Datele provin dintr-o nouă bază de date lansată de Facebook, Ad Archive Report. Acestea arată că nume importante din SUA precum Exxon Mobil Corp, Ben & Jerry (parte a Unilever) și Penzeys Spices cheltuiesc în mod cumulativ milioane de dolari pentru a încuraja votul sau pentru a influența modul în care votează americanii, scrie Reuters.
Gigantul petrolier ExxonMobil a cheltuit peste 2,1 milioane de dolari pe anunțurile de pe Facebook din mai, mai mult decât orice altă companie. ExxonMobil a promovat o campanie de sprijin pentru offshore și a cerut un vot negativ asupra unei măsuri propuse în Colorado care ar limita forajul, potrivit Reuters. Compania nu a comentat informația.
Ben & Jerry’s, o parte a companiei Unilever, a cheltuit mai mult de 401 de mii de dolari pe diverse anunțuri, dintre care unul susținea o măsură de vot în Florida care ar permite infractorilor să voteze. Jay Tandan, managerul de marketing digital al SUA al producătorului de înghețată, a declarat că compania salută transparența și că firma a declarat de mai multe ori public că ,,vrea să contribuie la schimbarea lumii”.
Penzeys, un comerciant de mirodenii din Wisconsin a cheltuit 773 de mii de dolari în anunțuri care cer oamenilor să voteze, în ciuda oricăror frustrări politice pe care le-ar putea avea în urma confirmării lui Brett Kavanaugh ca judecător la Curtea Supremă. Amintim că numirea a fost considerată de experți o victorie importantă pentru Donald Trump.
Potrivit Reuters, Ad Archive Report va oferi actualizări săptămânale cu privire la numărul reclamelor care încurajează în mod special mersul la vot sau menționează idei politice și probleme de importanță națională.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.