În baza datelor de transport maritim și a celor divulgate de vânzătorii de petrol pentru Reuters, agenția concluzionează că Beijingul și-a majorat cantitățile de țiței aduse din Rusia. În urmă cu mai bine de o lună, făcuse o reducere pentru a nu da impresia că susține economia rusă în vreme de război și pentru a nu risca la rândul său sancțiuni.

La finalul acestei luni, importurile maritime sunt programate să ajungă la volumul record de 1,1 milioane de barili pe zi, față de 750 de mii de barili pe zi în primul trimestru, ori față de 800 de mii pe zi anul trecut. Estimările au fost făcute de Vortexa Analytics, o platformă de analiză destinată combustibililor fosili. Chinezii profită de costul avantajos al barilului, care a ajuns să coste pe piața rusească cu 29 de dolari mai puțin decât înaintea invadării Ucrainei.

Marii cumpărători sunt acum Unipec, cea mai mare societate comercială chineză, și compania de stat Zhenhua Oil. În perioada recentă, o firmă din Hong Kong s-a remarcat ca mare importator de petrol rusesc, conform datelor din piață obținute de jurnaliștii Reuters. Aceste companii umplu din golul lăsat de clienții occidentali, după ce SUA și Marea Britanie au renunțat complet la țițeiul rusesc, iar Uniunea Europeană lucrează la un astfel de embargo.

Beijingul primește separat aproximativ 800 de mii de barili pe zi de petrol rusesc prin conducte, în baza acordurilor guvernamentale. Acest lucru aduce importurile din mai la aproape două milioane de barili în fiecare zi, sau 15% din cererea totală a Chinei.

Sursa: Reuters

Sursa Foto: Liskonogaleksey / Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday