Update: Elon Musk a transmis pe X/Twitter că va deschide un “proces termonuclear împotriva Media Matters și a tuturor celor care s-au înțeles în acest atac fraudulos asupra companiei noastre“.

Știrea în formă inițială: O serie de companii mari, inclusiv Apple, Disney, Warner Bros Discovery și IBM au întrerupt, temporar, publicitatea de pe X/Twitter, după ce un raport al grupului american Media Matters a identificat reclame difuzate alături de conținut antisemit, care elogiază nazismul. Însuși Elon Musk, directorul X, a distribuit, săptămâna aceasta, o postare cu conotații antisemite pe rețelele de socializare. În postarea respectivă se spune că evreii ar avea pentru albi “aceeași ură pe care ei pretind să nu o mai aibă ceilalți împotriva lor”. “Acesta este adevărul”, a scris Musk sub postarea pe care a și distribuit-o.

Separat, Comisia Europeană a anunțat că oprește, la rândul său, publicitatea, atât pe X, cât și pe alte platforme sociale, din cauza unei creșteri a postărilor care incită la ură. Inclusiv Casa Albă a reacționat, denunțând postarea lui Musk drept “o promovare detestabilă a urii antisemite și rasiste” și spunând că este inacceptabil să se repete, în orice moment, minciuna hidoasă din spatele celui mai cumplit act de antisemitism din istoria Americii”.

Anterior, o coaliție de 164 de lideri și academicieni evrei a emis o declarație ca răspuns la tweet-ul lui Musk, solicitând companiilor precum Disney, Apple și Amazon și altor mari cumpărători de publicitate să “înceteze să mai finanțeze X prin reclame”, care reprezintă principala sursă de finanțare a platformei de socializare.

Surse alternative: DW, The Guardian

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday