Ora de Business: vineri, 8 martie 2013

Publicat la data de de Biziday

prea-putini-angajati-la-privat

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-88174 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

37 răspunsuri la Ora de Business: vineri, 8 martie 2013

  • ROmanul
    Martie 11, 2013 la ora 21:42

    De ce prezentati cifre care duc in eroare? A spune ca doar 14 la suta din populatie lucreaza in privat e o pacaleala. Important este cat la suta din angajati lucreaza in privat si e peste 70%.

    Răspunde
     
  • popescu elena
    Martie 11, 2013 la ora 14:24

    Stimate d.le Guran, cand abordati caracatita VODAFONE, cu contractele ei abuzive? Sunt imposibil de suportat. Va multumesc!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 11, 2013 la ora 14:08

    ” Al nostru scapa cu 2 ani cu suspendare.”_Domnule, numai de el depinde. Ca om de afacero in patria noastra totul este minunat atunci cand te ai bine cu toate fortele politice care pot ajunge la putere. Adica, atat timp cat contribui la campaniile electorale ale tuturor. Cum bani din nimic nu se pot face, iar partidele politice au mare nevoie de fonduri, multe finantari sunt deocheate. Daca ii preferi pe unii, risti ca atunci cand vin ceilalti la guvernare sa inceapa cercetarile. Daca ceri frumos scuze si „marci banu'” la noua putere, ai sanse sa scapi cu NUP.

    Răspunde
     
  • Ovidiu89
    Martie 10, 2013 la ora 21:54 Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 10, 2013 la ora 03:14

    virgil > Ma scuzi ca ma amestec. Asa cum am mai amintit si alte dati, cind aduni mai multe taxe intr-una, exista riscul sa se observe ca este imposibil de platit. Si acuma, mare atentie. Nu intr-o tara civilizata, ci intr-o tara in care poporul isi intelege drepturile, statul pune o singura taxa, platibile de fiecare, si poate sa o numeasca cum vrea, ba mai mult, poate sa o foloseasca cum vrea ca nimanui nu-i pasa. Adica, noi ti-am platit si tu ai grija sa nu ne lipsesca nimic. Nici un revizor financiar nu se apuca de control pina nu are totul clar si in ordine in fata ochilor. Asta este motivul pentru care guvernantii va joaca tarantele, oamenii nu stiu.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 10, 2013 la ora 03:00

    CTL > Probabil ca va trebui sa-mi incep fiecare comentariu cu: Eu nu sunt comunist. Acuma, daca exista in prezent o problema si incercam sa gasim o solutie, daca o gasim nici nu stiu ce o sa facem cu ea, dar hai asta sa fie pacatul nostru, hai sa nu mai aruncam pe comunisti ca nu duce nicaieri. Din raspunsul dvs catre Costi, se vede ca a-ti intuit perfect problema.
    „nu asta zicea ca e problema ? Numarul mic al angajatilor la privat. Raportat la populatie numarul celor de la stat poate e mic, dar raportat la numarul celor de la privat e enorm. Si daca mai punem numarul mare de pensionari si asistati sociali aflam de ce o ducem cu adevarat rau in Romania. Rapoartele astea trebuiesc schimbate, si inca repede.”
    Care este calea cea mai sigura de a schimba raportul – cresterea numarului celor care lucreaza in privat, patroni si angajatii lor. Deci, afacerile odata deschise (aprobate, finantate) trebuie sa mearga. Atitudinea ca asa-i in capitalism, mai sunt si falimente, eu o consider atitudine de minima rezistenta si nu este sanatoasa. Ca la fotbal: mergem la egal si se pierde, in loc de mergem la victorie si poate…chiar cistigam. Cam asta este punctul meu de a vedea lucrurile, uneori poate sa sune cam dictatorial, dar nu merge altfel.Deci inca odata: Toate afacerile pornite, trebuie sa reuseasca!Asta este solutia la problema cu raportul populatiei. Acuma avem alte probleme:ori afacerile au fost nepotrivit ales, ori cei care au deschis afacerea nu au suficienta contributie personala (precum se angajase), ori fondurile se acorda in transe nepotrivite bunului mers al afacerii, ori fondurile se diminueaza cu atentii si spagi, samd. Deci nimic politic aici. Oameni buni, dati vina pe politica atunci cind e cazul, sau s-o ia dracu! Fiecare care a dat faliment sa spuna clar si tare, dece a dat faliment? Poate ca nu se pricepe, ceea ce e foarte greu de admis. In momentul in care toate cauzele vor putea fi prelucrate statistic la scara nationala, vom sti cu totii ce este de facut, adica v-om pistona primele 3 (imi place cifra asta) probleme clasate si le vom anihila impreuna ca cei care le provoaca. Altfel va continua la nesfirsit cu ceea ce se intimpla si cu „ocuppy movement” – people have not clearely identifiable aims. Si atunci nici o Justitie n-o sa-si bage coada in mocirla. Cam atit pina una alta.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 10, 2013 la ora 02:19

    vio > asta deja este potlogarie.

    Răspunde
     
  • NN
    Martie 10, 2013 la ora 01:28

    Prea multa discutie pe taxa asta, e clar ca cine ii pasa de ea, sunt oameni care isi permit masini, daca sunt asa nemultumiti sa isi ia biciclete pt mersul in oras, si trenul in afara, si se mai zice ca in romania nu se traieste bine.

    Răspunde
     
  • virgil
    Martie 9, 2013 la ora 22:43

    apropo, si nemtii au la impozitarea masinilor o diferenta intre diesel si benzina…250 € pt un focus 1.6 TDI, dar numai 64 € pt un polo, ambele euro 4. Poate pentru a compensa diferenta intre accizele incasate din combustibili…

    Răspunde
     
  • un turist
    Martie 9, 2013 la ora 21:57

    @Constantin. In Germania impozitul auto este calculat si dupa poluare. Ex. Dacia Logan diesel 1498cm din 2007 impozit anual 244€. Dacia Sandero ca Logan nu mai este nou de1400cm impozit anual=104€ deci este totusi o diferenta ce depinde de poluare.

    Răspunde
     
  • virgil
    Martie 9, 2013 la ora 21:56

    @Constantin
    tu chiar ai impresia ca taxa asta este de „poluare”? concret, crezi ca vor planta copaci din banii adunati? In mod clar, nu! Taxa asta s-ar putea numi taxa de subventionare a Dacia. Nici macar nu se ascunde nimeni…e pe fata. In acelasi timp, bugetul are niste lipsuri care trebuie completate inclusiv din taxa asta…Asta fiind motivul pentru care vor banii acum!
    Accizele pe combustibili mai pot fi putin marite si astfel sa ajunga pretul la nivelul la care este in tarile din jur. Insa discutam de altceva…Petrom oricum este mai greu de convins decat contribuabilul roman 🙂

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 9, 2013 la ora 21:42

    „taxa asta se regaseste in impozitul pe masina”_In acest caz ar deveni taxa pe proprietate, nu pe poluare. Mai potrivit ar fi sa se includa in pretul combustibilului.

    Răspunde
     
  • virgil
    Martie 9, 2013 la ora 21:28

    de ce tin autoritatile sa faca lucrurile imposibile? timbrul de mediu este o prostie desigur. De ce oare nu vor sa incaseze bani mai multi dar in timp? Modelul din germania este mult mai simplu si mai bun…taxa asta se regaseste in impozitul pe masina, care este cu mult mai mare decat la noi..

    Răspunde
     
  • vio
    Martie 9, 2013 la ora 16:59

    sanduCu>Conditiile minime de admitere in licitatiile de lucrari sunt dpmdv draconice si nu merge cu trombonul acum.Dealtfel eu consider ca chiar incalca unul dintre principiile de baza ale achizitiilor publice: deoarece din start sunt respinse firme care au puteri acceptabile si poate ar fi mai serioase.De aceea la licitatii participa doar eternele firme si fac ele legea.Cat despre firmele care nu-si respecta angajamentele se poate vorbii mult despre posibilele cauze

    Răspunde
     
  • CTL
    Martie 9, 2013 la ora 16:13

    @ sanduCu
    Intreb, de unde se strang fondurile astea pentru afaceri ? Normal sun o gramada care mor repede, e ceva specific unei economii de piata, doar in comunism era interzis cuvantul faliment. Dar nu am inteles care e ideea. Costi are dreptate ?

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 9, 2013 la ora 15:58

    razvan > Vroia omul sa faca afinata. Ce e rau in asta. Sa nu spuneti ca nu va placa afinata.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 9, 2013 la ora 15:47

    vio > Cind e vorba de licitatii, este adevarat ca pretul este un criteriu de selectie, destul de popular. Cel mai sanatos criteriu, insa, este ca licitantul sa fie capabil sa termine proiectul conform cu cerintele. Cind apar probleme, incep sa se descopere ca licitantul a cam …trombonit la aptitudini, adica nu a prea fost verificat temeinic de la inceput.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 9, 2013 la ora 15:36

    CTL > Si Costi stia ce i-ai spus. Cu totii am aflat deja ca sunt foarte multi amatori sa-si deschida propriile afaceri, probabil ca nu sunt suficiente fonduri pentru citi amatori sunt, dar se mai pot stringe. Problema este ca afacerile odata pornite,…mor cam repede. Si stiti cum e cu doctorii de afaceri, nu prea sunt.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 9, 2013 la ora 15:29

    NN > Este adevarat, toti stiu ce trebuie facut. Mai e inca ceva, toti stiu si cum trebuie facut, este drept sunt mai multe cai. Problema e ca nu este cine sa faca, probabil ca bogatii trebuie sa urce mai in sus, iar saracii sa coboare mai in jos. Adica rabdare si tutun.

    Răspunde
     
  • CTL
    Martie 9, 2013 la ora 14:36

    @RAZVAN M
    Nu cred ca cineva o sa va poata sfatui ce sa faceti cu acel credit, nu cu certitudine 100%. Va spun de ce.
    Avem 3 monede , RON in care va luati salarul probabil, EURO si CHF.
    Sa le luam pe rand :
    RON – probabilitate mare sa se deprecieze raportat la celelalte monede
    – avand, probabil, venitul in lei, v-ar creste datoria raportat la venit
    – de schimbat creditul in RON e putin probabil pentru ca, desi ati avea avantajul ca nu v-ar putea creste soldul, diferenta de dobanda e prea mare, la lei e dobanda mare
    CHF – acuma francul nu creste in raport cu euro pentru ca elvetienii l-au ” legat ” de euro
    – daca EURO o ia la vale in razboiul asta valutar, se mai opune Germania da e minoritara acum, e posibil ca elvetienii sa vrea sa se decupleze
    – daca merg tot pe mana euro si el merge in jos or sa trebuiasca si ei sa creasca dobanzile la un anumit moment
    – daca raman legati de EURO si EURO merge in sus, asta e, va creste soldul si rata, da pentru ctiva ani e mai putin probabil
    EURO – dobanda o aveti in functie de EURIBOR ( vedeti aici cum e cu el http://www.robanks.ro/euribor.html ) , EURIBOR e la nivele minime , in jos un are unde merge decat in sus, in cele din urma
    – noi suntem mai interesati de raportul RON – EURO decat de cel RON – CHF pentru ca avem o economie euroizata si na vrem sa intram in EUROZONE intru-un viitor

    Deci, desi cred ca dobanda la euro o sa creasca, nu avem cum sti ce o sa faca elvetienii asa ca, eu unu, as merge pe mana EURO. Dar, cum ziceam vorbim de scenarii, 100% nu stim cum vor decurge lucrurile.
    Am vazut persoane care luasera 70000 CHF pentur un apartament de 45.000 EUR.Cand a crescut CHF si valoarea apartamentelor a scazut aveau o datorie de 54.000 EURO pentru un apartament care acum era de 30.000 EURO.
    Pai in situatia asta solutia logica e sa incetezi plata catre banca, cum sa platesti de 3 ori apartamentul ? Cu atat mai mult ca si salariile au scazut si devenise imposibil sa sustii o rata. Si-au asumat si ele un risc pana la urma.

    Răspunde
     
  • razvan
    Martie 9, 2013 la ora 13:55

    Frumos cu alcoolul in cisterne de lapte. Zici ca-i Boardwalk Empire pe la noi. Prohibitie. Da pe Al Capone l-au bagat la puscarie bine pentru taxe. A nostru scapa cu 2 ani cu suspendare

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 9, 2013 la ora 13:04 Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 9, 2013 la ora 13:02

    „Adica, atunci cand are in vedere institutiile de invatamant …etc. care nu creeaza plusvaloare ”
    interesant, f interesant.

    Răspunde
     
  • ionescu
    Martie 9, 2013 la ora 10:35

    Eu nu inteleg de unde a obtinut dl Moise 14% angajati la privat. El compara numarul total al populatiei Romaniei cu angajatii la privat?!! Asta e absurd!?

    Răspunde
     
  • RAZVAN M
    Martie 9, 2013 la ora 10:26

    Moise felicitari pentru emisiune, consider ca este cea mai interesanta si mai inteligibila in media financiara.
    As avea nevoie de opinia ta in legatura cu reconversia unui credit din CHF in euro, pe scurt am ramas placut surprins cand am fost contactat de banca creditoare VOLKSBANC care s-a aratat extrem de ingrijorata de rata mea in CHF* ,credit 90000, rata 522, perioada ramasa 248 luni din 300.
    Oferta lor a fost reconversia soldului ramas 80000 CHF la 65000 euro la o rata de 460 euro lunar, mai mare cu 20 euro fata de valoarea ratei actuale.
    Spune-mi ce sa fac, te rog! Multumesc

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 9, 2013 la ora 09:54

    „Si cine sa creeze locurile astea de munca? Statul care de abia are bani pt propria functionare…?”_Domnule NN, noi locuri de munca se creeaza prin noi investitii. Acestea pot veni de la Buget, de la investitorii privati, ori prin parteneriate public-private. Asemenea investitii pot fi facute, de asemenea, cu sprijinul UE prin justa si eficienta utilizare a fondurilor structurale si de coeziune. Daca Statul nu are bani, nu ar trebui sa-i risipeasca. Demararea lucrarilor la tronsonul liniei de metrou Dr. Taberei-Centru ar fi trebuit sa aiba loc dupa asigurarea surselor de finantare. O lucrare in conservare inseamna risipa de fonduri. La fel in ceea ce priveste pasajul M.Bravu. Am luat in discutie doar doua lucrari din Bucuresti, reprezentand investitii din surse diferite, dar cu aceeasi soarta. Indraznesc sa pun o interbare: de ce, in loc de finalizarea lucrarilor demarate, se doreste inceperea de noi constructii faraonice, cum sunt marele pasaj de la Piata Sudului, sau drumul expres spre A1 (in loc de finalizarea soselei de centura, sau a soselei Buzesti etc.), sau a marelui pasaj din Nord? Am luat in discutie doar investititi din Bucuresti pentru simplificare, dar este valabil pentru intreaga noastra patrie. Daca vom incerca gasirea raspunsului pentru intrebarea mea, vom ajunge la concluzia ca esenta investitiilor este scapate din vedere de autoritati. Adica, nu este urmarita nici eficienta lor, nici gradul de utilitate, nici crearea de noi locuri de munca. Ori, veti observa ca in lumea civilizata, atunci cand sunt prezentate proiecte care necesita investitii, sunt precizate intotdeauna beneficiile acestora, nefiind uitat niciodata sa se mentioneze numarul de noi locuri de munca create. In Romania investitiile sunt privite de catre persoanele aflate in functii de decizie in primul rand ca sursa de finantare a propriilor averi. Statul este o notiune incarcata de abstract. Este de fapt vorba despre indivizi, persoane care prin vointa noastra ajung in functii publice si care sunt raspunzatoare asupra modului in care ne sunt cheltuiti banii, inclusiv [asa cum dorim noi] pentru crearea de noi slujbe. In alta ordine de idei, aceleasi persoane, ori colegi ai lor, sunt desemnati de noi in Parlament pentru a defini cadrul legislativ propice noilor investitii si aparitiei de noi locuri de munca. O Justitie puternica si independenta vegheza la respectarea acestuia. Daca lucrurile nu se intampla tocmai asa, nu Statul ca institutie este de vina, ci persoanele care vremelnic, prin vointa noastra, se afla in functiile sale de conducere. Ca sa conchid, daca credeti ca politica investitionala nu este cea pe care o doriti, la urmatoarele alegeri, optati pentru formatiunea politica al carei program cuprinde obiective de acest fel. Iar daca nu si le indeplineste, sanctionati-o.

    Răspunde
     
  • vio
    Martie 9, 2013 la ora 09:46

    @MOISE.Deci sfatul meu ca inginer constructor si expert in achizitii publice ,pentru ca lucrarile sa fie obtinute la pretul cel mai mic trebuie sa fie:1-procedura:dialog competitiv la care se stabileste odata pentru todeauna varianta tehnica;2-criteriul de atribuire-pretul cel mai mic;3–licitatia sa aiba si o continuare electronica prin SEAP (unde se reduc ofertele initiale)

    Răspunde
     
  • vio
    Martie 9, 2013 la ora 09:38

    @moise.Deci este o licitatie.Problema este cand la desemnarea castigatorului se alege varianta cea mai avantajoasa din pdv economic unde algoritmele sunt discutabile.A doua varianta pe care legea o prevede este :oferta cu cel mai mic pret.Acesta trebuie sa fie criteriul de selectie pentru a obtine cel mai mic pret al lucrarilor.Deasemenea licitatia poate continua daca se prevede cu licitare prin internet la SEAP unde ofertantul dupa deschiderea ofertelor initiale poate licita in continuare prin scaderea pretului.

    Răspunde
     
  • CTL
    Martie 9, 2013 la ora 09:32

    @ Costi
    Pai si ati vazut emisiunea ? nu asta zicea ca e problema ? Numarul mic al angajatilor la privat. Raportat la populatie numarul celor de la stat poate e mic, dar raportat la numarul celor de la privat e enorm. Si daca mai punem numarul mare de pensionari si asistati sociali aflam de ce o ducem cu adevarat rau in Romania. Rapoartele astea trebuiesc schimbate, si inca repede.

    Răspunde
     
  • vio
    Martie 9, 2013 la ora 09:29

    @Moise,hai sa lamurim procedeul de atribuire a autostrazilor prin metoda dialogului competitiv pentru ca aseara ai facut unele afirmatii gresite.Procedeul prevazut in OU 34/2006-art 18/c)dialogul competitiv, respectiv procedura la care orice operator economic are dreptul de a-şi depune candidatura şi prin care autoritatea contractantă conduce un dialog cu candidaţii admişi, în scopul identificării uneia sau mai multor soluţii apte să răspundă necesităţilor sale, urmând ca, pe baza soluţiei, candidaţii selectaţi să elaboreze oferta finală;Acest procedeu urmeaza toti pasii unei licitatii deschise cu adaugarea insa a acestui pas prin care se solicita practic solutii tehnice

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 9, 2013 la ora 09:19

    „Ii cam faceti raspunzatori de problemele Bugetului Romaniei…”_Acum, domnule Costi, mai in gluma, mai in serios, cei care sunt raspunzatori de alcatuirea Bugetului si de problemele sale sunt platiti de la Buget. Ceea ce am retinut eu din spusele domnului Moise, daca nu cumva gresesc, este ca in mod real contributia „bugetarilor” la bugetul de stat este o parte din ceea ce primesc ei insisi de la Buget. Ceea ce, as indrazni sa spun, este valabil in cea mai mare parte. Adica, atunci cand are in vedere institutiile de invatamant , din sanatate, administratie etc. care nu creeaza plusvaloare si nu aduc venituri la buget in acest fel. Doar ca Statul detine participatii la diverse intreprinderi productive care creeaza plusvaloare. Apoi, chiar si in cazul institutiilor din sanatate ori invatamant sunt realizate lucrari de cercetare, ori comercializate diverse servicii care aduc venituri la buget. Cu toate ca banii merg cel mai adesea in autofinantare, taxele si impozitele se indreapta catre bugetul de stat. Desigur, sumele provenite din astfel de activitati nu sunt importante si domnul Moise are pe fond dreptate.

    Răspunde
     
  • NN
    Martie 9, 2013 la ora 08:20

    Costi > Si cine sa creeze locurile astea de munca? Statul care de abia are bani pt propria functionarea, si atunci cand are banii sunt sifonati? Patronii care trebuie sa mearga pe la o gramada de bugetari eventual sa ii si mituiasca pt a infiinta o firma, pt ca apoi sa plateasca 50% taxe si sa dea faliment pt ca cansumul e la pamant, iar colac peste pupaza mai sunt si scosi cu datorii la inchiderea firmei. Toti se pricep sa zica ce trebuie facut dar nimeni nu zice cum.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 9, 2013 la ora 08:03

    gats > Despre un razboi nuclear nu poate fi vorba, atita timp cit rusii si americanii nu-l doresc. Asta pentru simplu motiv ca disparem cu totii. Am putea sa discutam ca citeva milioane de chinezi sa-i ciomageasca pe americani, dar si pentru asta trebuie un motiv.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 9, 2013 la ora 07:51

    Gats > Deriva continentelor, este un subiect geofizic foarte pasionant si inca foarte controversat. Primul care a remarcat un parallelism intre coastele estice ale Americii si cele vestice ale Europei si Africii, a fost Antonio Snider in 1858. De atunci au fost lansate o multime de ipoteze referitoare la formarea continentelor. Cea a meteorologului si geofiziceanului austriac Alfred Wegener, din 1912, numita translatia continentelor a avut o foarte larga circulatie. Si asta pentru ca a explicat-o pe o cale mai…paminteana, echilibrul izostatic al blocurilor continentale, spre deosebire de inaintasii lui care au apelat la forta de atractie a Lunii. Aceasta din urma a fost infirmata de datele astronomice. Ipoteza lui Wegener, foarte atragatoare, a avut mai multe obiectii, dintre care cea mai serioasa: pentru viteza cu care se deplaseaza continentele(citiva mm pe an) ar fi fost nevoie de 10 la puterea 17 ani, ceea ce ar depasi virsta galaxiei. O alta ipoteza, sa-i zic “astronomica”, a fost a geologului elvetian Rudolf Staub in 1928, care a dezvoltat o serie de explicatii sophisticate dupa desprinderea Lunii de pe suprafata Pamintului. Printre altele ipoteza lui s-a impotmolit la evolutia lantului muntos Carpatic. Prin 1906, geologul austriac a emis, destul de timid, o ipoteza a curentilor subcrustali, la care au aderat in timp si altii cercetatori. Intre 1928 si 1944 Arthur Holmes a dezvoltat ipoteza curentilor ascendenti de convective subcrustali. Cercetatorul D.Griggs a explicat mecanismul reproducind experimental pe modele de laborator, ceea ce i-a permis lui Holmes sa coreleze translatia blocurilor continentale cu fazele de orogeneza. N-a putut explica miscarile oscilatorii ale scoartei. De atunci, s-au investit multe cercetari, masuratori din satelit si modelari computerizate. De la japonezi am ramas cu denumirea de deriva continentelor. Dupa cum vedeti, au fost foarte multi destepti si inca mai este nevoie.

    Răspunde
     
  • Costi
    Martie 9, 2013 la ora 05:58

    @Moise
    Eu personal nu sunt bugetar insa am observat ca abordati deseori problema bugetarilor ! Ii cam faceti raspunzatori de problemele Bugetului Romaniei si insinuati ca ar fi o „povara” pe spatele celor care lucreaza la „privat” ! Va reamintesc ca bugetari exista in toate tarile lumii , fiecare cu modul ei de a-i numara si socoti drept bugetari pe cei care sunt platiti din fonduri publice. Invatatori , profesori , politisti , militari , pompieri , angajati la Fisc , angajati la firme proprietate de stat , angajati la Primarii , ministri , presedinte sau …regina exista in toate tarile lumii ! O problema poate fi numarul lor in Romania , fatza de alte state , este de analizat. Insa , la o prima vedere , problemele bugetare ale Romaniei nu se datoreaza faptului ca sunt prea multi bugetari ci faptului ca sunt prea …putini angajati la „privat” ! Aici sunt multe de facut si o emisiune la TVR cu specific economic ca a dvs. ar trebui sa deschida ochii guvernantilor , patronilor si romanilor de rand , nu sa ii bage in ceatza si mai mare !

    Răspunde
     
  • Marius
    Martie 9, 2013 la ora 02:00

    Domnule Guran,

    Cine va facut documentarea in legatura cu timbrul de mediu?
    Ati prezentat cateva exemple irelevante.

    Marea problema este la cei peste 200000 de posesorii de Dacia Logan, cumparate inainte de 2007. Toate sunt EURO3. Ele nu se vor mai putea vinde si implicit fanii acestei marci nu isi mai pot inlocui automobilul cu unul nou (tot Dacie).

    Răspunde
     
  • gats
    Martie 9, 2013 la ora 00:05

    Românii trebuiau să fi învățat până acum să fie mai naționaliști, și să nu-i mai pupe atât pe occidentali, care oricum vor să-i facă sclavi. De fapt nici nu ne trebuie Shengen (??), și nici moneda unică, pentru că e chiar periculoasă. Unii dintre noi au impresia unui avantaj în moneda unică dar azi s-a arătat că Germania este denumit ” bolnavul Europei” (și aș adăuga și hoțul europei), așa cum era și normal. (de văzut și RM I, RM II). Balivernele cu salvatorul europei.. care ia de la BCE bani cu dobândă negativă și îi plasează cu 14% Greciei, sunt pentru știrile pentru oameni proști în devenire sclavi.
    Realitatea este că oricât s-ar strădui să repare greșelile făcute, fără inflație nu rezolvă nimic, de fapt e deflație și asta înseamnă sărăcirea săracilor și îmbogățirea bogaților, ceea ce inevitabil va duce la comunism și un nou război mondial. Apropo se profilează un război nuclear între China și SUA prin intermediul Coreei de nord. Poate ar fi timpul să ne retragem și din NATO. Mai avem timp. Comentariul azi ar putea părea pueril dar peste niște ani cineva va spune că am fost un Wegener. ( în 1912 a explicat deriva continentelor și toți savanții vremii au râs de el, considerându-l un meteorolog fără cunoștințe. Ulterior s-a dovedit că el a fost deșteptul. Azi un ingineraș ca mine nu-i luat în seamă. Mâine va fi prea târziu.)

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase