Compania X (fostul Twitter) a dat în judecată Media Matters pentru “defăimare”, după ce organismul a publicat un raport în care a arătat că reclamele marilor companii au fost afișate alături de postări cu conținut antisemit. X susține că organismul de supraveghere a presei s-a folosit de conturi care urmăreau exclusiv branduri și “a recurs la derularea și reîmprospătarea la nesfârșit a feed-ului până când a primit în cele din urmă pagini care conțineau rezultatul dorit: conținut controversat alături de postările plătite ale celor mai mari agenții de publicitate de pe platformă”.
Media Matters a răspuns că acțiunea în justiție este doar o încercare de intimidare a criticilor platformei și că “așteaptă nu nerăbdare să obțină câștig de cauză”.
X/Twitter obține majoritatea veniturilor din reclame, iar după publicarea raportului, companii importante precum IBM, NBCUniversal, Comcast, Disney sau Apple au anunțat că nu-și vor mai face publicitate pe platformă.
Procesul marchează cea mai recentă dispută a companiei cu autoritățile de reglementare și agențiile de publicitate, care au indicat o creștere a discursurilor instigatoare la ură pe platformă de când Elon Musk a cumpărat-o, în octombrie anul trecut, și a făcut concedieri în rândul personalului de moderare a conținutului.
Surse alternative: DW, Politico
Foto: Olena Churilova | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.