Un raport solicitat de autoritățile franceze arată că țara are 840 de poduri care sunt într-o stare avansată de degradare și care riscă să se prăbușească în următorii ani, transmit The Telegraph și The New York Times. 

Raportul mai arată că din cele 12 mii de poduri care se află sub întreținerea autorităților centrale, o treime necesită reparații.

Documentul a fost elaborat în urma prăbușirii unui viaduct al unei autostrăzi lângă Genova. 43 de persoane au decedat, dintre care doi români. 

Emmanuel Macron a promis noi investiții în infrastructura Franței, în urma presiunilor provocate de incidentul din Italia.

În România însă, conform unui anunț al Companiei de Drumuri, “niciun pod din România nu este în pericol să se prăbuşească”.

“Din cele 4250 de poduri aflate pe rețeaua de Drumuri Naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale. De asemenea 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

Nici unul dintre  aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute.

Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar și mai devreme, dacă situația o cere.

Ca exemplu podul de la Măracineni, reabilitat după inundațiile din anul 2005, a fost reparat anul acesta în cadrul unui program de întreținere periodică și nu a unui program de reabilitare“, transmitea CNAIR pe 16 august.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday