Ora de Business: miercuri, 3 iulie 2013

Publicat la data de de Biziday

plante-modificate-genetic

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-114440 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

62 răspunsuri la Ora de Business: miercuri, 3 iulie 2013

  • MR Wilfred BENSON
    August 10, 2013 la ora 19:49

    Stimate Solicitant, se aplică următoarele reguli:

    Aveți nevoie de ajutor financiar nevoie disperată de
    Ajutorul financiar?

    (Mrwilfredbenson@gmail.com) este aici pentru a oferi fondurile necesare
    Având în vedere numărul. Tot ce trebuie să faceți este să completați formularul și
    înapoi la noi in curand, oferim o garanție de 100% că împrumutul dvs.
    Compania este, de asemenea, garantat în împrumut pe termen scurt în valoare de 2%
    conținut liber, va fi capabil să ramburseze împrumutul. oferă
    credit minim de 1.000 dolari la 1.000.000 $ USD 2%
    interes. De asemenea, sa ne contactati pentru toate tipurile de credite.

    Pentru mai multe informații, trimite-ne un e-mail și de a aplica pentru credit în următorul. prin
    (Mrwilfredbenson@gmail.com)

    Tipul ofertei de credite

    credit de nevoi personale
    Împrumuturi de afaceri
    Masina de împrumut
    împrumut
    Împrumuturi pentru a plăti facturile
    Ipoteci
    Împrumuturi pentru studenți

    Pentru acest tip de împrumut, vă rugăm să ne contactați cât mai curând posibil
    Figurile următoare prezintă suma care urmează să fie împrumutată.

    Formularul de cerere de împrumut

    Numele complet …………….
    Suma necesara: …..
    Perioada în care se va plăti pentru împrumut: ………….
    Destinatia creditului: ……………
    Țara: ………..
    De stat …………….
    Adresa ……………..
    Sex ………………….
    De stat ……………..
    Telefon: ……………..
    Odată ce aceste informații sunt primite de compania mea, de prelucrare a dvs.
    Împrumut începe imediat.

    Contactati-ne prin e-mail
    (Mrwilfredbenson@gmail.com)

    Cel mai bun cadou pentru prieteni și familie
    Wilfred MR BENSON

    Răspunde
     
  • mihaix
    Iulie 4, 2013 la ora 17:00

    Si acum pe langa guvernator, partea dura in realitatea economica. Si nr acesta creste de la an la an. Si in plus cei tineri pleaca . Rezulta ca …..

    http://www.antena3.ro/romania/rezultate-ingrijoratoare-la-recensamant-aproximativ-24-de-persoane-varstnice-la-o-suta-de-persoane-cu-varsta-de-munca-220104.html

    Răspunde
     
  • cornel
    Iulie 4, 2013 la ora 16:54

    Ceva interesant:
    Portugalia avea pe acea vreme un fel de autostrada, adica o sosea mai acatarii care lega Lisabona de nu stiu ce oras.
    Nemtii, care erau aliatii lor le-au oferit si le-au dat ajutorul fratesc sa le faca o autostrada ca lumea. Si, întradevar, le-au facut pe banii lor în locul soselei vechi o autostrada asa cum stia numai Hitler sa faca. În RDG ( în 1985 ) se circula pe portiunea de autostrada între Dresda si Leipzig, facuta de pe atunci (1936), care este si acum foarte buna si are sase sensuri.
    Asa, dar, ce sa vezi, vechea sosea era facuta din pietre de caldarîm pe care nemtii le-au încarcat în tren si le-au dus în Germania ca “sa-i scape” pe portughezi de ele. Pietrele erau însa din minereu de wolfram sau tungsten care se foloseste la fabricarea de oteluri aliate pentru blindaje. Nu se gasea nicaieri în lume asa un mineral. Dar nemtii stiau, portughezii nu stiau.Vedeti ce înseamna sa aveti o buna informatie ?
    Cît despre noi, ce sa mai zic: nu ne-am ales cu nimic din petrolul de pe valea Prahovei, în timp ce arabii au facut cel mai modern hotel din lume, orase si statiuni de vis. Probabil ca tot asa va fi cu Rosia Montana: se va gasi vreun cretin ajuns sef care le-o va vinde pe nimic numai ca sa ia el un ciubuc gras. Vezi chestia cu Rompetrolul.”

    „Între CRIZA SI TERORISM, ROMÂNIA si AFGANISTAN sunt singurele puteri ale lumii în domeniul materialelor strategice !

    AMERICA nu are zacaminte de URANIU.

    Tot asa cum RUSIA nu detine zacaminte de WOLFRAM.
    Fara aceste doua elemente, SUA si RUSIA sunt ZERO! Sunt niste neica-nimeni în materie de suprematie MILITARA.

    Wolframul, un metal mai scump decât aurul si mult mai pretios, greu de gasit, este foarte necesar în industria militara si spatiala,
    iar uraniul în industria nucleara.

    Primul se afla, în cantitati INEPUIZABILE si în starea cea mai pura (nemaifiind necesare procedee industriale costisitoare de decantare a lui) doar în ROMÂNIA. La ROSIA MONTANA !

    Zbaterea de a pune gheara pe minele de aur de la Rosia Montana are acum o miza periculoasa, cu atât mai mult cu cât Exploziv-News si GIS-SSR o dezvaluie în premiera:

    Zacaminte de wolfram, neexplorate niciodata, se gasesc însa, în cantitati uriase, si în muntii Retezat (zona Gugu Sureanu, axa care le uneste trecând prin Vârful Peleaga, ca punct de reper. Exact zona în care a cazut, în urma cu câtva timp, avionul militar israelian – posibil neintimplator in misiune in acea zona !) si, inainte de 1989, au fost pazite cu strasnicie, de catre DEPARTAMENTUL ZERO.

    Cel care le-a detectat, extrasenzorial, era sa plateasca cu viata, în urma unui atentat psihotronic al rusilor, curajul de a dezvalui adevarul, în cadrul unor cursuri speciale, destinate profesionistilor din serviciile secrete militare ale României. Numele lui este Vasile RUDAN, cel care, dealtminteri, este si parintele legendarului Departament.
    În aceeasi zi în care profesorul RUDAN era gasit aproape mort în apartamentul sau din Bucuresti (cu câteva zile înainte, el dezvaluise unor apropiati din SRI si DGIA ca fusese de doua ori amenintat cu moartea de un anume rus FONAREFF, fost ofiter KGB), iar generalul David H. Petraeus, comandantul fortelor americane din Afganistan, avea aproape aceeasi soarta cu a profesorului român. Generalului american i se întîmpla asta deoarece, într-o conferinta de presa, scapase un alt adevar: motivul prezentei NATO în AFGANISTAN nu erau teroristii. Ci uriasele zacaminte de URANIU pur!
    În Muntii Khwaja Rawash, situati la nord de Kabul, dar si în Koh Mir Daoud, lânga Herat si Kharkiz, în provincia Khandahar, exista cele mai mari zacaminte de uraniu din lume, la fel cum, în materie de wolfram, România detine suprematia mondiala.

    SÂRACA TARA BOGATA!”

    Toti iti vor binele!!! Nu`i lasa sa ti`l ia!!
    ‎”Viața e grea; mai ales dacă ești prost.” John Wayne
    „Cand dai, la inceput dai din ceea ce ai, apoi, de la un moment dat, dai din ceea ce esti.” (Parintele Arsenie Boca)

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iulie 4, 2013 la ora 17:54

      cornel, nu shtiam povestea cu autostrada, am s-o verific.
      uitandu-ma asha la ea, primul gand care imi vine in minte este cam asha: cred ca shtiau shi portughezii. in timpul lui WW2, portugalia a fost tzara neutra, iar de prin ’43 incolo, cand a inceput sa fie mai clar de partea cui bate vantul, Salazar, care fi vrut, ca shi franco, cu Hitler, insa a avut prudentza sa ashtepte sa vada cine, ce shi cum… ei bine, Salazar nu ishi mai permitea sa rishte orice fel de politica pe care anglo-americanii sa o ia drept nerespectare a neutralitatzii. Puteai a patzeshti tot felul de necazuri, cum a patzit Danemarca, al carei rege nu a vrut sa paraseasca tzara cand au invadat-o germanii, shi care s-a trezit ca americanii ocupa Groenlanda. Iar Portugalia avea – har domnului – ce sa i se ocupe.
      Asha ca sunt in staare sa pun pariu – daca povestea e reala – ca a fost un sprijin mascat oferit de Salazar lui Hitler: OK, voi facetzi autostrada, noi va dam un pic de wolfram sau ce-o fi fost.
      Germani depindea – in timpul WW2 – de un set de livrari de materiale strategice din state aliate sau neutre, livrariu care au incetat cu totul in 44: nichel din Finlanda, petrol din Romania, mercur shi nu mai shtiu ce din Spania, shi un cu totul alt nu mai shtiu ce din Turcia. A mai existat shi stocul facut in 40-41, cat a functzionat acordul economic cu URSS, care stoc de minerale rare a fost folosit cu parcimonie pana tarziu in razbel.
      I mean, pune-te shi tu in pielea lui Salazar: cica vine nishte nemtzi la tine shi itzzi zic, OK, noi o sa plecam cu o incarcatura de pietre de drum. „Ce, atzi innebunit?” Shi dupa aia intrebi shi tu: ma, ce-i cu pietrele alea?
      Daca povestea e reala, sunt sigur ca Salazar a shtiut.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Iulie 4, 2013 la ora 16:21 Răspunde
     
  • cornel
    Iulie 4, 2013 la ora 15:57 Răspunde
     
  • mihaix
    Iulie 4, 2013 la ora 14:42

    De azi e legal sa ii zicem guvernator, pt ca nu ne reprezinta. Presedintele a murit, Traiasca guvernatorul !!!

    http://stirileprotv.ro/stiri/politic/ponta-recensamantul-arata-ca-la-referendumul-pentru-demiterea-lui-basescu-a-fost-cvorum-peste-50.html

    Persoanele din strainatate, au drept de vot, dar nu sunt pe listele permanente, insa probabil ca f multi dintre ei se regasesc in recensamant, pt ca se luau datele , si ne intrebau si de altii din „gospodarie”.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Iulie 4, 2013 la ora 15:12

      Domnu’ gitanstain, baroso, doamna merkal, motoc se aude pe acolo ??? sau ati ramas blocati si va doare-n dorsala ???
      Apropos, daca la noi a fost lovitura de stat, in Egypt ce este ? Nu ii aud prea vocali pe micuti, ca a iesit armata in strada, si nici in Turcia nu i-am vazut pe micuti.
      Traiasca colonia romania cu r mic !!!

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        Iulie 4, 2013 la ora 17:17

        Sa inteleg ca Ponta e detinatorul adevarului absolut? Ca trebuie sa luam de buna tot ce declara el?

        Răspunde
         
        1. mihaix
          Iulie 4, 2013 la ora 17:39

          Nu il cred pe el, ci INSul. Oricum e tardiv, dar macar vedem si noi cat se respecta vointa populara. Si acest lucru este valabil si in cazul lui Ponta, care face pact ba cu udmr – aia care incita la diverse, ba cu basescu – ala pe care il injurau, ba cu merkal si barosu – aia rai din afara.
          Si nu cred o vorba din ce zice, din principiu, din cauza ca face parte dintr-un partid de ….. care au nenorocit aceasta tara timp de 20 de ani, de la revolutia facuta tot de ei.
          Dar stiu ca atunci cand am fost la referendum, am fost fffff multi, si ca CCR ne-a dat in cap, iar PDLul a facut o treaba ilegala, indemnand la nevot. That’s all , pt 2 grupuri care se dau legale si garanti ai constitutiei, au demonstrat exact contrariul. Oricum repet, nici cu psd, pnl nu imi e rusine, multi oameni de-ai lor au facut blat in provincie cu pdlul la referendu, probabil ca mai ramane doar ppdd :)))

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            Iulie 4, 2013 la ora 17:55

            Cred ca ar trebui sa lasam ura viscerala de o parte si sa privim evenimentul ca (inca) o lectie de democratie in care nu te impui cu muschii incordati si creierii inflamati. Adevarul e undeva la mijloc si o stiu toti jucatorii acelui meci. Despre ppdd numai de bine.

             
          2. mihaix
            Iulie 4, 2013 la ora 18:10

            AndreiM , cred ca ai o problema in a intelege democratia. Repet: votul meu, care este cea mai importanta componenta a unei democratii si unitatea de baza a ei, a fost calcat in picioare. Te rog sa imi explici cum nerespectarea votului meu si al altor milioane de romani este democratica ???
            Daca e sa ma iau dupa tine, atunci nu are rost sa ma mai duc la vot vreodata , pt ca nu conteaz ????
            Inca ceva: zi-mi si mie te rog: daca din 9 judecatori la CCR 6 voteaza pt noua lege a referendumului cu 30% si 3 cu 50% , ce iti zice tie asta ?????
            Eu presupun ca cei 9 se iau dupa aceeiasi Constitutie si aceleasi legi, si ca sunt la fel de inteligenti.
            Daca 6 zic x si 3 zic y, si x!=y , atunci inseamna ca cei 3 sunt prosti si cei 6 destepti pt ca au dreptate ????
            Treaba nu e ok deloc, eu as zice ca ori avem unanimitate, ori nimic, pt ca legea nu e teren de joaca si de bataie.
            In special Curtea Constitutionala care judeca si unde cica sunt best of the best.
            PS Ca sa nu crezi ca am un interes in USL, sa stii ca probabil nu ma voi duce nici la noua Constitutie si nici la referendumul presedintelui tau. Si sper ca tot mai multi romani sa faca ca mine,inclusiv la orice alte alegeri viitoare si cand orice membru al CCR va veni pe strada , sa il scuipam intre ochi (pe Zegrean, dupa ce ii dam jos ochelarii). Zic asta pt ca dupa palma primita in vara, eu nu ma voi mai duce la nici un vot in aceasta tara de kk., in care repet, mi-am dat ca votul meu e tot un kk., nerespectat. Nici macar Iliescu , acest KGBist nu si-a permis sa nu respecte votul populatiei, la fel cum nici puscariasul Nastase nu si-a permis, cand a pierdut (si aici cu cantec). Repet, pot accepta multe, dar nu ca votul meu, elementul suprem al democratiei, sa fie batjocorit intr-un asemenea hal. Cu permisiunea USLului care a acceptat in Parlament vointa CCRului si nu a mea, vorba lui Ghise.

             
          3. mihaix
            Iulie 4, 2013 la ora 18:14

            Andrei, ai zis : „adevarul e undeva la mijloc”.
            Te rog sa imi zici : intre demitere si nedemitere, unde este mijlocul tau? Exista DA si NU. Care consideri tu ca trebuia sa fie rezultatul referendumului.
            Pt mine rezultatul a fost NU demiterii, si chiar nu ma prind unde e mijlocul.
            Chiar sunt o persoana logica, dar anumite decizii nu pot avea decat un rezultat binar : 0 sau 1.

             
          4. AndreiM
            Iulie 5, 2013 la ora 00:35

            Si eu sunt un om logic. Dar aici lucrurile sunt nuantate pentru ca nu ai punctul fix pe care sa il ai etalon absolut. E ca la un meci de fotbal pe care il poti privi prin camere diferite si unghiuri diferite. Toti se uita la acelasi meci dar perceptia difera. Atunci care este realitatea?
            In privinta votului si a cvorumului, cred ca a fost o fortare in atac urmata de un gol. Tu imi spui ca acel gol a fost valid iar cei din UE au condamnat fortarea.
            Cei de la CCR lucreaza cu materialul clientului, adica o constitutie si reguli facute de oameni pentru oameni.Oricum ceea ce traim noi acum o poti numi oricum numai democratie nu e.
            Referitor la revolutie/lovitura, ideea era ca nu am reusit sa schimbam mare lucru dupa. Ce te face sa crezi ca avem acum intelepciunea necesara sa facem acea schimbare?

             
          5. mihaix
            Iulie 5, 2013 la ora 13:03

            Buna AndreiM.

            Ai mare dreptate cand spui ca la noi nu este democratie. Legat de UE, te-as ruga sa deschizi bine ochii, spre binele tau si al copiilor tai la ce inseamna UE , mai ales ca declari ca esti o persoana logica. Oricum daca nu iti vei da seama ce a ajuns UE,sub guvernarea Germaniei, sub pretextul crizei, sub acest Barroso, contestati enorm chiar in UE, macar nu mai zi :” Tu imi spui ca acel gol a fost valid iar cei din UE au condamnat fortarea.”
            Cei care au interese ascunse si nu si-au pierdut orice credibilitate , nu pot condamna ceva. Adica o pot face, dar credibilitatea spuselor lor este egala cu zero. La fel ca FMIul, care atunci cand zice ca salveaza economiile, si nu ii mai crede nimeni, la fel ca politicienii nostri atunci cand promit in campanie, la fel ca americanii atunci cand zic ca o tara are arme de distrugere in masa sau ca ei ajuta ecologia si natura.
            Si eu cred ca a fost o fortare in atac – actiunea Parlamentului de a il suspenda a fost clar o fortare, dar una legala, urmata de un gol perfect valabil dat de populatie. Aici este problema mea. Eu sunt perfect de acord cu interventia UE de a mustra USLul, dar ii neg total interventia de a pune prag, sau de a condamna referendumul, dovada ca atunci cand au vazut cata lume a fost la vot, au tacut malc , si si-au dat seama ca nu au avut dreptate. Lucru intarit si de vizita lui Ponta la Merkel si de cei 70% obtinuti de USL – pe care repet, toate puterile din UE le-au recunoscut, cu un npod in gat, dar le-au recunoscut. La fel cum, am zis si in alte dati, daca presedintele, avea un gram de onoare, isi dadea demisia, pt a dezamorsa conflictul- ma refer la cel care ardea in populatie intre basisti si contra basisti, nu la cel politic de care noua ni se rupe. Deci sa isi dea demisia , pt ca a reusit , ce nu a reusit poate decat Iliescu la mineriade, sa dezbine lumea, sa aduca la ura,fiind el insusi, un personaj auto-distructiv, coleric, contradictoriu, incapabil de dialog (intr-adevar un real capitan de nava, dar Romania nu e nava). Aici problema zace in faptul ca romanilor le place ideea de domnitor, de mana forte, de conducator, si eu nu cred ca noi suntem facuti pt o republica parlamentare, eventual poate o monarhie, sau republica prezidentiala – desi eu sunt adeptul unei parlamentare, recunosc totusi spiritul poporului roman , atasat de ideea de sef – combinata f bine cu sintagma: sefu’ era sa aveti o scama. Acum legat de referendum.

            Din toate punctele de vedere , ca la meciul de fotbal, acesta a fost unul valid, la fel cum valide au fost si cele precedente, de ex celalalt de demitere, si cel pt reducerea Parlamentului , ambele fara prag. Vina este dupa cum am mai zis a tuturor, mai putin a cetatenilor.
            USLul a jucat la cacialma, eu am alfat dupa referendum de cazuri in provinice unde membrii psd si pnl au facut blat cu pdlul, tocmai pt a demonstra la centru ca alianta usl nu functioneaza, nefericiti de anumite impuneri de la centru. In plus USL ul a acceptat tampenia UE catre colonia Romania a pragului de 50%, si nu a validat in Parlament repetarea referendumului. Aici ii dau dreptate lui Ghise: daca referendumul nu a fost validat, asta nu inseamna Nu demiterii, ci doar ca nu s-a facut pragul. Daca esti o persoana logica, iti dai si tu seama ca urmarea fireasca a unui rezultat neconcludent este repetarea sa (exact ca la medic: daca zice analiza de sange pt HIV a fost compromisa, atunci o repeti, nu zici ca ai HIV ), nu alegerea aleatorie a unui rezultat de NU.
            PDLul si Basescu , prin indemnul la nevot , si-au negat si anulat existanta lor ca partid si ca politician, pt ca repet, democratia = vot si indemnul la nevot e un indemn la ne…, eh, aici faci tu deductia. Pt mine acest indemn a echivalat cu o mare marlanie, care consider ca alaturi de acceptarea unor termeni de suzeranitate a UE, ne-a facut sa ne pierdem conceptul de democratie, hence decizia mea de a nu mai participa. Decizie pe care nu am respectat-o la votul din iarna, cand am vrut ca USL sa castige si sa creeze o majoritate enorma, special pt a demonstra ca nu avem opozitie, si deci nu avem democratie, si pe care nu o voi respecta cand il voi vota pe Antonescu, special pt ca stiu ca anumite servicii nu il agreeza deloc – a se subintelege ca este vazut fff prost , fiindca nu raspunde la comenzi – el insusi fiind o personalitate puternica, relativ colerica, si destul de asemanator cu Basescu, mai putin in inteligenta, si in tupeu, – adica mai mult din una, mai putin din cealalta.
            Legat de CCR- aici stiu personajele , am suficienti amici in Justitie, si oricand ii voi da dreptate lui Predescu si Toader in dauna taranilor purtatori de sacose de rafie, de genul Zegrean si Aspazia, care pe langa faptul ca nu sunt somitati in domeniul juridic, mai au si tupeu sa se considere.Ori tocmai Predescu a afirmat public ca referendumul a fost valid, si cu toate ca nu imi place personajul, repet, esteun specialist un drept , la fel ca si Toader.PS La fel ca si pe Daniel Morar, si I Motoc pe care iarasi nu ii respect ca omeni, dar sunt specialisti care stiu ce vorbesc.

            Imi cer scuze pt comentariul lung.
            Sper ca m-am facaut inteles: incearca sa nu mai ai incredere in UE, pt ca a ajuns aproape la fel ca SUA. Sa adaug ca vor si exploatarea gazelor de sist, cu consecinte inimaginabile asupra mediului , pe langa Rosia Montana, si pe lanaga faptul ca o sa ne ia toate resursele, adica cele pe care inca nu le-am dat ???

             
          6. AndreiM
            Iulie 5, 2013 la ora 16:16

            Salut Mihai, tu iei bucati de adevaruri si le potrivesti pentru a-ti demonstra pozitia. Desigur e dreptul tau, dar nu-mi place radicalizarea discursului (indiferent despre cine vorbim).
            Cand am spus ca nu este democratie, nu m-am referit numai la noi, ci niciunde in lume. Atata timp cand cineva nu castiga 50%+1 din numarul total al persoanelor de pe liste nu este democratie – acesta il consider un adevar absolut (fractii de genul 70% din 40% sau 30% din numarul celor de pe liste relativizeaza). La noi putem discuta de cleptocratie, dovada fiind faptul ca se continua aceeasi politica, doar furturile sunt redirectionate, la care se adauga o mare doza de populism. Eu cred in democratia participativa, nu reprezentativa
            In privinta UE, nu ai cum sa te eschivezi ci doar sa gasesti metode de rezistenta (la asta suntem buni din vremurile recent apuse), globalizarea merge inainte. Se va ajunge la mari framantari sociale, daca nu razboaie (se simt undele seismice in toata lumea).
            Divizarea societatii este un lucru vizibil, dar nu cred ca este “meritul” lui Basescu, el a fost doar catalizatorul care a declansat reactia. Sunt de acord ca ar fi trebuit sa isi dea demisia, iar intr-o lume normala nu ar fi avut ce sa caute la Cotroceni. Dar avand in vedere situatia actuala il consider un rau necesar, un dus rece dat acestei natiuni letargice.Si daca tot vorbim de ura si radicalizare, am rugamintea sa te uiti pe acest link si sa extrapolezi la nivel de natiune http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VeK759FF84s. In rest “bucurosi le-om duce toate de-o fi pace de-i razboi”

             
          7. mihaix
            Iulie 5, 2013 la ora 17:31

            Ok, felicitari, se pare ca intelesesem eu greist:
            „In privinta UE, nu ai cum sa te eschivezi ci doar sa gasesti metode de rezistenta (la asta suntem buni din vremurile recent apuse), globalizarea merge inainte. Se va ajunge la mari framantari sociale, daca nu razboaie (se simt undele seismice in toata lumea).”

            Acest lucru il cred si eu, ca pe directia aceasta ne paste o mare miscare in strada , la nivel global, eventual razboi. De globalizare si outsorcing am zis destule pe glob, alaturi de capitalismul salbatic. Lucrez intr-o corporatie de multi ani, si desi e una din cele f ok, astea se simt. Exista o presiune enorma care duce in transformarea mondiala in 2 clase: f bogati si f saraci , alegerea in general pe baza de munca pana la epuizare, tupeu si inteligenta, nu de nastere ca in trecut. sunt si cateva sfuri cu cladiri sociale piramidale si cu lipsa statului inlocuit de firme care acum imi apar ciudat de familiare.
            Daca pe Basescu il vedeti ca pe un rau necesar, atunci da , si eu il pot considera ca pe o pedeapsa adusa noua, pt ca i-am acceptat atatia ani pe acesti politicieni si furturile lor, fara a iesi in mod regulat in strada pt a protesta (acesta este singurul mecanism pe care eu il vad functional in acest moment de reglare). In rest repet, mi-am pierdut increderea in pseudo-democratia romaneasca si voi actiona ca atare, cu exceptia alegerii presedintelui de anul viitor (inca cred in cateva exemple europene , am fost in tarile nordice de ex, chiar si regimul din UAE este unul extrem de bazat pe ajutarea populatiei, si din ce am inteles si in Australia este inca un regim democratic, si oamenii au alt stil de viata – mai uman si in leg cu natura). Deci se poate.

             
        2. mihaix
          Iulie 4, 2013 la ora 17:48

          Si AndreiM: crezi ca daca in privinta Elvetiei, Germania prin dna merkel si ue isi permit sa ii zica sa puna cvorum ???
          Fa un exercitiu de imaginatie. Si nu cred ca elvetienii sunt mai destepti sau mai prosti ca noi, doar ca ei nu au cvorum, si noi avem, ca deh noi suntem mai pielea …. si nu avem diplomatie si nici cojones precum sarbii sau ungurii.
          Nici macar in Egipt nu si-au permis sa zica ca e lovitura de stat, doar la noi. Acum chiar stau si ma intreb daca la ei nu e, si la noi a fost 🙂
          Dupa cum ziceam pe site: foloseste-ti mintea, asculta ce zic unii si altii, uita-te in lume, si observa ca ceea ce ni se intampla nu e ok, dar noi acceptam. Totul : de la stadiul de colonie, la pierderea suveranitatii, la politicienii pe care ii avem, pt ca nu iesim in strada sa ii dam jos.

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            Iulie 4, 2013 la ora 18:04

            Pai ce sa zic, ar trebui sa ne uitam in istorie incepand cu Burebista si arsul viilor.De iesit in strada am mai iesit odata si nu am fost in stare sa spalam rusinea sangelui varsat. Cred ca ar trebui o schimbare de mentalitate, o revolutie de catifea.

             
          2. mihaix
            Iulie 4, 2013 la ora 18:17

            Aia nu a fost revolutie ci lovitura de stat , urmata de preluarea puterii ( vezi declaratia unui adevarat luptator anti-comunist: Ion Gravrila Ogoranu), iar daca te referi la mineri, aia nu a fost mineriada ci securiada si militiada (am fost acolo , sunt bucurestean din nastere)

             
  • cornel
    Iulie 4, 2013 la ora 14:41

    Cred ca ar fi necesar introducerea studierii Meditatiei Transcedentale in scoala in Romania. Asa cum s-a demonstrat in foarte multe scoli, in special din America, impactul pe care il are studierea Meditatiei Transcedentalein in scoala asupra rezultatelor la invatatura si asupra atitudinii si mentalului elevilor sunt importante si dovedite.
    Parerea mea e ca aceasta disciplina este mai importanta ca orele de religie care se predau acum in scoala – vezi aici impactul acestei discipline (religiei) asupra rezulatelor la invatatura la elevi, inainte si dupa introducerea sa in programa scolara. La fel vezi si numarul de incidente petrecute in scoala, intre elevi, inainte si dupa introducerea religiei ca disciplina in scoala – pentru ca asta e scopul pana la urma.
    O sa ii deranjez pe unii dar dupa parerea mea orele de religie din scoala sunt timp si bani pierduti pentru elevi si Ministerul Educatiei. Foarte multe generatiide elevi nu au avut in programa scolara religia, pana aprox in anii 1995 si cred ca acele generatii iesite de pe bancile liceului erau mai bine pregatite si cu calitati morale superioare generatiilor de astazi, parerea mea.
    Asa ca eficienta introducerii religiei in scoala nu se vede sau e aproape inexistenta.
    Dau un link legat de Meditatia Transcedentala :
    http://m-t.ro/

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Iulie 4, 2013 la ora 14:51

      Eu as propune cat mai multe discipline optionale, dar din care trebuie sa alegi cateva, gen sistem cu credit. Aici as pune: religia (oricare) – ca deh suntem stat laic fara sharia ortodoxa, teatru, dans, balet, programare, design , desen tehnic, web design, chiar si tehnici de relaxare. Pana la urma elevul si parintii aleg, si in timp se va face in fiecare oras un requirement de profesori. De ex 1 profesor de balet pt mai multe licee, si tot asa, in functie de cerere.

      Răspunde
       
  • cornel
    Iulie 4, 2013 la ora 14:24

    Parerea mea e ca autorizarea organismelor modificate genetic, mai putin soia, dezavantajeaza Romania. Daca e sa vorbim de avantaje acestea nu cred ca se gasesc in curtea agricultorului roman ci in curtea unor firme care promoveaza si incaseaza bani buni de pe urma acestor tehnologii. Asta imi aminteste de promovarea explotarii gazelor de sist in Romania, de Rosia Montana si de prestigiul castigat de Romania in ultimi ani de importatorul de gunoi nr 1 din Europa.
    Halal autoritati si guvernanti, ca sa zic asa in legatura cu aceste probleme, care sunt destul de importante parerea mea.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 5, 2013 la ora 01:16

      stimate domnule Cornel imi permiteti si parerea mea ,bun comentariu:E nunmai o parere …

      Răspunde
       
  • AndreiM
    Iulie 4, 2013 la ora 11:01

    Din pacate atat fiinta materiala cat si fiinta spirituala nu este tratata ca un tot unitar(la spirit nu ma gandesc numai la religie ci si la gandirea abstracta).Omul nu a gasit starea de echilibru, inca mai bajbaie prin negura nelamuririlor existentiale. De aici carentele societatii actuale.

    Răspunde
     
  • un turist
    Iulie 4, 2013 la ora 10:58

    Pentru Dan Onofrei.Stmate Onofrei.Imi permiteti sa va citez un fragment de al d-voasta Eminescu:”Pentru lucratorii statului onoarea,Pentru soldatii gloria,Pentru principii stralucirea,pentru invatati renumele,pentru PROSTI CERUL si astfel o generatiune inseala pe alta prin acest advocatus diabolic mostenit……”Si nu mai vreau sa continuu ca totul se aseamana din nou. Din toate am inteles ca fiecare ca individ sau grupare are tendinta de a iesi cistigator si daca nu se lucreaza impreuna nici biserica nu rezolva nimic in afara de TAXARE a prostilor care viseaza la cer.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iulie 4, 2013 la ora 09:53

    Problema cu medicii relevata de campania TVR mi-a schimbat intrucatva parerea, in sensul ca am şi mai puternic convingerea ca este o campanie de marketing care ignora interesele pacientilor, urmarind in realitate pe cele ale medicilor. Dupa cum am aratat din statisticile OMS NU sunt prea putini. Este discutabila, insa, eficienta actului medical şi faptul ca lipseste cu desavarsire medicina de preventie. Prin urmare, este nevoie de mai multi medici in spitale, curanti, pentru ca in absenta actiunilor preventive prea multi romani ajung sa se trateze. Masura introducerii coplatii pentru a descuraja populatia sa apeleze la actul medical este o prostie. Lipsa fondurilor pentru medicina de preventie (cabinetele medicale din scoli şi intreprinderi, spe exemplu, au disparut) este un act criminal din partea politicienilor care au administrat dezastruos domeniul sanatatii. Licitatiile trucate şi cheltuielile uriase nejustificate fac ca banii care sunt mai multi decat la invatamant, bunaoara, sa fie transferati din Buget spre buzunarele managerilor. Iar medicii NU protesteaza in legatura cu asta, ci vor salarii mai mari. Pe langa shpaga. Shpaga la doctor este „un semn de recunostinta”, la profesori este un act penal. Televiziunile nu contenesc sa arate infractorii de la liceul D. Bolintineanu. OK, sunt implicati factori politici şi acolo, consilieri locali USL şi insusi dl. Vanghelie, care şi-a completat studiile la respectivul liceu s.a.m.d. Despre o campanie TV impotriva coruptiei la medici, NU am auzit. Cum spuneam, ne este teama de moarte, dar nu ne este teama sa murim prosti.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Iulie 4, 2013 la ora 11:55

      Foarte buna observatia dvs – vorbim de coruptie decat acolo unde ne place iar unde nu ne place vorbim de acte de recunostinta. Pai daca e sa vorbim de recunostinta in urma unui act medical de ce nu trimite medicul pacientul multumit la un ONG ce sustine sistemul medical, asa ca data viitoare eventual pacientul sa fie si mai multumit. Si nu in ultimul rand tin sa spun ca sunt de acord cu marirea salariilor la medici si profesori, in special la medicii rezidenti si profesorii debutanti, in stransa corelatie cu celelalte salarii din Romania si cu puterea cu care economia romaneasca poate sa sustina aceste salarii.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Iulie 4, 2013 la ora 09:36

    Pierderile Romaniei datorate interzicerii OMG-urilor sunt discutabile. Este posibil ca, asemenea situatiilor in care PIB este vazut drept unic indicator de dezvoltare, sa fie o mare greseala, iar patria noastra sa fi castigat in urma interzicerii cultivarii de soia modificata genetic. A devenit un laitmotiv asocierea unor decizii politice cu unele interese economice opace. Ca intotdeauna, şi ma astept la decizii in defavoarea mea inclusiv la exploatarea gazelor de sist şi a aurului la Rosia Montana, cei prejudiciati sunt cei care i-au trimis pe politicieni in forurile de decizie.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iulie 4, 2013 la ora 09:27

    Daca programul rabla a pornit ca o idee de sustinere a locurilor de munca din Romania şi s-a declarat ca este vorba despre reinnoirea parcului auto, se cheama ca a pornit prost pentru ca a fost vorba despre o deturnare inca de la inceput. Faptul ca a fost permisa achizitionarea autoturismelor din import a sugereaza ca argumentul legat de protejarea mediului este unul valabil. Prin urmare, calculul emisiilor de CO2 ar trebui facute de catre R. Plumb, la M. Mediului nu de cei patru „specialisti” in economie şi finante. Chiar daca jumatate din banii programului au ajuns la Dacia, eu sper la o viziune concentrata asupra problemelor de mediu, pentru ca, dupa parerea mea, este singura care sa duca la o abordare eficienta in aplicarea programului, inclusiv prin adoptarea unei masuri precum includerea timbrului ecologic in pretul carburantilor.

    Răspunde
     
  • Valentin
    Iulie 4, 2013 la ora 09:15

    Draga Moise, referitor la medici o sa fi surprins dar problema spagi este o problema de conducere de spital care este politica.
    –––––––––––––––––-
    Sa explic de ce spaga este sub obladuire politica:
    1. Cel care da spaga doreste ca medicul sa aloce mai multe resurse ale spitalului pentru bolnavul sau. Astfel medicul comanda proceduri care3 nu ar trebui executate pentru a satisface dorintele rudelor.
    2. Daca nu dai bani acesta ignora analize si proceduri care costa bani ingnorand bolnavul.

    Deci daca managerul nu ar fi pus politic, sefi de sectie politic astfel de practici ar fi evitate. Mai mult multi sefi de spitale nu au legatura cu medicina iar departamentele juridice din spitale sunt inexistente.

    Este o simpla problema de identificarea resurselor alocate necorespunzator si de managment a cadrelor medicale.

    Am sa citez in acest caz 2 medici care dupa o ocluzie intestinala (operatie dificila) a pus pe parinte sa duca copilul de 6 luni!! pe targa prin spital 10 etaje in sectia pe care o patrona ca sef dupa care a fost coborat de urgenta la reanimare doarece copilul avea probleme respiratorii. Poate domnul Arafat se sesizeaza cum lasi un copil de 6 luni de izbeliste. Sincer eu eram la stiri cu medici aruncati pe fereastra!!!

    Sotia mea este medic specialist si din cauza acestor probleme dorim sa plecam in Franta. Nu mai doreste sa lucreze intr-un spital condus politic unde politicieni dau indicatii medicilor sa invie asemeni lui Isus strabunicile unde pe rudele politicienilor se cheltuie o avere in timp ce copii de 6 luni sunt plimbati cu targa de parinti. Si am sa citez un politician care a dorit pentru „matusa” o ambulanta cu aer conditionat sa transporte matusa in alt oras.
    ––––––––––––––––-
    Doar salarizarea nu o sa rezolve problemele de organizare si managment al sistemului sanitar sufocat de firme de medicamete de politica si incompetenta.
    Si inca o precizare. Sistemul este supus la presiuni deoarece prevenirea bolilor si organizarea medicilor de familie este deficitara. Sutem prea sarai sa primim cumparam tratamentele si cand organismul cedeaza chemam ambulanta. O mare incarcare asupra sistemuli o dau bolnavi cronici (hipertensiune, cardicaci,..) care nu iau tratament din lipsa de bani.
    Cred ca staul prin medicamente compensate mai accesibile ar putea reduce din presiune. Dar aceast lucru este o mare discutie despre firme de medicamente licitatii, interese ..etc

    Răspunde
     
    1. zach
      Iulie 4, 2013 la ora 09:45

      Pt. Valentin: departe de a fi carcotas, pt. ca ai spus ca vreti sa plecati in Franta, iti pot spune asa; si aici veti „invia asemeni lui Isus strabunicile’, e adevarat nu politic, ci pentru ca legea permite, si sunt si aici medici incompetenti care isi ascund „problemele” in spatele unor pacienti de 90 de ani, ca sa faca „performanta”. Sigur, odata ajunsi aici o sa vedeti ca toata lumea va va spune ca Franta nu mai e bogata, ca nu mai sunt bani, dar veti vedea si ce fricosi sunt, si incapabili de decizie.
      Si daca ajungi intr-n oras mic (cum ajung majoritatea medicilor romani si bulgari), majoritatea pacientilor vor fi in varsta, iar acestia sunt cosmarul medicului roman. Ca si copiii de pana la 5 ani. Nu stiu ce specialitate are sotia ta, dar pregatiti-va bine, da’ bine de tot, iar tu daca nu esti medic, trebuie sa te pregatesti si mai bine…”psihic”. Bon courage.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Iulie 4, 2013 la ora 09:05

    Bucuria inaugurarii podului de peste Dunare de la Calafat nu este egala pentru locuitorii aflati pe cele doua maluri ale fluviului. Printre efectele externe ale modernizarii şi prin aceasta a cresterii substantiale a eficientei caii de comunicatie care faciliteaza transportul intre Romania şi Bulgaria se numara şi facilitarea schimburilor comerciale in zona. Astfel s-a ajuns la un razboi al legumelor intre taranii romani care-şi vand rosiile, castravetii şi pastaile in Vidin şi producatorii locali. Motivul este pretul mai mic al legumelor romanesti, care le concureaza cu succes pe cele bulgaresti. Desi tara noastra este un exportator consacrat de banane, spre exemplu, dupa stiinta mea acesta este primul semnal pozitic in ultimele decenii cu privire la competitivitatea unui sector[as] din agricultura romaneasca pe piata internationala. Este adevarat, de asemenea, ca bulgarii sustin ca pretul legumelor vandute de taranii romani este mai mic pentru ca şi calitatea lor este mai slaba, cam asa cum se zice in Europa (dar nu numai) despre produsele chinezesti, ceea ce conteaza este insa ca exista cerere pentru ele exista şi vecinii sunt suparati ca raman cu rosiile lor pe tarabe.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iulie 4, 2013 la ora 09:04

    Fostul prim-ministru taranist Radu Vasile s-a aflat intr-o relatie cu presedintele E. Constantinescu, exponent al societatii civile, similara cu cea actuala dintre V. Ponta şi T. Basescu. Cum mai tarziu avea sa se afle, PNTCD a fost infiltrat de fosti securisti care l-au subminat, ducand in cele din urma la disolutia sa. Unele din contestatiile la adresa lui radu Vasile au fost tocmai in legatura cu apropierea acestuia mai multe de prietenii sai A. Nastase şi V.C. Tudor decat de membrii partidului care-l propusese şi l-a sustinut pana la un moment dat in functia de prim-ministru. Astfel ca retragandu-i-se sprijinul, refuza sa demisioneze, punandu-se intr-o situatie penibila. In cele din urma a parasit PNTCD pentru a ajunge in mod surprinzator pentru fostii tovarasi de lupta politica taranisti in PD-ul lui Petre Roman care l-a trimis in Senat. Atitudinea sa politica imi aminteste de cea a lui Teo Trandafir. Singura diferenta este ca T. Trandafir nu a predat la ASE. Poeziile lui R. Mischiu sunt ridicole, sa fim seriosi.

    Răspunde
     
    1. absovent97
      Iulie 4, 2013 la ora 13:49

      Datorita lui Radu Vasile Romania are brand-ul Dacia, Pitesti-ul o duce bine, iar tot datorita lui intrarea in Europa si NATO a fost posibila ( daca nu se intelegea cu minerii, adio NATO si UE ).
      Tot el a facut privatizarea BRD-ului si realizarile se pare ca nu opresc aici.

      Chiar daca a facut acel navetism politic de la PNTCD la PD, cred ca se poate spune ca a fost un bun Prim Ministru.

      Un Prim Ministru trebuie judecat prin prisma deciziilor pe care le ia. Acest om a luat decziii de pe urma carora unii din noi o duc bine.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Iulie 4, 2013 la ora 03:40

    m.zf.ro/special/premier-de-sueta-dar-de-ale-carui-decizii-economice-s-au-bucurat-isarescu-nastase-si-tariceanu-11079931

    Un om interesant intr-o perioada de adolescenta a noastra. Dumnezeu sa il odihneasca . Nu am fost eu coleg cu nastase dar pe fiul sau l-am prins la liceu si i-am apreciat pe amandoi de la distanta. Ma mira faptul ca „guvernatorul” l-a vorbit de bine,dar deh l-a ajutat….

    Răspunde
     
  • mihaix
    Iulie 4, 2013 la ora 02:25

    http://lucianisar.com/general/2-tinte-ambele-ratate-cu-fmi-motiv-de-razgandeala-pentru-guvernatorul-bnr/

    Aoleo, tocmai bnrul a ratat tinta pt fmi, tocmai ei , care tipa dupa fmi sa vina sa ne penetr… pardon sa ne viziteze. Hmmmmm

    Răspunde
     
  • misu
    Iulie 3, 2013 la ora 23:02

    In ultimii 10 ani mi-a fost spart aprtamentul de 3 ori, mi-au fost furate oglinzile masinii de 4 ori, mi-au fost furate stergatoarele de 3 ori, mi-a fost furata antena masinii de 2 ori, mi-a fost furat portofelul o singura data si am fost talharit o data. In niciunul dintre cazuri nu a fost gasit vinovatul! La medic am fost o singura data ca pacient. Pai ce facem cu politistii care au salarii asemanatoare cu ale medicilor, pt ca eu de exemplu am avut mai multa nevoie de ei decat de medici? In schimb am fost in spitale ca insotitor si ce sa vezi: asistentele vreo 5-6 stateau pe canapea intrun birou la barfa, femeia de serviciu citea o carte, pacientii stateau in pat. La o alta sectie pacientii neinternati stateau in numar f mare(vreo 40) la usa unui medic renumit, la un moment dat cineva vede un plic jos si intreaba pe cel mai apropiat de plic daca ii apartine moment in care aproape toti cei care asteptau sa intre au incepus sa se pipaie pe la buzunare. Stand si eu impreuna cu ruda care avea nevoie am aflat si tarifele:
    50-200 lei consultul si 700-2000 lei operatia. Va las pe voi sa inmultiti sumele cu nr de operatii/pacienti pe zi.
    Daca in Germania salariul mediu brut este de 3500 euro iar salariu mediu brut al unui medic este de 5000 euro atunci rezulta ca medicul castiga cu 1,42 mai mult decat un salariat normal. Daca aplicam acest coeficient la salariul mediu brut din Romania, adica 2107 lei brut, obtinem un salariu mediu brut al unui medic de 2991 lei. Asta daca ar fi sa ne comparam cu ei. Sau ar trebui sa ne comparam cu ei doar atunci cand ne convine? Ba mai mult as mari cu 1,5 mai mult salariul unui medic fata de salariul mediu pe tara dar atat pt ca altfel vor vrea si politistii si militarii si restul lumii salarii mai mari dar de unde, bugetul este unul singur si este finit !

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 4, 2013 la ora 00:13

      buna seara cu stima domnu MIsu -ca sa vezi si la dsv :in Romanica ca si la noi in Germania :la matale ti-au spart apartamentul de 3 ori in ultimul timp ,la nopi ne-au spart gradinile in ultimii 15 ani de mai bien de 10 ori:Ultima data prin august anul trecut inainte sa plecam in concediu in Romanica !!!CA sa vezi ,astept anul asta sa vedem ne-or sparge tot in august ???!!!!NUI stiu cum e la dvs .ca la noi primim raspuns standeard de la procuratura desi se iau amprente de politia criminalistica ca nu au gasit hotii si nu se mai merita ,se claseaza cazurile:Ridem de fistece dat cu toti ,ne-am obisnuit ….Totul este standard in Eureopipia …cit priveste salariul mediu de 3500 euro/luna brutto in Germania -va referiti la betonagii romani sau bulgari care muncesc la negru poate 18 ore din 24 ale zilei??????
      Nu stiu zau , ca in ultimul timp germanii platesc calificati din fo0stul RDG si cu 8 euro/brutto ora de munca :IAr daca ma uit la mine ca tehnician de servicu si de pus in funmctiune la ultima firma unde se fac centre de prelucrare mecanica prin aschiere cu handling cu tot destulo dee complexe mai mult export pai trebuia sa fac si ceva supraore ca sa ajung la acest brutto de 4000 (dar din 350 oameni eram vreo 50 care atingeam si depaseam acest brutto ,unii din famillia patronilor) sau il depaseam poate daca se platea odata pe an ceva bani de CRAciun :Dar nu era regula fixa si am avut ani cind patronii caci era firma de familie si astia nu isi permit sa plateasca rau clar nu precum concernele) ,ne-au dat cu lacrimi de crocodil in ochi juramint ca nu au cistigat sufisant si pentru sigguranta locurilor noastere de munca la anul renunta sa ne mai fericeasca cu Acel cum se numeste aici Weihnachtsgeld:De fapt se numea caci intre timp nu se prea mai da la multi si se cauta si la cei putini sa se taie sub pretextul ,altfel ne mutam in China ,sau Cehia sau republica Moldova la Baltzi!!!!Si apoi la CAhul si mai pe urma la Ulan BAtor …cu abatere pe la KAbul
      Deci sa fim seriosi cu infrormatiile de statistica internationala As zice ca la ora actula fara sa fiu specialist statistician salariul mediu brutto german este de 1500 Euro ,clara ca nu punem salariul patronilor sau a citorva supersefi de management bancar sau de cconcerne VW ca Winterkorn care cistiga brutto pina la 20 milioaNE bRUTTO PE AN.
      IAr un doctor stagiar care face ani buni pe salvari si psoturi de mizerie(FAc fff multi intre timp) Cistiga brutto 2500 Euro:Pina sa poata sa isi permita cabinetul sau e un drum tare tare lung de sclavie mizera +++++indatorare la banci daca taticu nu a avut un cabinet ca totul costa si apoiu nu sint fericiti:Poate doar romanii care vin de acolo dintr-o mizerie crasa in sistemul sanitar care e terminat nu de acum ci ani bunji pina in 89 multi ani inainte :NU mai aveau nici vata in spitale sau ace de seringa !!! Deci MA SCUZATI DAR COMENTATI mari baliverne!!!!Cu respect de linga FRANKFURT maIN -DArmstadt

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Iulie 4, 2013 la ora 02:35

        Domnul Dan, daca e sa fiu al dracului, referitor la ultimele comentarii ale reprezentantilor germani, as zice ca niste conationali de-ai mei si de-ai dvaostra v-au praduit gradina. Incercati data viitoare sa puneti un semn gen: Caine rau, rasa mioritic romanesc !, sau
        Sunt roman, duceti-va la vecin , e neamt are bani sub saltea !
        Lasand gluma la o parte, si eu cred ca tineretul (autohton sau imigrant) va trai intr-o saracie accentuata si ca va creste mult infractionalitatea. Si nu cea de furtisaguri, ci cea insotita de fapte de violenta, cauzata de frustrari datorate lipsei unui viitor. Similar perioadei punk din uk si state, sau problemelor din Franta ale imigrantilor.

        Răspunde
         
      2. absovent97
        Iulie 4, 2013 la ora 04:32

        Domunle Dan, modul in care puneti problema, aceea de a nu lua in calcul banii care intra contul BISERICII ORTODOXE, dar de a da exemple de medici imbogatiti (chiar daca ei s-au imbogatit pe merit sau abuzind de anumite brese din Sitemul Sanitar) nu face nimic altceva decit sa va discretizeze. Domnule Dan nu mai traim intr-o societatea in care milostenia isi spune cuvintul. Aici e vorba de Integrare in Europa, performanta samd. Cine e mai tare cistiga. Daca cistiga UK (se poate vorbi si de Germania, Italia, Spania) cu medici scoliti in Romaina, avantaj UK, adica mai multi bani catre UK si de acolo banii vor venii in Romania. Managementul Resurselor umanne este un capitol cu care Romania nu se mindreste deloc. Are mari probleme la acest capitol.
        In primul rind medici trebuie platiti, si apoi medicamentele recompesate. Chair nici acum nu sunt destul de clar ?!! (Adica medicii nu trebuie platici in functie de ce medicamente compesate vor prescrie). MARE ATENTIE. Daca Romania va opta pentru un Sitem Sanitar pur privat, atunci aceasta practica, de a platii medicii in functie de medicamentele prescrise, va fi lege nescrisa la care cetateanul de rind nu va avea nimc de facut.

        Răspunde
         
  • mihaix
    Iulie 3, 2013 la ora 21:24

    Felicitari pt problema medicilor.
    Problema s-ar rezolva aproape toatal daca :
    1. S-ar mari salariile in zona 1000 – 2000 de euro
    2. S-ar face un examen transparent pe post similar cu cel de rezidentiat/magistratura, in care cei cu nota mare sa isi aleaga spitalul care le convine in ordine.Plus deblocarea si adaugarea de posturi

    Am mai zis aceste lucruri si in alte dati si o repet: problema e si de bani, dar mai ales de lipsa de locuri in spitale pt cei care vor mai degraba o cariera buna in Romania alaturi de familie (si sunt dispusi sa renunte la 2000 – 15000 de euro pt a deveni buni). Ori acest lucru nu il pot face in spitalele de stat straine, unde raman pe trepte inferioare. In Romania au sansa de a deveni vedete, medici specialisti cu renume international, si f multi isi doresc asta. Plus ca exista multe spitale, multi pacienti, problema e doar a statului si a medicilor „batrani” cu influenta in colegiu care tin totul blocat.
    Si daca dupa ce devin recunoscuti pleaca, tot e mai bine decat acum, pt ca vor fi lucrat multi ani aici, si profitam si noi de ei, nu doar strainii.
    Solutii sunt, bani s-ar gasi, nu e vb de sume f mari, la cat se fura din achizitii in spitale.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Iulie 3, 2013 la ora 21:37

      Modificare: Si pe langa cei care vor sa devina buni/vedete, sunt cei care nu vor sa plece sau prefera sa ramana aici, daca li se da sansa unui post alaturi de un salariu decent, fara a lua spaga.

      Răspunde
       
      1. absovent97
        Iulie 4, 2013 la ora 03:45

        Daca satatul Roman reusete sa ia o decizie care ofere un serviciu medical de calitate unui cetatean roman, atunci eu as putea spune ca Guvernul Ponta a realizat ceva in mandatul pe care l-a avut.
        DAR, tin sa mentionez, ca, desi Ponta a ajuns guvernator in urma unui razboi „politic” intre Basescu si Araft, Ponta n-a nu l-a numit pe Arafat in functia de Ministru al Sanatatii. Deci, din punctul meu de vedere, deciziile care se vor lua in privinta „Problema SANATATII in Romania” vor fii pur politice. Iar deciziile politice, pentru cine nu a invatat democratie in ultimii 24 ani, inseamna VOTURI. PUNCT. (cei care s-au nsacut dupa ’90 ar trbuii sa-si dea seama de lucrul acesta, dar mi-e teama ca trebuie facuta o educatie adecvata in privinta „gindirii politice”, sau ce inseamna „politica de firma”, adica majoritatea are dreptate).
        As dori sa mentionez ca nu am nici un fel de apartenenta politica, nci un fel da interes material in comentariile pe care le fac. Sunt doar un intelectual (studii superioare de 5 ani, adica aun fel de master de pe vreama lui Ceasca) care doresta de aiba parte de servicii medical normale. Preactic la capitolul „Povesti cu Doctori” as puncta negativ. As dori sa stiu ca, mai ales financiar (din punctul meu de vedere salariu unui medic angajat in sistemul de stat ar trebuii sa inceapa de la 4 000 RON pina chiar la 20 000 Ron / luna pentru un savant recunoscut international si aceasta grila n-ar trebuii sa deranjeze pe nimeni) medicii sunt resplatitin pe masura realizarilor lor si nu pe masura deciziiilor pe care le iau. Este foarte important acest lucru, nu numai cind se dau diagnostice, ci mai ales atunci cind se prescriu medicamente. Si iata cum dintr-o problema de guvernamentala ajungem al una „INDUSTRIALA”. Adica Romania mai are industrie Farmaceutica? Banii de la Casa De Asigurari de Sanatate s-au dup pe „compensate” ????? Eu cred ca raspunsul la aceste probleme ar trebuii sa afecteze deciziile care se vor lua.

        DAR Romaina are un deficit de intelegere a faptului ca „deciziile politice” (adica cele care iau in considerare gradul de influenta a voturilor) si „deciziile tehnocrate” (adica cele care iau in considerare gradul de preformanta a deciziilor respective) sunt niste chestii diametral opuse. (Nu m-ar surprinde ca „diametral opuse” sa fie perceput ca un concept de marketing (palsare de produse) sau „politici est euripene postdecembriste” adica cum vor califica anumite publicatii Americane niste decizii tehnocrate legate de modul de gestionare bugetului).

        Răspunde
         
    2. Tomaclau
      Iulie 4, 2013 la ora 03:27

      Degeaba ca abia anul trecut s-au deblocat rezidentiatul pe post in centre univesitare niciodata un medic competent nu va fi bine primit fara o pila la un profesor universitar dau la un directras de spital si apropo de a se realiza afara daca esti bun si strainii te apreciaza si esti binevenit eu lucrez afara ca medic specialist de ani buni si sunt mai bine vazut decat localnici si nu o zic ca o lauda sau ca as fi mai bun decat ei ci ca o incurajare a colegilor mei ( de an si de facultate ) putini care mai profeseaza acasa si care chiar s-au implicat in timpul facultati si nu au trecut ca rata prin apa in timpul facultatii ( chiar si la medicina sunt destui ) .Dorinta presei in general de a cauta senzationalul loveste in breasla medicilor ” da bine la public ” oamenii saraci si neputinciosi cauta de fiecare data sa gaseasca un vinovat pentru neputinta lor de a se ridica de ” coruptii ” din guvern sunt satui si acum se bucura ca mai aresteaza un medic un judecator procuror sau un profesor dar totusi cei mai vizati sunt medicii ” criminalii in halate albe „cei ce au ” buzunarele de la halate deja rupte de numeroasele plicuri cu bani primite ” de la pacientii nevoiasi a caror viata atarna intr-un fir de par.Acesti ” imorali ” care conditioneaza actul medical.
      Asta e imaginea medicului ” un spagar , corupt nemilos care te lasa sa mori daca nu ii umpli buzunarul ” Eu am lucrat in urgenta si pe ambulanta si cu toate ca rar mi se intampla sa mi se ofere un plic sau ceva am evitat si mi-am pastrat demnitatea si apoi am plecat afara sa nu fiu patat .Pacat ca unii colegi de ai nostrii o fac in spatele paravanului remuneratiei mici si chiar le convine situatia , avand in tara venituri mult mai mari decat ar putea spera afara practicand meseria de medic ( unii au venituri in tara si de 2-3 mii de euro pe zi )

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Iulie 4, 2013 la ora 03:54

        eu ma refer la un post dupa rezidentiat si ex de specializare. Nu exista un asemenea examen national in care sa fie puse toate posturile libere, organizat similar cu cel de la rezidentiat. Trebuie sa fii cel putin baiat de ministru/senator ca sa prinzi un post intr-un spital. nici macar notele nu conteaza, posturile sunt putinr, totul e cu dedicatie . Si da in ro unii aj si la 20 30 k lunar considerand si banii din diverse teste in care sunt implicati cu companii farma sau centre medicale. E o lume a celor batrani si trebuie schimbata adaugand posturi dupa cum am zis. Ah si mai e si vanatoarea de vrajitoare care da atat de bine in media , desi unii chiar o merita. Pacat ca cei buni si interesati de meserie precum amici de-ai mei pleaca scarbiti…..

        Răspunde
         
        1. tomaclau
          Iulie 4, 2013 la ora 12:08

          Mihai exista asta iti spun rezidentiat pe post adica dai examenul de rezidentiat pe un post pana acum pe un post doar in provincie , provincie insemnand nu in afara bucurestiului si in afara centrelor universitare te inscrii la rez pe post si dai examenul si primul alege sa zic asa ORL Vilcea Sp Judetean sa zic asa apoi tot asa in jos evident ca posturile bune se vor lua primele iar cele mai necautate se vor lua si ele plus ca esti legat inca 5 ani de respectivul spital si totodata de tara .Revin de anul trecut a inceput sa bage posture din centre universitare ca sa ii tina in tara pe cei ce vor mari performante si sa aiba si un post in centru universitar e un lucru bun deobicei ca medic in centru universitar ramaneai in urama unei mite grase date la cateva personae ce decid angajarea la un spital sa zicem dir DSP+ un director de spital

          Răspunde
           
        2. absovent97
          Iulie 4, 2013 la ora 12:43

          Politizarea sistemului medical, si a deciziilor care trebuie luate la nivel guvernamental, chiar si intr-o mica masura, vor duce la haos total.
          Daca guvernul crede ca va reusii sa fenteze populatia trimitind la inaintare specialistii doar atunci cind e vorba sa obtinem bani mai multi de la buget, se inseala. Un guvern a cazut cind a facut aceasta eroare.
          OBS : SMURD-ul functioneaza bine pentru ca nu este in subordinea Ministerului Sanatatii. Deci specialisti care sa faca un serviciu medical eficient sunt, dar nu trebuie cautati in actualul Sistem Medical.

          Răspunde
           
          1. tomaclau
            Iulie 4, 2013 la ora 13:01

            Totusi trebuie sa fie din sistemul medical dar sa fie apolitici nesubordonati niciunui partid .Degeaba pui un contabil director de spital ca el va fi foarte usor pacalit de repezentantii medicali de paratura medicala sau de medicamente contabilul va fi victima il vor pacalii imediat

             
          2. mihaix
            Iulie 4, 2013 la ora 13:38

            Mda, contabilul pus politic director e spital e pacalit. Atat de pacalit incat are vila, masini, in 6 luni :).
            Si da in general managerul de spital trebuie pusa o persoana care stie ce inseamna medicina si mgmt, dar trebuie sa aiba salariu mare, sa fie controlat la sange, si bagat rapid la puscarie , daca am avea un dna real

             
          3. tomaclau
            Iulie 4, 2013 la ora 14:29

            Pentru manageri de spitale exista rezidentiat special se numeste Management sanitar dar in loc sa puna profesionisti accepta oameni politici cu masters facut la fara frecventa intr-un centru universitar ca se numeste la fel masters de management sanitar de un an si jumatate la fara frecventa doar pentru a ocupa postul de manager .

             
          4. tomaclau
            Iulie 4, 2013 la ora 14:34

            Iar vis a vis de manageri contabili pot fi usor pacaliti chiar si daca sunt de buna credinta ce stie el ce ii trebuie unui chirurg sa dau un exemplu de laparoscop sau cine stie ce aparatura , el o cumpara si apoi se dovedeste ca nimeni nu are competenta ( un certificat ) de a-l folosi.Iar acel aparat foarte scump va fi bagat intr-un deposit ani de zile si tinut pe post de bibelou.

             
          5. tomaclau
            Iulie 4, 2013 la ora 14:41

            Contractele rau intentionate de capusare a spitalelor sunt cu firme de consiliere juridical in idea ca tu ca spital ai in organigrama 2-3 juristi sau cu firmele de paza cand in poarta sta un angajat al spitalului iar lunar se vireaza bani firmelor de paza si de consiliere juridical aceste contracte sunt de acuzat si usor de demonstrat sau deconturi de motorina exagerate ,contracte de sterilizare si se incinerare a deseurilor sanitare iar spitalul are incinerator propriu si om angajat pentru acest serviciu sau casarea aparaturii medicale care este in stare de functionare si achizitionata de cativa ani aici putem vorbi de rea credinta

             
  • absovent97
    Iulie 3, 2013 la ora 21:04

    Problema medicilor si problema sistemului sanitar sunt 2 probleme total diferite. Daca medici vor sa fie niste persoane respectate, eu ca cetatean roman as vrea sa beneficiez de un tratament corespunzator taxelor platite, si sa nu fiu nevoit sa platesc pentru serviciile mediacale de care am nevoie. Atit timp cit in alte tari de poate, ar trebuii sa se poata si la noi. Se pare ca banii de pe sanatate de cam suc pe „alte meleaguri”.

    Ca o simpla idee. N-ar fi mai bine sa lasa preotii sa traiasca la mila domnului si a clientului, si sa taiem complet banii de la religie ????? Cred ca ar fi un mic inceput, evident, cu riscul ca PSD-ul sa piarda urmatoarele alegeri ca deah, puhoiu’ e la sat si usor de dus de nas. Dar daca e sa gindim la rece, ca orice cetatean onesst, intr-o viata de om un preot apare in viata ta la botez, cind te’nsori, si cind mori. In rest te invata ca e bine sa fi milostiv si sa dai si celor care n-au, adica cersetorilor, (da cersetorii au aparut in Romania anilor 90 pe linga biserici). Deci sincer dupa mine biserica nu-si justifica deloc activitatea. Mai mult decit atit, ar face un pustiu de bine daca ar lasa banii lor de la buget doctorilor. Nu cred ca va disparea biserica daca nu sunt sucventionati de la buget. Mai mult decit atit preotii care stiu sa-si aduca enoriasii la biserica nu vor duce lipsa mai de nimic. Intrebarea este : Oare il tine pe Ponta sa faca lucrul asta ?
    Oare populatia va intelege ca va traii mult mai bine daca Romania va fi o tara laica ?

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 3, 2013 la ora 22:58

      stimate domnule absolvent97 -inca nu am vizionat biziday azi dar va raspund anticipat :BISERICA ORTHODOXA ROMANA un pilon DE NECLINTIT in DECURSUL VEACURILOR al independentei poporului ROMAN nu ai dreptul matale sau eu niste puncte mici sa o judecam:EA a fost este si va fi GARANTUL UNITATII NATIONALE care e cea mai de pret:
      NICI ODATA nicaieri pe lume nu banul a facut fericit omul!!!!!!CA intre timp societatea dezbinata de diavol este dezorientata duce la comentarii ca aöe dvs:Pentru un pumn de dolari,cind eram copil cindva prin aanii 60 in Romania ne-.au adus pe ecran lat _Pentru un pumn dee dolari-un film western:…daca matale crezi ca vor fi mai fericiti doctorii sau pacientii fiindca vor fi mai saraci popii…Esti din pacate sarac cu duhul ,vezi sa nu ajungi precum ateii lui Endver Hodga din Albania comunista!!!!!E trist trist de tot, stra stra bunicii vosti se intorc in mormint(poaTE DACA AU FOST MONGOLI SAU OTOMANI nuuu) cind va citesc comentariile :Apropo ca tot fu vorba de finante .intre timp te rog sa ma crezi ca prin Studiosus o societate turistica selecta din Germania ,pentru exclusivisti care te duce sa cunosti tara cam asa cum este ea (cu traditii si obioceiuiri) se fac excursii nenumarate la MINASTIRILE bisericii ORTHODOXE ROMANE nu la spitalele dvs.unde la fel ca si in Germania medicii opereaza cu mai mult sau mai putin succes :Deci valuta in tara o aduc mai degraba Minastirile (PERLE ale culturii Europeeen ) si o maDUCEAU SI PE TIMPUL COMUNISTILOR CIND FRANCEZII VENAERU IN MASA SA NE CUNOASCA minastirile- decit medicii matale care peste tot si-au uitat juramintul dat si se uita doar la punga-si pe timüpul lui CEausescu era la fel-am fost operat de piatra la rinichi in 82 la spitalul CFR bucuresti si fara mia de lei in punga putea nevastamea sa imi cumpere cruce de lemn de stejar inainte de operatie:MAi de ris m-au opperat degeaba complert o oüperatie de pewtzse 10 cm am si acvum cicatricea nu am avut piatra am avut un fir de nisip!!!!!!!HAi liberarae!!!Cu medicii matale cu tot eu i-as pune pe toti pe un vapor care pleaca la polul NOrd unde se topeste gheata si as crea o generatie noua caree sa respecte juraminmtul lui Hypocrates!!!
      E NUMAI o parere vorba copiata de la domnul Cornel -minunata vorba .Eu fiinds deeja batriiosr m,a facut deja experientaq -daca ti-e sa moro mori-cu sa cfara zile cum ti- escris :Si la urmka tot popa te ingroapa :Clar poti ca ateu sa alkegi si alte forme moderne de compostare -incinerare ,aruncare pe mare etc etc…… imprastiere in spatioul cosmic (E cam scumputa nu de ortice muritor la indemina )

      Răspunde
       
      1. absovent97
        Iulie 4, 2013 la ora 02:07

        Lipsa unei gindiri laice a impins Grecia, Spania si Italia prin crizele prin care au trecut.

        Gindirea laica, la nivel inalt, nu are nimic in comun cu ateismul sau lipsa de credinta in dumnezau, sau neapartenenta la o religie. I

        Răspunde
         
      2. absovent97
        Iulie 4, 2013 la ora 02:13

        Trebuie sa acceptam ca astazi „marile razboaie” au caracter pur economic. Daca raminem indoctrinati in sintagme de genul : ” :BISERICA ORTHODOXA ROMANA un pilon DE NECLINTIT in DECURSUL VEACURILOR” atunci eu as putea spune cu mina pe inima: dupa Grecia urmeaza Romania . Religia nu trebuie sa fie inpusa la nivel institutional. Libertatea de gindire trebui acceptata. La fel si libertatea individului de a-si defini singur apartenenta la o religie sau alta sau, de ce nu, de a fi ateu.

        Răspunde
         
      3. Valentin
        Iulie 4, 2013 la ora 08:47

        Domnule Onofrei confundati chemarea religioasa cu structura politica a biserici. Daca studiati un pic istoria biserici ortodoxe o sa fiti un pic surprins deoarece cam lipseste din istorie. Romania a fost dominata de biserica greaca sub protectia turca, catholica si altele si abia dupa ocupatia militara a generalului Kiseleff a prins putere sub obladuirea Kremlinului. Una din reformele mult contestate a fost secularizarea averilor manastiresti de preferinte greco ce a dus la declinul acesteia. Sa facem diferenta intre oameni care au har si politicieni.

        Răspunde
         
      4. cornel
        Iulie 4, 2013 la ora 10:26

        Daca ar fi sa aleg, atunci cand sunt bolnav, unde sa ma duc ca sa ma fac bine/ sa ma vindec avand sa aleg intre un medic si un preot eu aleg un medic. Nu trebuie insa ignorata nici puterea credintei care in anumite cazuri poate face minuni in timp ce medicina a ramas fara solutii.
        O societate in care nu exista sau se ignora prioritatile este sortita la subdezvoltare si in cele din urma este condamnata la disparitie. Eu sunt de parere ca Romania deja a pornit pe acest drum (vezi aici : distrugerea etapizata si programata a economiei romanesti dupa 1989, ritmul de emigrare de specialisti si mai putin specialisti, sporul demografic care e negativ, numarul in crestere de abandonuri la nastere si cresterea numarului de pensionari). Problema care se pune acum este daca putem opri acest proces si daca putem sa vedem si sa respectam aceste prioritati in deciziile pe care le iau cei care guverneaza Romania.
        Iar in legatura cu medicii criminali (care incalca juramantul lui Hipocrate) si medicii care omoara pacientii cu zile pentru ca nu au cunostintele necesare tratarii corecte a pacientilor acestia trebuie trimisi la puscarie iar cei din a doua categorie trebuie scosi fara mila din sistem si trimisi sa isi aleaga alta meserie.
        Asta e parerea mea.

        Răspunde
         
    2. mihaix
      Iulie 4, 2013 la ora 11:54

      Asa este. Eu m-am referit strict la problema medicilor care se poate rezolva cu vointa politica -schimbari admin pt posturi, si cu bani relativi putini.Referitor la sist medical, aici doar procuratura si dna mai pot rezolva ceva cu managerii si cnas. Dar e mai simplu sa prinzi un medic cu spaga in buzunar, sa dai bine la tv, decat sa umbli prin conturi si sa faci cercetari in mgmt.Plus refacerea unui sist functional de medicina de preventie .

      Răspunde
       
      1. tomaclau
        Iulie 4, 2013 la ora 12:16

        Aici iti dau perfecta dreptate

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase