Publicația britanică arată că consultantul Comisiei Europene, Clove, a recomandat impunerea unor emisii mai scăzute de dioxid de azot, dar executivul european a decis să lase această limită neschimbată. Acest gaz, eliberat în aer de motoarele cu combustie, în special de cele diesel, este asociat cu aproape 50 de mii de decese premature anual, în Uniunea Europeană și Marea Britanie.

Publicația britanică a aflat că, în final, Comisia a fost de acord să renunțe la majoritatea criteriile de poluare noi pentru norma Euro 7, care vor fi diferite de cele Euro 6 doar în privința emisiilor provocate de anvelope și de frânele autovehiculelor, dar ar exista, la schimb, un acord tacit din partea industriei auto de a elimina complet, din 2035, motoarele cu combustie internă (benzină și motorină). 

Parlamentul European va vota joi proiectul de lege privind Euro 7, iar apoi urmează votul Consiliului European, în care sunt reprezentate statele membre.

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) a făcut lobby intens pentru ca normele Euro 7 să nu fie implementate în forma inițială propusă de Comisie, arătând că toate mașinile mai ieftine s-ar fi scumpit semnificativ, cu câteva mii de euro, pentru a respecta noul standard.

În vara lui 2022, chiar a avut loc o întâlnire secretă între Thierry Breton, comisarul european pentru piață internă, și Oliver Zipse, pe atunci director general al BMW și președinte ACEA. Potrivit proceselor verbale încheiate după întrevedere, Breton i-ar fi asigurat pe lobbyiști că executivul european va stabili criterii ambițioase, dar realizabile. Propunerea Comisiei, din noiembrie 2022, a respectat mai mult cerințele industriei auto decât recomandările consultanților de la Clove, observă The Guardian. 

Sursă: The Guardian 

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday