Anunțul vine după ce pe internet au început să circule imagini cu tricouri personalizate, unde numărul “44” se aseamănă cu sigla Schutzstaffel (SS), garda de elită a Reich-ului nazist. Forțele SS controlau inclusiv sistemul lagărelor de concentrare.

Într-o postare pe rețeaua de socializare X (Twitter), Federația Germană de Fotbal a transmis că design-ul numerelor de la 1 la 26 a fost trimis anterior către aprobarea UEFA, “iar niciuna dintre părțile implicate nu a remarcat vreo asemănare cu entități naziste”. Asociația a declarat că ia problema “foarte în serios și a creat un design alternativ” pentru cifra 4.

Deși numărul 44 nu este în prezent atribuit niciunui jucător sau jucătoare din echipa masculină și feminină de fotbal, Adidas, furnizorul oficial de echipament sportiv pentru Federația Germană de Fotbal, permite fanilor să cumpere tricouri personalizate, pe care pot inscripționa numere de la 00 la 99 și un nume de până la 10 litere.

Începând de marți, opțiunea de a personaliza tricourile echipei naționale de Fotbal a Germaniei a fost eliminată de pe site-ul Adidas, deși rămâne în vigoare pentru echipamentul altor state.

Federația Germană de Fotbal a decis în urmă cu două săptămâni să renunțe la parteneriatul de peste șapte decenii cu Adidas, invocând motive financiare. Va începe, în schimb, o colaborare cu Nike, din 2027. Colaborarea dintre Adidas și federația germană a fost însă pusă sub semnul întrebării din cauza noului design, diferit de tradiția țării, pe care Adidas l-a propus pentru echipamentul pe care echipa națională a Germaniei urma să-l poarte în acest an, la meciurile din deplasare la Campionatul European de Fotbal.

Sursa: CNN

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday