Șocul cauzat de tarifele impuse de Statele Unite a determinat compania germană să-și reducă prognoza de profit operațional pentru 2025, de la 5,5-6,5% la un interval de doar 4-5%. De asemenea, compania nu mai anticipează o creștere de până la 5% a veniturilor din vânzări, ci estimează că acestea vor fi la același nivel ca anul precedent, plecând de la ipoteza că tarifele vamale, care variază între 10% și 27,5%, vor fi menținute permanent de președintele american.

În timp ce livrările globale ale VW au crescut cu +1,5% în primele șase luni ale anului, livrările către SUA au scăzut cu aproape -10%. Vânzările din America de Nord au reprezentat 18,5% din totalul veniturilor grupului în prima jumătate a anului.

CEO-ul Volkswagen, Oliver Blume, a declarat că efectele tarifelor nu pot fi considerate temporare și că este nevoie de accelerarea reducerii costurilor. “Trebuie să ne turăm eforturile de eficientizare și să implementăm mai repede măsurile cele mai bune. Nu putem presupune că situația tarifară se va rezolva curând”, a spus Blume. Avertismentul VW vine în contextul unui climat dificil pentru industria auto europeană, confruntată nu doar cu tarifele impuse de SUA, ci și cu o concurență tot mai dură din partea Chinei și cu reglementările UE privind tranziția către vehicule electrice. 

Sub umbrela Volkswagen se află și mărcile Audi, Seat, Skoda, precum și mărcile de lux Lamborghini și Bentley. Audi și Porsche depind în mare parte de exporturi și au fost grav afectate. Și alți producători auto au fost afectați de tarifele lui Trump. Stellantis, de exemplu, a pierdut deja 300 de milioane de euro, în timp ce marca suedeză Volvo a suspendat vânzările unor modele în SUA și a înregistrat o scădere substanțială a veniturilor în al doilea trimestru al anului.

În ansamblu, exporturile auto către SUA au scăzut cu -13% în aprilie și cu -25% în mai, față de aceleași luni ale anului precedent. Înainte de revenirea lui Trump la Casa Albă, SUA cereau o taxă de 2,5% pentru automobilele fabricate în Europa, în timp ce UE cerea o taxă de 10% pentru vehiculele importate din SUA. 

Acum, Volkswagen și alți producători încearcă să convingă oficialii europeni să ajungă urgent la un acord comercial cu SUA pentru reducerea tarifelor de 25% impuse din aprilie.  Directorul executiv al Volvo a solicitat, săptămâna trecută, UE să renunțe la taxa vamală de 10%, afirmând că aceasta este “absolut inutilă” în efortul de a accelera încheierea unui acord comercial cu SUA. În acest context, cancelarul german Friedrich Merz a reluat apelurile către președintele Trump pentru semnarea rapidă a unui acord care să protejeze industria auto europeană. 

Sursa: The Guardian, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday