Pentru autoturisme și camionete, au fost păstrate condițiile de testare și limitele de emisii de gaze de eșapament cuprinse în standardul Euro 6. Numărul de particule de evacuare va fi măsurat la nivelul PN10, în loc de PN23, astfel că vor fi incluse particule mai mici. În cazul autobuzelor și camioanelor, acordul cuprinde limitări mai stricte pentru emisiile de evacuare măsurate în cadrul testelor de laborator, dar și pe șosele. 

Comisarul european pentru piață internă, Thierry Breton, semnalează că au fost reglementate, în premieră, emisiile din timpul frânării și cele eliberate de anvelope: 3 mg/km pentru vehiculele electrice, 7 mg/km pentru majoritatea motoarelor cu ardere internă și hibride electrice și 11 mh/km pentru camionetele mari.

În plus, au fost introduse cerințe minime de performanță pentru durata de viață a bateriilor de pe mașinile electrice și hibride. Acestea vor trebui să păstreze cel puțin 80% din capacitate după cinci ani de funcționare sau 100 de mii de kilometri parcurși și 72% după opt ani sau 169 de mii de kilometri.

Textul mai prevede un pașaport de mediu pentru vehicule, care să conțină informații despre performanța acestuia la momentul înmatriculării (cum ar fi limite de emisii, emisii de CO2, consum de combustibil și energie electrică, durabilitatea bateriei, autonomie electrică). Proprietarii vor primi actualizări în privința acestor parametri de la sistemele de monitorizare de la bordul mașinii. 

Regulamentul Euro 7 urmărește să sprijine tranziția către o mobilitate curată și să mențină prețurile vehiculelor private și comerciale accesibile pentru cetățeni și întreprinderi. Vehiculele vor trebui să respecte noile standarde mai mult timp”, se arată într-un comunicat de presă al legislativului european. 

Parlamentul și Consiliul mai trebuie să dea un vot formal pentru ca acordul să fie adoptat. Acesta se va aplica la 30 de luni de la intrarea în vigoare, pentru autoturisme și camionete, și la 48 de luni după intrarea în vigoare pentru autobuze, camioane și remorci. 

Activiștii de mediu au cerut o înăsprire a standardelor de poluare, iar Comisia a încercat să facă acest lucru, când a propus regulamentul. Totuși, pe parcursul negocierilor, prevederile au fost temperate, la presiunea industriei auto. În urmă cu o lună, The Guardian scria că executivul european a negociat acordul constructorilor pentru a opri producția de autoturisme cu motoare termice, din 2035, în schimbul concesiilor legate de Euro 7.

Surse alternative: Comunicatul Parlamentului European, Euractiv

Foto: Ssuaphoto | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday