilor, nu se mai regesesc niciodata.
    Sunt 5.000.000 pensionari si ar trebui sa fie 10.000.000 de muncitori, dar sunt numai 4.500.000 care contribuie, ca restul 5.500.000 muncesc in alt stat, dar nu platesc taxe pe munca in romania.

    Răspunde
     
    1. punctul pe i
      Octombrie 5, 2014 la ora 11:22

      Stimate domn ..

      Incerc sa va inteleg supararea .. dar totusi ..am cateva intrebari sa va pun :
      1)In limba romana .. cuvantul “masterplan “.. NU EXISTA !! ( asta si pentru Dl Guran .. ) Oare expresia .. PLAN GENERAL .. nu mai suna bine ..onor urechilor Dvoastra ??
      2) Si eu .. si probabil ca multi altii ..din generatia a doua ..stim ca emigrarea tineretului este paguboasa pentru tara .. ( mai ales a celor SCOLITI PE BANII NOSTRI .. A CELOR CARE AM SUPORTAT CHELTUIELILE LOR .. fara ca acestia la randul lor .. SA-SI ACHITE cel putin aceasta datorie MORALA fata de noi !! Oare NUMAI Ion Iliescu este DE VINA ??? SAU .. CEI CARE PROFITA= BENEFICIAZA GRATIS !! de acesta .. ?? Dar DE “MINUNATII NOSTRI plimbareti..” .. ce parere aveti ?? Oare LOR NU LE VINE VREMEA ??? Sper din toata inima .. ca viata sa LE RASPLATEASCA “meritele “..asa cum merita!!
      3) Si o ultima observatie .. ptr Dl Guran .. care vrand sa-l “desfiiteze ” pe Dl Ponta .. il face “GANDITORUL DE LA HAMANGIA ” .. dar prezinta pe ecran .. “ganditorul lui RODIN ” !! ..doar atat : SA TE FERESCA DOMNUL .. DE OPINIILE SI SFATURILE “SPECIALISTILOR ” care nu deosebesc strungul de freza .. SI NICI GRINDA DE STALP !! si pentru care TOTUL .. DAR ABSOLUT TOTUL ..se reduce NUMAI LA HARTIA TIPARITA .. si nimic la REAL !!!

      Răspunde
       
    2. mircea
      Octombrie 7, 2014 la ora 16:15

      Cea mai tare chestie de stiut. Cu 2-3% contributie pensia nu a fost facuta de comunisti. Cat despre iliescu ca a dat o portita de scapare…Ce voiai sa faca sa nu dea pasapoarte ca ceausescu??? Basca deschiderea catre vest a facut-o CDR-ul nu iliescu si datorita ei pot munci in strainatate (UE NATO si alte astea). Cu fabricile nu neg dar cine a votat in 90? care generatie? A mea?

      Si acu revenind la munca in strainatate.
      Sunt 6 mil de romani care muncesc in strainatate din care:

      3 mil sunt necalificati care nu aveau de munca acasa. Astia nu ti-ar fi platit tie pensi ci din contra ar fi fost povara pt stat (social alea alea)

      2 milioane sunt muncitori calificati care nu se mai intorc . Platesc pensie si sanatate unde sunt au copii la scoala acolo nu mai vin nu mai dau taxe in RO dar nici nu se cheltuie cu ei. Ba din contra mai trimit bani si pe acasa care ajung in taxe pe produse in RO.

      1 milion sunt specialisti (studii superioare si experienta ). Aici e buba ca ei se inlocuiesc cel mai greu . La fel nu consuma nimic din Romania.

      “Statul adica noi, am cheltuit niste bani sa educam tineretul, care urma sa munceasca in economia romaneasca si sa adauge plus valoare. ”
      Vezi ca e pleonasm dar asta e … analfabet. Stii tu ceva cu plusul de valoare dar nu destul. Intrebare: Ce a cheltuit statul cu educatia mea???? Si de unde are statul bani? nu din taxele parintiilor mei. Daca ei au avut doi copii si castig peste medie (si au avut) din contra ai mei au platit educatia alor tai.

      Concluzie:

      1. Nu iti iau emigrantii banii de sanatate.
      2. Nu iti iau pensia
      3. Tot comunist gandim
      ALTII SUNT DE VINA (agenturili straini )

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 3, 2014 la ora 17:59

    Daca fiecare judet construieste in jurisdictia lui cate macar 100 km de autostrada, in 5 ani, cu firme din judet, am ajunge foarte departe.

    MAI AVEM o problema.
    Cum pot eu sa duc acasa copilul mic, dupa noul cod rutier?
    DE exemplu vreau sa iau un taxi?
    Vreau sa ma duc la aeroport cu microbuz?
    Chiar si in autobuz sau autocar cu un copil mic sub 3 ani?
    Cat de prosti sunt guvernantii nostri.
    Centura in orase, unde sunt mii de intersectii, iar orice accident cu centura pusa si lovit lateral s-ar putea sa te coste viata, pentru ca centura te tine legat in scaun. In afara localitatii unde accidentele sunt din spate sau frontale, iar centura te poate salva, sau nu?
    Poti iesi prin geam si scapa cu viata sau poti ramane legat in scaun si sa te faci conserva.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 3, 2014 la ora 17:41

    Afacerea MICROSOFT a iesit la iveala ca face investigatie FBI, nu ca DNA ar dori sa faca ceva.

    AUTOSTRADA
    Autostrăzile prezintă cel mai înalt grad de separare a circulației, fiind rezervate numai traficului auto, cu elemente geometrice care permit realizarea unor debite și viteze mari, în condiții de maximă siguranță.

    Autostrăzile au două căi de circulație unidirecționale, separate printr-o zonă mediană, fiecare cu cel puțin două benzi de circulație, fără încrucișări de nivel cu alte căi de circulație și accesibile numai în anumite puncte special amenajate.

    Cele mai multe autostrăzi sunt prevăzute cu locuri de parcare și odihnă, benzinărie, etc.
    Autostrăzile se pot clasifica în trei categorii:

    autostrăzi de degajare – situate în zona intrărilor orașelor cu circulație deosebit de intensă
    autostrăzi urbane – sunt amenajate în interorul orașelor cu valori ale fluxurilor de trafic deosebit
    autostrăzi de legătură – numite și extraurbane, realizează legătura între două sau mai multe centre urbane, ele fiind proiectate în funcție de viteza de rulare, relieful regiunii și de capacitatea de circulație pe care trebuie să o preia în perioada de perspectivă preconizată.
    Autostrăzile trebuie să îndeplinească niște condiții de funcționalitate cum ar fi:

    căi unidirecționale de circulație – acestea să fie prevăzute cu cel puțin două benzi de circulație pe sens, delimitate între ele prin linii de marcaje întrerupte, iar căile sunt separate printr-o zonă verde mediană.
    benzi de staționare accidentală – prevăzute pe toată lungimea cu marcaj de linii neîntrerupte, alăturate căilor unidirecționale.
    benzi de ghidare – câte două pentru fiecare cale unidirecțională, care sunt vopsite în alb sau galben și precizează prin continuitatea liniilor lățimea părții carosabile propriu-zisă
    benzi carosabile suplimentare pe sectoarele cu rampă mare (sau benzi pentru vehicule lente) și pe sectoarele de intrare sau ieșire de pe autostradă (benzi de accelerare sau de decelerare) care sunt executate în general în locul benzilor de staționare sau de urgență.
    autostrăzile trebuie să se încadreze cât mai bine în peisajul regiunii traversate, să aibă un aspect estetic și să realizeze un confort optic ridicat.
    autostrăzile trebuie să ocolească centrele populate, iar accesul la acestea să se realizeze numai în anumite locuri, numite noduri rutiere amenajate fără încrucișarea fluxurilor de circulație ale căilor unidirecționale.
    Din motivele de siguranță a circulației și de ocrotire a mediului înconjurător (poluare), viteza de deplasare pe autostrăzi este limitată între 110 și 130 km/h cu excepția Germaniei unde viteza de deplasare este nelimitată, dar recomandată la 130 km/h, în funcție de siguranța circulației, vizibilitate și condiți meteorologice sau alte regulamentări de circulație.

    Tot din motive de siguranță a circulației, pe autostrăzi există și viteza minimă de deplasare care, de asemenea, diferă între țări de la 45 la 80 km/h (exemplu Germania 60 km/h). Vehiculele cu viteza de circulație mai mică, de asemenea pot fi motivul de producere a accidentelor de circulație.

    Oprirea, întoarcerea, mersul înapoi, coborârea sau urcarea din vehicule în locuri neamenajate, sunt strict interzise pe autostradă.

    Conform Codului rutier din România:

    Art. 49.
    (1) Limita maximă de viteză în localități este de 50 km/h.
    (2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoria A si B, și limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul poliției rutiere.
    (3) Pe anumite sectoare de drum, ținând seama de împrejurări și de intensitatea circulației, administratorul drumului, cu avizul poliției rutiere, poate stabili și limite de viteză inferioare, dar nu mai puțin de 10 km/h pentru tramvaie și de 30 km/h pentru toate autovehiculele.
    (4) Limitele maxime de viteză, în afara localităților, sunt:
    a) pe autostrăzi – 130 km/h;
    b) pe drumurile expres sau pe cele naționale europene (E) – 100 km/h;
    c) pe celelalte categorii de drumuri – 90 km/h.
    Art.50.
    (1) Vitezele maxime admise în afara localităților pentru categoriile și subcategoriile de autovehicule prevăzute la art.15 alin.(2) sunt:
    a) 130 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele naționale europene (E) și 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A, B si și BE;
    b) 110 km/h pe autostrăzi, 90 km/h pe drumurile expres sau pe cele naționale europene (E) și 80 km/h pe celelalate categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile C, CE, D si DE și subcategoriile D1 si D1E;
    c) 90 km/h pe autostrăzi, 80 km/h pe drumurile expres sau pe cele naționale europene (E) și 70 km/h pentru celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din subcategoriile A1, B1, C1 si C1E;
    d) 45 km/h, pentru tractoare și mopede.
    (2) Viteza maxima admisă în afara localităților pentru autovehiculele care tractează remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care face parte autovehiculul trăgător.
    (3) Viteza maxima admisă pentru autovehicule cu mase și/sau gabarite depășite ori care transportă produse periculoase este de 40 km/h în localități, iar în afara localităților de 70 km/h.
    (4) Viteza maxima admisă în afara localităților pentru autovehiculele ai căror conducători au mai puțin de un an practica de conducere sau pentru persoanele care efectuează pregatirea practică în vederea obținerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.

    DRUM EXPRESS
    Drum expres numit și drum rapid, este un drum public utilizat exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depășește 50 km/h, pe care oprirea și staționarea pe partea carosabilă sunt interzise.

    Aceste drumuri sunt construite în zonele unde normele de autostradă nu pot fi îndeplinite. Drumul expres este un drum de transport rutier, pe care viteza minimă de circulati al vehiculelor trebuie să fie de cel puțin 50 km/h.

    Șantierele de construcții pentru aceste drumuri sunt de obicei mai puțin costisitoare decât pe autostrăzi. Spre deosebire de autostradă, pe drumul expres sunt permise încrucișări de nivel cu alte drumuri de circulație. Traficul la intersecții va fi de cele mai multe ori reglementat de semafoare sau prin sens giratoriu.

    Răspunde
     
  • Cezar
    Octombrie 3, 2014 la ora 16:58

    Am ajuns la concluzia ca singura metoda prin care putem sa starpim caracatita rosie de conduce tara asta, est sa iesim in strada, acum, in preajma alegerilor. Sa-i obligam de frica sa modifica proiectul si sa faca autostrada de la Pitesti la Sibiu. Cred ca muncitorii de la Dacia au si trebuie sa spuna ceea ce simt si cred…in strada, ca de minciuni suntem satui.

    Răspunde
     
  • Alexandru
    Octombrie 3, 2014 la ora 15:03

    pentru Doru Vapor:

    1. o autostrada are mai mult de 16 metri latime…vreo 26 minim.
    2. Vrei sa spui ca pui acel beton pe pamant direct? Deci mai ai cateva zeci de operatiuni de indepartare sol vegetal, umpluturi, sapaturi…ca doar nu urmresti dealurile exact asa cum le-a lasat dumnezeu.
    3. poti trace cu betonul ala peste rauri si ape? deci mai ai nevoie si de poduri, podete.
    4. poti lasa apa pe autostrada??? nu! Deci mai ai nevoie si de santuri si de sgurgerea apelor.
    5. Poti circula asa…alandala….??? NU. deci ai nevoie si de semnalizari, marcaje…etc.
    6. Poti circula cu animale pe autostrada??? NU. deci ai nevoie si de garduri de protectie.
    7. Acel beton de autostrada odata ca e mai gros de 30 cm si e cam alt tip de beton foarte rezistent la inghet dezghet, actiunea sarii…etc. Deci costa mai mult de cat 100 lei/mp cat ai spus tu.

    Iar cat despre firmele romanesti…sa fi tu sanatos…ca Iordache, Umbrarescu, Casuneanu, Berna, Besciu si alti si alii fura mai mult decat firmele straine. Doar Umbrarescu are in cativa ani stransi vreo 500 milioane euro. Daca lucra cinstit…bani astia trebuiau sa fie in autsotrazi…nu la el in buzunar si el sa aiba acolo…40-50 milioane euro. Ca cam asa se lucreaza in ctii–cu 2-3 % profit. Nu cu 50% cu cat lucreaza el. (Are la fisc declarat profit dupa care plateste impozit de 40%).

    iar faptul ca atatia sunt dupa gratii din antreprenorii romani arata cat de cinstiti sunt.

    Cat despre cei care tot vorbesc despre costuri…mai bine sa taca. Le dau in imediat exemple de autostrazi in Slovacia, Polonia, Italia, Ungaira care costa mult mai mult. Nu mai vorbiti asa din auzite….fara sa vedeti exact ce inseamna o autostrada si la ce se refera acest termen…si exact particularitatile lucrarii respective.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Octombrie 3, 2014 la ora 14:56

    Cum este posibil sa faci un megaplan de acesta si sa incepi munca peste cativa ani. Se repeta aceasi istorie de 20 de ani. In Ungaria s-a construit fantastic de mult in autostrazi in cativa ani. Politicii nostri sunt niste golani. Oare cum de mai reusim sa-i suportam.

    Răspunde
     
  • Alt Ovidiu
    Octombrie 3, 2014 la ora 13:32

    Ar fi bun Moise de prim-ministru, treaba e ca, cat bine ar vrea el sa faca l-ar sapa hotii astia. O sa mergem inainte cand nu o sa mai existe partide politice. Altfel, ciuciu auf mukles.

    Răspunde
     
  • BV
    Octombrie 3, 2014 la ora 13:29

    Imi pare bine ca se investesc 55 de mil de euro intr-un stadion de fotbal in Craiova, unde din pacate nici echipa de fotbal nu mai este. Pentru aeroportul de la Brasov de ce nu se dau bani de la Guvern? Judetul Brasov cati km de autostrada are? Chiar e atat de neimportant judetul asta? Turism, industrie, agricultura, servicii, in tot ce vreti Brasovul e printre primele orase din tara dar investii de la Guvern…. Ioc!! Draga Moise Guran pe aia cu drumul dintre Sibiu si Brasov ai gresit-o din plin. Nu e nici un km de drum express. Sunt vreo 30 din 150 de km, de drum cu 4 benzi. Atat!!!

    Răspunde
     
  • Catalin
    Octombrie 3, 2014 la ora 11:34

    Intre Sibiu si Brasov sunt 144 km din care fix 32 km sunt drumuri expres. Acestia sunt: Sibiu-Vestem 14 Km si Codlea – Brasov 18 km.
    Nu spun ca trebuie autostrada. Este evident ca Sibiu-Pitesti este prioritara. Asa a si fost din 1989 incoace. Pentru ca trebuie sa finaliza dracului o data coridorul 4. Apoi putem sa face tot felul de analiza de trafic…

    Răspunde
     
    1. SILVIU
      Octombrie 3, 2014 la ora 12:56

      Ce e intre Brasov si Codlea, respectiv Vestem-Sibiu e drum national cu 2 benzi pe sens. In nici un caz drumuri expres. Drumul expres din cunostintele mele nu se intersecteaza cu nici un alt drum, nu trec prin localotati… etc

      Răspunde
       
  • cyphres
    Octombrie 3, 2014 la ora 11:31

    Eu am o firma care contribuie la constructia de autostrazi( transport de agregate – piatra , nisip , balast) . In ultimii 3 ani am pierdut vreo 300.000 de lei din neincasari de la constructorii din Romania (Alpine, Romstrade, Astaldi, Maristar, Icim Arad etc) iar in ultimul an m-am mutat cu lucrul numai la vecini in Ungaria unde castigul potential este mai mic dar mult mai sigur . Pe mine unul nu m-ar deranja daca ar costa un km de autostrada 20 mil de euro – DAR SA SE FACA SI SA SE FACA BINE . La noi costa 10 mil spre deosebire de 3-5 mil la vecini ( pe acelasi tip de teren ) iar cantitatile de materiale folosite sunt de cel putin trei ori mai mici decat cele de la vecini . Acest lucru este vizibil cu ochiul liber mergand pe traseul celor 2 autostrazi care la un moment dat se vor uni – Szeged – Nadlac – Arad . In concluzie ne costa de 2-3 ori mai mult si se investeste de minim 2 ori mai putin . Si astia sunt bani europeni si la noi si la ei . Diferenta consta in seriozitatea lucrului facut .

    Răspunde
     
  • Ovidiu
    Octombrie 3, 2014 la ora 11:18

    Singurul drum expres din Romania este Bucuresti Pitesti

    Răspunde
     
  • ioan
    Octombrie 3, 2014 la ora 10:52

    luna trecuta am fost de la Timioara la Turda pe traseul Timisoara – Deva – Sebes- Alba Iulia-Turda si cu auto personal am reusit sa scot o medie de 65 km/h pe aproximativ 350 km in zi de weekend cu tornsoane de autostrada si ei vin cu aberatii ca pe valea oltului se circula cu medie de 72 de km/h unde drumul este de 10 ori mai dificil. Cred ca nici cu coloana oficiala nu poti scoate o asemenea medie de viteza. Astia sunt atat de ignoranti ca te mint cu o nonsalanta demna de o cauza mai buna. Daca o sa aiba si un presedinte de al lor o sa trebuiasca sa ne mutam toti pe alte meleaguri Doamne fereste

    Răspunde
     
  • The Time Team
    Octombrie 3, 2014 la ora 10:30

    pt Doru Vapor …cam asa era autostrada soarelui inainte de cea noua, dinspre Cernavoda spre Constanta, iar prin 2004 cand am mers la mare am observat din tren ca au luat-o cu picamere gigant tip dinozaur sa le sparga definitiv , pareau blocuri de beton mai mari de un metru grosime.

    Ce ma mai durea sufletul/inima…nu inteleg nici azi fenomenul.
    Ce ar fi fost daca lasam acea autostrada de beton in pace ..am fi reparat doar portiunile cu beton crapat, si mai puneam un strat subtire de asfalt.

    ..iar noua autostrada o construiam in paralel, cum cred ca s-a si construit in paralalel..nu stiu exact, pt ca nu am mai fost de atunci…. Era imediat dupa podul Saligny si nu stiu daca ducea pana in constanta.

    Dar fara beton de calitate si drenat nu vom avea niciodata drumuri bune in Romania, cu parere de rau. ne falimentam tara cu drumuri facute prost. e un atentat economic la viata tuturor cetatenilor.

    Răspunde
     
  • Florin
    Octombrie 3, 2014 la ora 10:26

    Moise, nu stiu unde ai vazut tu intre Brasov si Sibiu drum expres? poate doar intre Brasov si Ghimbav o portiune de cativa kilometrii care e pe 4 benzi. in rest, e un drum renovat la care i se spune drum expres dar care este doar cu o singura banda pe sens.

    Răspunde
     
    1. Florin
      Octombrie 3, 2014 la ora 10:28

      corectie:pana la Codlea, nu pana la Ghimbav.

      Răspunde
       
  • Stefan
    Octombrie 3, 2014 la ora 09:51

    Sunt de mai multi ani in zona Nord-Est, mai exact in Iasi, venit in interes de serviciu ca seful unei investitii de mai multe milioane de euro. Nici nu va puteti inchipui coruptia, rautatea si mizeria de aici. Sper sa reusesc sa plec cat mai curand din Iasi si nici macar pe harta numai vreau sa vad orasul asta.

    Răspunde
     
  • Cris
    Octombrie 3, 2014 la ora 09:32

    Nu mai pune nimeni botul la autostrazi desenate pe hartie, va spun.

    Ocupati sectiile de votare !

    Răspunde
     
  • Octavian Capatina
    Octombrie 3, 2014 la ora 09:30

    Sunteti CAM ingaduitor! 1)in Franta pretul mediu de autostrada e 3 mil euro (si cat costa ocolo un muncitor si cat aici!) 2)In Suedia, dupa declaratia unui ministru al transporturilor in vizita anii trecuti la noi, costa 5mil de euro prin fiorduri si muntii (si ce salarii sunt in Suedia). 3)Ce fac parchetele? Sunt colorate politic? Daca ocolitoarea Clujului de circa 20km a costa circa 200 mil euro dati unei firme dun Ungaria? CHIAR CE FAC PARCHETE?
    PS
    La afacerea Microsoft lucrurile sunt mult, mult mai grave decat DNA-ul a lasat sa se inteleaga !

    Răspunde
     
  • Gabriel
    Octombrie 2, 2014 la ora 23:32

    Asta se intampla in afara cu persoanele mai bronzate “cetatene ale tarii noastre” de mult timp , cum sa fi pe autostrada plecat din Budapesta spre Vienna si singura problema care o ai sunt “bronzatii” AUTOHTONI ! abea acu au tupeul sa o faca si in romania 🙁

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Website
Comentariul*
 caractere rămase