Într-o scurtă postare pe Twitter, Elon Musk a scris scurt “Reuters minte (din nou)”, fără alte detalii, un fel de negare ambiguă a raportului Reuters potrivit căruia Tesla a renunțat la intenția de a dezvolat Model 2, o mașină despre care Elon Musk a promis anterior că va costa mai puțin de 25 de mii de dolari. Inițial, Musk comentase știrea Reuters astfel: “Reuters este pe moarte”.

Acțiunile Tesla au scăzut cu peste 6% după raportarea Reuters, dar au recuperat o parte din scădere, închizând ședința de vineri cu o scădere de -3,6%.

În ianuarie, Musk le-a spus investitorilor că Tesla ar urma să înceapă producția unei mașini low-cost în a doua jumătate a anului 2025.

Știrea, în forma inițială:

Tesla renunță la planul de a produce un autoturism electric ieftin, cu un preț de sub 25 de mii de dolari, o promisiune mai veche făcută de Elon Musk. În schimb, Tesla va continua să lucreze la “robotaxiuri”, vehicule autonome, pe aceeași platformă. 

Două din sursele Reuters au spus că decizia a fost anunțată într-o întâlnire cu angajații, care a avut loc la finalul lunii februarie. O alta a confirmat spusele celorlalte și a adăugat că noile planuri se concentrează pe producția de “robotaxiuri”, dar într-un volum mult mai mic decât cel prevăzut pentru mașina electrică ieftină (cunoscută și ca “Model 2”). De asemenea, mai multe mesaje ale companiei analizate de Reuters, inclusiv din partea unui manager de proiect, au confirmat hotărârea de anulare.

După publicarea materialului, acțiunile companiei au scăzut cu peste 6%, în timpul ședinței de tranzacționare. Musk a scris pe X că Reuters “este pe moarte”, fără a comenta articolul, iar Tesla nu a emis un punct de vedere.

Agenția de presă amintește că, în 2006, Musk a promis că Tesla va produce, mai întâi, mașini electrice de lux și va folosi profiturile obținute pentru a face, mai apoi, mașini mai accesibile. De atunci, a repetat de mai multe ori această idee, iar în ianuarie chiar le-a spus investitorilor că producția unui model mai ieftin va începe în a doua parte a lui 2025, la fabrica din Texas.

În prezent, cel mai ieftin vehicul oferit de Tesla este Model 3, cu un preț de circa 39 de mii de dolari în SUA. Spre comparație, mașina al cărei proiect a fost abandonat acum ar fi trebuit să coste circa 25 de mii de dolari. În timp ce Tesla s-a concentrat ani de zile pe dezvoltarea camionetei costisitoare Cybertruck, iar Musk a fost ocupat și cu proiectele SpaceX și Neuralink, segmentul entry-level a fost suprasaturat de autoturisme fabricare în China, iar pe piață a intrat, recent, și Xiaomi.

Așteptările privind lansarea unui model mai ieftin au susținut previziunile “ambițioase” ale analiștilor de pe Wall Street în privința vânzărilor Tesla. Potrivit unui document al companiei, destinat investitorilor, analiștii se așteaptă ca volumul de vânzări să crească de la 1,8 milioane de unități, în 2023, la 4,2 milioane în 2028. Dezvăluirile privind anularea au venit într-un moment în care creșterea cererii pentru mașini electrice, pe marile piețe mondiale, a încetinit. 

Sursă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday