Analiștii se așteptau la un profit de aproximativ 6,9 miliarde de dolari. În ciuda bilanțului favorabil, constructorul japonez a anunțat că își menține ținta de 23 de miliarde de dolari profit până la finalul anului, precum și obiectivul de a vinde 8,7 milioane de vehicule. A precizat că nici aceste estimări nu pot fi certe, din cauza evoluției pandemiei și crizei de cipuri.

Potrivit Reuters, producătorul din Japonia a abordat criza semiconductorilor mai bine decât rivali precum Hyundai, prin crearea de stocuri. Tactica folosită de Toyota, de a strânge și depozita părțile auto, face parte dintr-un plan de afaceri apărut pentru prima dată după cutremurul de la Fukushima din 2011. Planul constă în păstrarea părților între două și șase luni, în funcție de timpul de livrare.

Totuși, Toyota s-a confruntat recent cu o problemă la fabricile din Thailanda, când, luna trecută, a fost oprită producția autovehiculelor din cauza unei crize de părți.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday