Încercăm să gestionăm aglomerările de pe Dunăre cât mai bine posibil, pentru a decongestiona navigația pe fluviu […] Vom elibera aproximativ 30 de nave în două zile”, a declarat pentru Reuters Florin Uzumtoma, directorul de navigație al Agenției Române de Administrare a Dunării.

Uzumtoma a adăugat că România a autorizat, în lunile mai și iunie, trecerea unui număr record de nave provenite din porturile ucrainene (mai mult de 477 de nave pe lună) şi că se aşteaptă din nou la cifre record în august, în ciuda situaţiei create prin retragerea Rusiei din acordul privind exportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră.

Astfel, traficul pe fluviul Dunărea a rămas ultima rută maritimă de ieșire din Ucraina pentru exporturile de cereale, după ce Rusia a impus o blocadă asupra porturilor ucrainene de la Marea Neagră, luna trecută. 

Datele de urmărire ale navelor comerciale arată că fluviul și gura de vărsare sunt aglomerate de nave care încearcă să ajungă sau să iasă din porturile ucrainene.

Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume. În urma refuzului de a prelungi contractul de export al grânelor, Rusia a atacat constant infrastructura agricolă și portuară ucraineană, timp de mai bine de două săptămâni. Președintele României, Klaus Iohannis, a condamnat ferm atacurile continue ale Rusiei împotriva infrastructurii civile ucrainene de pe Dunăre, pe care le-a numit crime de război.

În urmă cu două săptămâni, Kievul a informat ONU că va folosi o rută temporară pentru exportul de cereale, prin apele teritoriale ale României, după ce mare parte din infrastructura unui port din regiunea Odesa a fost avariată de atacurile Armatei ruse.

Sursă: Reuters

Foto: Vladescu Bogdan | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday