Potrivit publicației americane, firma Targeted Victory a lucrat la nivelul filialelor sale din toată SUA pentru a crea o serie de mesaje din care să reiasă că TikTok este “o amenințare pentru copiii americani și întreaga societate”.

 Potrivit e-mailurilor care au intrat în posesia Washington Post, aceste mesaje însoțite de așa-numite “dovezi” urmau să fie distribuite pe rețelele de socializare și trimise inclusiv mai multor publicații și jurnaliști, care apoi au sugerat prin articolele lor că anumite acțiuni ale tinerilor (suicid, acte de huliganism, curse de mașini etc) au loc deoarece le văd pe TikTok. 

În octombrie, de exemplu, Targeted Victory a răspândit postări pe Facebook despre o provocare numită “Lovește Profesorul” și care ar fi fost distribuită pe TikTok. În realitate însă, nu a existat o astfel de provocare pe TikTok. 

Una dintre ideile principale pe care s-a bazat campania este că “TikTok este o companie străină (China) și este platforma care colectează cele mai multe date de la tinerii care o folosesc”, conform unuia dintre e-mailuri. Washington Post explică faptul că pentru Facebook și Instagram, TikTok este principalul rival, având o proporție mai mare de utilizatori tineri, chiar dacă are mai puțini utilizatori per total. Conform unor documente interne, Meta estimează că tinerii au ajuns să petreacă pe TikTok de 2-3 ori mai mult timp decât pe Instagram.

Un purtător de cuvânt al Meta a apărat această campanie, spunând: “Credem că toate platformele ar trebui să se confrunte cu un nivel de control direct proporțional cu succesul lor”. Și TikTok a reacționat, afirmând că este “îngrijorată de discuțiile din presă referitoare la acțiuni ale tinerilor despre care se spune că le învață de pe TikTok, însă pe platformă acestea sunt absolut inexistente”.

Targeted Victory a refuzat să răspundă la întrebările despre această campanie, spunând doar că reprezintă compania Meta de câțiva ani și este “mândră de munca prestată”. Recent, mai mulți procurori din SUA au lansat o investigație pentru a vedea dacă într-adevăr TikTok este un factor dăunător pentru viața adolescenților și a copiilor.

Sursa: The Washington Post

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday