Preşedintele SUA a semnat un ordin executiv care limitează protecţia reţelelor sociale în fața legii şi libertatea de care acestea beneficiază în ceea ce privește gestionarea conţinutului publicat.

Noua legislație vizează normele de care beneficiază companiile din social media precum Twitter, Google, Facebook, în fața proceselor intentate de cei nemulțumiți de conținutul de pe platformele respective. Înseamnă că s-ar putea confrunta cu mai mai multe acțiuni în instanță pierdute dacă ar permite postări false și defăimătoare.

Practic, urmăreşte să schimbe actuala interpretare a legii, care protejează platformele de socializare care, în prezent, pot fi mai greu făcute răspunzătoare pentru conţinutul publicat pe site-urile lor, conform BBC.

“Suntem aici pentru a apăra libertatea de exprimare în faţa unuia din cele mai grave pericole care există”, a declarat Trump după semnarea ordinului.

Ordinul este considerat punctul de plecare al unui lung șir de procese în justiţie, întrucât experții cred că este neconstituțional și în sunt, același timp, sceptici că va reuși să treacă și de alte entități juridice, conform New York Times. Avocați citați de publicația americană arată că “președintele își atribuie o putere pe care, constituțional, nu o poate avea”, mai ales că, dacă s-ar aplica, Donald Trump ar fi prima victimă a propriului ordin – numeroase postări ale sale ignoră faptele și susțin lucruri împotriva evidenței.

Documentul a fost semnat la două zile după ce, pentru prima dată, Twitter a marcat o postare a lui Donald Trump ca potențial înșelătoare, atașând și un link de verificare. Trump spusese că votul prin corespondență va duce la răspândirea fraudei electorale.

“Republicanii simt că platformele de socializare online reduc la tăcere în totalitate vocile conservatoare. Vom emite reglementări puternice sau le vom închide, pentru a nu mai permite aceste lucruri”, acuza Trump ieri.

Companiile din tehnologie au reacționat imediat după demersul președintelui, scrie CNN. Facebook și Google sunt de părere că propunerea lui Trump riscă să dăuneze internetului și economiei digitale.

“Prin expunerea companiilor la potențialele răspunderi pentru tot ceea ce spun miliarde de oameni din întreaga lume, acest lucru ar penaliza companiile care aleg să permită un discurs liber și să încurajeze platformele să cenzureze orice ar putea jigni pe oricine”, a subliniat purtătorul de cuvânt al Facebook, Andy Stone, într-un comunicat.

Directorul de campanie al lui Trump, Brad Parscale, a declarat că echipa sa nu mai plătește pentru publicitate pe Twitter și a acuzat gigantul tehnologic că a influențat în mod intenționat alegerile pentru a-i afecta imaginea președintelui.

“Știam că întotdeauna Silicon Valley va interveni în modul în care președintele Trump transmite mesajul către alegători”, a spus Parscale într-un comunicat.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday