Veniturile Tesla din primul trimestru au scăzut la 21,3 miliarde de dolari, de la 23,3 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului trecut, chiar mai mult decât așteptările analiștilor, care sperau că firma americană va depăși cel puțin 22 de miliarde de dolari. Aceasta este prima scădere trimestrială de la an la an a Tesla de la începutul lui 2020.

Compania a încercat să îndulcească “pastila amară” furnizată piețelor printr-un comunicat în care a promis că va “actualiza gama de vehicule viitoare, pentru a accelera termenele de lansare a unor noi modele, în a doua jumătate a anului 2025”. Între acestea se vor număra inclusiv “vehicule mai accesibile” ce vor fi fabricate pe platformele modelelor existente, fără a fi foarte clar dacă este vorba de mult discutatul Model 2, despre care Elon Musk a spus, în ianuarie, că ar putea fi vândut la un preț de 25 de mii de dolari. Musk a explicat că noua mașină va avea nevoie de un “sistem revoluționar de producție” la fabricile din Austin, Texas și Mexic. Ulterior, Reuters a transmis că planul Tesla pentru un autovehicul mai ieftin, promis cu mai mulți ani înainte, a fost anulat. Musk a părut să nege aceste informații, dar tot într-un mod ambiguu.

Anterior, Musk a anunțat că va reduce cu cel puțin 10% numărul angajaților, ceea ce înseamnă aproximativ 14 mii de locuri de muncă. De asemenea, prețurile mai multor modele au fost reduse cu circa 2.000 de dolari, în toată lumea.

Planul Tesla vine după o perioadă dificilă atât pentru compania americană cât și pentru industria vehiculelor electrice din SUA și Europa. Agenția Internațională pentru Energie (AIE) spune că situația este cauzată de eliminarea treptată a subvențiilor în unele țări, ceea ce a dus la reducerea cererii. Totuși AIE preconizează că, anul acesta, mașinile electrice vor ajunge la 45% din totalul vânzărilor de automobile în China, înregistrând o creștere puternică în Europa, cu 25%, și în SUA, cu 11%. La nivel global, reducerea subvențiilor pentru mașinile electrice a crescut interesului pentru modelele hibride.

Surse: Reuters, Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday