Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a lansat o adresă specială de e-mail, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele “și îi fac să ajungă într-o situație financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat”, se arată în comunicatul instituției.

ANPC menționează că la adresa de mail spsf@anpc.ro pot fi semnalate:

  • creșterea exagerată a ratelor și, implicit, a gradului de îndatorare;
  • creșterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale;
  • Prezentarea, la momentul ofertării de către bancă, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă și 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziție mai multe posibilități de rambursare pentru a alege.

ANPC menționează că documentele necesare pentru semnalarea unui incident sunt:

  •  contractul și scadențarul inițial;
  •  valoarea actuală a ratei;
  •  notificările primite de la bancă;
  •  venitul net al titularului, la momentul contractării și în prezent;
  •  corespondența dintre client și bancă.

Reamintim că acum două săptămâni ANPC a amendat cu 550 de mii de lei 11 mari bănci, printre care ING Bank, Banca Transilvania și BCR, pentru nereguli depistate la modul de calcul al ratelor. De asemenea, acum două zile, comisarii ANPC au amendat alte opt bănci pentru aceleași nereguli. Băncile au reacționat în urma acestor amenzi și au argumentat că ”Modul în care se rambursează un credit este prevăzut de lege. ANPC contestă metode legale de calcul ale rambursării creditului folosite în întreaga lume”.

Sursă Foto: Elnur | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday