Interdicția va fi impusă pe cel puțin unsprezece segmente de drumuri care suferă de cele mai ridicate niveluri de poluare cu oxid de azot. Berlinul trebuie să interzică vehiculele care respectă standardele de emisii Euro 5 sau mai vechi, a afirmat instanța într-o declarație, adăugând că orașul nu a făcut suficient pentru a menține poluarea aerului în limitele permise, scrie Reuters.

Dincolo de aceste străzi, Berlinul trebuie să analizeze dacă sunt necesare interdicții suplimentare pe o distanță de 15 kilometri de drum.

Pe de altă parte, Christian Amsinck, directorul executiv al federației UVB (asociația oamenilor de afaceri din Berlin și Brandenburg) a declarat că interdicția ar face mai mult rău decât bine, în special pentru întreprinderi: ,,Fiecare închidere dăunează companiilor. Un astfel de trafic va provoca mai multe blocaje și emisii, ceea ce va agrava mai degrabă calitatea aerului decât să-l îmbunătățească”.

La începutul acestei luni, Guvernul a solicitat constructorilor de automobile să ofere proprietarilor stimulente comerciale pentru achiziționarea unor modele noi.