Potrivit APIA, autoturismele “electrificate” (cele electrice 100%, plug-in hybrid și full hybrid fără încărcare din sursă externă) ajung să deţină, după primele zece luni din 2021, o cotă de piaţă de 12,8%, mai mult decât dublu în comparaţie cu acelaşi interval din anul trecut (6,6%).

“Ca şi în anul trecut, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2021, achiziţiile din această categorie aproape s-au dublat (+94%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+233,6%)”, se menţionează în analiza APIA.

Înmatriculările de autoturisme, în general, au înregistrat un avans de 0,7% în primele zece luni ale anului, față de aceeaşi perioadă din 2020. Totuși, în octombrie au fost înmatriculate 9.496 de mașini, cu un sfert mai puține față de octombrie anul trecut.

Cota de piață a mașinilor diesel a scăzut în primele 10 luni cu 6,6%. Pe piaţa din România, la zece luni, topul pe mărci al autoturismelor şi autovehiculelor comerciale este următorul:

  • Dacia (29.345 de unităţi)
  • Ford (9.528)
  • Toyota (7.974)
  • Volkswagen (7.918)
  • Renault (7.727)
  • Hyundai (7.478)
  • Skoda (6.907)
  • Mercedes-Benz (5.995)
  • Suzuki (3.955)
  • Peugeot (3.205).

Foto: Dreamstime Zigmunds Dizgalvis

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday