Directorul departamentului e-fuels al Porsche, Karl Dums, a declarat că producătorul auto german va electrifica, în primă fază, SUV-ul compact Macan, urmat de modelul sport 718 și apoi de cel mai bine vândut autovehicul al său, Porsche Cayenne. Singura excepție va fi astfel modelul 911, care a reprezentat 13% din vânzările la nivel global ale companiei în 2022.

Strategia noastră în primul rând implică trecerea la mobilitatea electrică […]. Vom susține producția modelului 911 cu combustie internă cât mai mult timp posibil”, a transmis Karl Dums. Planurile companiei privind vehiculele electrice și investițiile în combustibilii sintetici sunt separate, a mai explicat acesta.

Totodată, planurile brandului de automobile de lux sunt urmărite îndeaproape, inclusiv de ecologiști și de ONG-urile pentru mediu, ca urmare a investițiilor sale în combustibilii sintetici și a presiunilor pe care le-a făcut asupra Comisiei Europene pentru a permite comercializarea acestor tipuri de vehicule după 2035.

În urmă cu șapte luni, Porsche a început la o uzină din Chile producția unui methanol sintetic similar cu benzina, într-o încercare de a salva actualele motoare termice. Acesta va emite în continuare carbon, dar, spre deosebire de carburanții făcuți din hidrocarburi, îl va absorbi din atmosferă anterior, în procesul de fabricație.

Experții din domeniul auto spun însă că aceste combustibil va fi utilizat doar la modelele vârf de gamă. Marii producători de automobile vor evita probabil să lanseze noi modele pe bază de combustibili sintetici după 2035, având în vedere investițiile de mii de miliarde făcute deja pentru electrificare. 

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday