Doar în ultimele trei luni ale lui 2024, Boeing a pierdut 3,9 miliarde de dolari. În același interval, veniturile au scăzut cu -31%, până la 15,24 miliarde de dolari, sub așteptările analiştilor de 16,21 miliarde de dolari. Din 2019, după două accidente aviatice fatale, în care a fost implicat tot modelul de avion 737 MAX, pierderile companiei au depășit 35 de miliarde de dolari.
În 2024, Boeing s-a confruntat cu un val de probleme. În ianuarie, o ușă din spate a unui avion Boeing 737 Max, al Alaska Airlines, s-a desprins în timpul zborului, cu tot cu partea de fuselaj. După acest moment autoritățile americane au început să efectueze o serie de controale și au descoperit că numeroase aeronave aveau șuruburile slăbite.
Deși la acel moment compania și-a asumat responsabilitatea și a spus că o va remedia, ulterior, și alte probleme au ieșit la iveală. Un angajat al Boeing a dezvăluit, în iunie anul trecut, că directorii companiei au ascuns de autorități zeci de piese cu defecte sau neconforme, cărora le-au pierdut urma și, cel mai probabil, au fost instalate pe avioane noi 737 Max. Pe lângă acest caz au fost constatate și alte nereguli în procesul de producție al companiei, iar în aprilie carcasa de tablă a motorului unui avion Boeing 737-800 s-a rupt în timpul decolării de pe aeroportul din Denver.
În tot acest context, Kelly Ortberg a preluat conducerea companiei, în august, asumându-și sarcina de a gestiona toate problemele cu care Boeing se confruntă. Ortberg a declarat, după publicarea rezultatelor financiare, că sunt înregistrate progrese în restabilirea liniilor sale de producție aflate în dificultate.
Pandemia COVID-19 a adâncit și mai mult problemele companiei, care au fost exacerbate de evenimentele din 2024, la care se adaugă și nemulțumirile angajaților, care s-au plâns că programul încărcat și presiunea pusă de companie, pentru a-și atinge țintele de producție, le-a afectat modul de lucru și i-a determinat să facă greșeli în procesul de asamblare a avioanelor.
Compania a pierdut 5,41 miliarde de dolari, în 2024, și din activitatea de Apărare, Spațiu și Securitate. Ortberg a declarat că divizia comercială a găsit soluții pentru rezolvarea unora dintre problemele tehnice ale modelelor sale, iar în unele cazuri au început chiar teste de zbor.
Sursă: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.