Supranumit “Mona Lisa mașinilor”, Mercedes-Benz 300 SLR Coupé fusese păstrat în colecția producătorului auto german și a fost vândut unui colecționar pentru 142 de milioane de dolari. Este cel mai mare preț plătit pentru un automobil vreodată, potrivit companiei de monitorizare Hagerty, care însă nu poate urmări tranzacțiile secrete.

Banii din vânzare vor fi folosiți pentru a înființa Fondul Mercedes-Benz, care va oferi burse tinerilor care studiază știința mediului și decarbonizarea, a spus compania într-un anunț. Recordul anterior pentru vânzarea unei mașini a fost de 70 de milioane de dolari, plătit în 2018 pentru un Ferrari 250 GTO din 1963.

Automobilul de acum este unul dintre cele două prototipuri 300 SLR Uhlenhaut Coupé. Cele două au fost numite după inginerul-șef la acea vreme al constructorului, Rudolf Uhlenhaut, și se spune că ating o viteză maximă de 300 km/h. Tranzacția a avut loc în cadrul unei licitații la muzeul companiei din Stuttgart pe 5 mai, în colaborare cu compania de licitații auto RM Sotheby’s. Celălalt Uhlenhaut Coupé va rămâne în colecția muzeului, potrivit unui comunicat.

Mașinile lor de curse din anii 1930 și 1950 sunt rare și cele mai multe sunt încă deținute de constructor, așa că toate cele care vin pe piață sunt foarte căutate”, a declarat Brian Rabold, vicepreședinte pentru informații auto la Hagerty.

SLR Uhlenhaut Coupé a fost, în esență, o versiune hard-top a celebrei mașini de curse de Formula 1 SLR decapotabilă, cu un motor cu opt cilindri și 300 de cai putere. Totuși, inginerii au considerat că o mașină capotată ar proteja mai bine șoferii de vânt și vreme la viteze mari, îmbunătățind în același timp și aerodinamica. La scurt timp după producția acestor mașini, care ar fi putut concura în raliul Carrera Panamericana din Italia, Mercedes și-a închis divizia de curse pentru mai multe zeci de ani, în urma accidentului de la Le Mans din 1955, în care au murit pilotul Pierre Levegh și 83 de spectatori.

Surse: CNN, Forbes

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday