Studiu. Promisiunile marilor companii că-și reduc emisiile de dioxid de carbon nu sunt urmate de planuri și acțiuni de implementare concrete. Din 25 de mari companii, responsabile pentru 5% din emisiile anuale de CO2, doar trei plănuiesc să-și respecte în totalitate promisiunile.

Conform cercetătorilor și activiștilor de mediu din Germania, dintre cele 25 de companii analizate și care au afirmat că intenționează să-și reducă serios emisiile de dioxid de carbon, doar 10 au prezentat planuri care ar reduce emisiile cu o medie sub 40%. În timp ce asemenea reduceri ar fi semnificative, sunt în continuare departe de promisiunile publice ale acestora de a ajunge la emisii zero.

Alte 12 companii nu au niciun plan public pentru a atinge obiectivele pe care și le-au asumat public. Singurele trei companii analizate ale căror planuri sunt în mod realist pe calea eliminării nete a emisiilor sunt Vodafone, Telekom și Maersk, o companie de transport din Danemarca. 

Peste 1.500 de companii și 120 de națiuni și-au asumat obiectivul de a ajunge la emisii zero după summitul COP26 din Glasgow, de anul trecut. Conform realizatorilor studiului, în acest moment nu există niște standarde clare de raportare și măsurare a efectelor planurilor înaintate de aceste entități, ceea ce permite multor companii și state să facă promisiuni mari pentru a atrage și mai mulți investitori, dar fără a-și realiza promisiunile sau folosind diverse “tertipuri” pentru a raporta valori mult mai mici ale emisiilor.

De exemplu, compania braziliană JBS, cea mai mare companie de procesare a cărnurilor din lume și care a promis că nu va mai participa la defrișarea pădurii amazoniene, raportează doar activitățile sale directe, nu și pe cele ale furnizorilor săi. Astfel, practic, compania își exportă acțiunile de defrișare și de poluare furnizorilor, în general companii mai mici care nu se află sub aceeași presiune internațională.

Sursă: Nature

Foto: Dreamstime/Mauriceschuckart

Folosim cookies