Proiectul face parte dintr-un pachet de măsuri pe care Comisia îl va propune pe 14 iulie, pentru a atinge obiectivul de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030. Companiile aeriene, care, spre deosebire de transportul terestru, nu plătesc în prezent taxe pe combustibili fosili precum Kerosenul, vor fi astfel forțate să treacă treptat pe combustibili pe bază de hidrogen sau biofuel (e-Kerosen). Aceștia sunt în prezent mai scumpi și reprezintă mai puțin de 1% din consumul de combustibil european pentru avioane.

Potrivit Reuters, Comisia consideră că actuala exceptare de taxe pentru kerosenul produs din țiței ”nu este în concordanță cu provocările și politicile climatice actuale”, iar reglementările fiscale ale UE trebuie modificate pentru a sprijini obiectivele climatice ale blocului comunitar, se arată în documentul citat.

Propunerea Comisiei prevede impunerea unui nivel minim de impozitare la nivelul UE pentru combustibilii de aeronave din toată Uniunea, introdus gradul, începând din 2023 și care va crește până în 2030. Pentru combustibilii sustenabili, inclusiv hidrogenul regenerabil și biocombustibilii avansați, nu se vor percepe taxe în această perioadă de 10 ani.

Reuters notează că punerea în aplicare a acestui proiect ar putea fi dificilă din punct de vedere politic deoarece modificarea cotelor de impozitare din UE necesită aprobarea unanimă din partea celor 27 de țări.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday