Studenții din România fac apel la toleranță și acceptare în contextul în care Parlamentul României a adoptat inițiativa legislativă privind revizuirea Constituției pentru definirea familiei drept căsătoria între bărbat și femeie, potrivit unui comunicat publicat Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România

În anul Centenarului Marii Uniri, când România celebrează un veac de existență, studenții nu pot privi spre viitor într-o societate mai divizată, poate, ca niciodată. ANOSR a militat dintotdeauna pentru valori precum incluziunea, toleranța și acceptarea diversității, opunându-se ferm oricărei forme de discriminare sau hărțuire la care studenții, inclusiv cei din comunitatea LGBT ar putea fi supuși, indiferent de context.”, se arată în comunicat.

ANOSR consideră că referendumul ar afecta incluziunea acesteia în rândul comunității universitare/ academice, aspect contrar principiilor și valorilor federației. Mai mult decât atât, în condițiile în care posibilul succes al referendumului nu va produce vreun efect juridic în România, ANOSR își exprimă îngrijorarea cu privire la dezvoltarea homofobiei, care promovează intoleranță și discriminare”.

Se menționează și faptul că România trebuie să asigure protecția juridică pentru victimele discriminării și să aplice instrumentele juridice internaționale pentru combaterea tuturor tipurilor de discriminare și a discursului instigator la ură, considerând respectarea drepturilor omului prioritatea atât pentru țara noastră, cât și pentru Europa. ANOSR amintește nevoia de a lua în vedere Obiectivele Europene pentru Tineret ca reprezentante ale viziunii tinerilor din toată Europa, două dintre acestea presupunând egalitatea pentru toate genurile și dezvoltarea unor societăți incluzive.

Președintele Asociației, Petrișor-Laurențiu Țucă, amintește și despre faptul că România urmează să dețină Președinția Consiliului Uniunii Europene, dar uită toate acțiunile la care a luat parte în trecut, care au avut drept scop principal protejarea drepturilor omului.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday