Reclama de 22 de secunde a fost postată pe contul de Twitter/X al unei aplicații numite Lisa AI, care folosește inteligența artificială pentru a genera imagini și conținut audio. În reclama respectivă erau folosite imaginea și vocea actriței Scarlett Johansson, care rostește un dialog generat de inteligența artificială pentru promovarea aplicației.

Avocații artistei au transmis publică că ea nu are contract de promovare și că au luat legătura cu reprezentanții aplicației încă de la detectarea clipului, pe 28 noiembrie.

La începutul lunii trecute, Tom Hanks, a atras atenția fanilor săi că apare într-o reclamă la tratamente stomatologice, generată cu ajutorul AI fără acordul său.

În 2018, Scarlett Johansson a vorbit despre utilizarea înfățișării sale în videoclipuri de tip “Deepfake”. Nimic nu poate opri pe cineva să taie și să lipească efectiv imaginea mea sau a oricărui altcuiva pe un corp diferit și să o facă să arate sinistru de real. Practic, nu există reguli pe internet, este un abis, în ciuda politicilor americane care, din nou, se aplică doar în SUA, a declarat ea atunci.

Sursa: The Guardian

Foto: Turkbug | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday