Sir Jim Ratcliffe, unul dintre cei mai bogați britanici și un susținător al Brexitului, își va muta producția de mașini Land Rover în Franța. Decizia sa a provocat consternare în opinia publică și mânie printre politicieni.

Planurile inițiale erau de a construi noul model Grenadier, urmașul lui Land Rover Defender, în Țara Galilor. Acestea au eșuat însă (și, odată cu ele și crearea a 500 de noi locuri de muncă) după ce firma lui Ratcliffe a primit o ofertă complexă de la Daimler. Nemții căutau un cumpărător pentru fabrica lor din Hambach, o localitate aflată la granița dintre Franța și Germania, dar ar fi vrut să păstreze și un furnizor de piese pentru mașinile Mercedes Benz. 

“Hambach ne-a prezentat o ofertă unică pe care pur și simplu nu am putut să o refuzăm – de a cumpăra o fabrică modernă de automobile, alături de o echipă de calibru mondial. Compania noastră a anunțat că dorește să construiască cel mai bun automobil utilitar 4×4, și asta vom face în Hambach.” a declarat Jim Ratcliffe. 

Uzina auto se află între Saarbrucken și Strasbourg și, ca parte a înțelegerii va asambla și mașinile electrice Smart EQ ale Daimler. 

Reacția politicienilor britanici a fost una dură, în condițiile în care Jim Ratcliffe, un miliardar altfel destul de discret, a fost un susținător al părăsirii Uniunii de către Marea Brianie. “Brexit este clar un factor ce a influențat această decizie a lui și asta este foarte greu de digerat. Proprietarul companiei Ineos Automotive, Jim Ratcliffe a fost un susținător al Brexit-ului, proclamând beneficiile părăsirii Uniunii Europene. Faptul că acum a decis să mute producția ne arată că afirmațiile sale sunt la fel de goale ca și promisiunile.” a declarat Chris Elmore, membru al Partidului Laburist din Marea Britanie. 

Ineos spune va plăti 1300 de angajați, francezi și germani, pentru a construi noua mașină până în 2022. Proiectul pentru noul Grenadier a fost anunțat de Sir Jim Ratcliffe în 2017, după oprirea producției faimosului Land Rover Defender, după aproape 70 de ani. Industria britanică a pierdut mai mult de 20 de mii de locuri de muncă în 2 ani, înainte de pandemie, inclusiv închiderea uzinei auto Honda din Swindon și a fabricii de motoare Ford din Bridgend. În acest an, producția uzinelor auto britanice a înregistrat cea mai mică valoare din 1990. 

Sursa: The Times

Folosim cookies