Un oficial Hyundai, care a dorit să rămână anonim, a declarat pentru Reuters că în prezent compania sa începe să se teamă de competiția pe care o face Tesla. Acesta descrie lansarea Model 3 în 2017 drept „victorie strategică” și apreciază că niciun constructor „tradițional” de mașini nu a reușit această performanță. Crede că pentru Hyundai un obstacol este scepticismul partenerilor privind trecerea la fabricarea mașinilor electrice, care presupune mai puțini angajați și externalizarea unor procese de producție.

Planul este descris într-o notă internă consultată de Reuters. De altfel, Euisun Chung, liderul grupului Hyundai Motors, a avut mai multe întâlniri în ultimele trei luni cu omologii de la Samsung, LG și SK Group (constructor de baterii și circuite electrice). Scopul anunțat al ședințelor a fost asigurarea circuitelor de aprovizionare pentru bateriile electrice. 

Chung anunța pe 14 iulie că grupul său își propune să vândă anual un milion de baterii electrice, iar până în 2025 să acapareze 10% din piață. Anul trecut, constructorul sud-coreean a vândut 86.434 de unități, față de cele 73.278 ale Vokswagen, dar foarte departe de Tesla, care a vândut peste 367 de mii.

Lee Hyun-soon, proiectant al motorului pe bază de carburant al Hyundai, aprecia în 2014 că mașinile electrice nu sunt viabile, din cauza costului mare de fabricare, și milita pentru bateriile pe bază de hidrogen, o tehnologie rivală. Ulterior, Hyundai a optat pentru tehnologia din urmă, însă cifrele nu au fost încurajatoare. La nivelul anului trecut, s-au vândut doar 7.707 de mașini cu baterii pe hidrogen, față de peste 1,68 milioane de unități electrice. potrivit LMC Automotive.

Sursă: Reuters

Sursă foto: Mpho Mojapelo/Unsplash

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday