Președintele Renault a anunțat o strategie de creștere a reducerilor de costuri cu 50%, de la 2 miliarde de euro la 3 miliarde de euro, până în 2025, prin reducerea cu 25% a capacității de producție de la 4 milioane de mașini pe an, la doar 3,1 milioane de mașini pe an. Acțiunile producătorului auto francez au scăzut joi cu până la 3%, după ce a anunțat că va renunța la ținte de venituri și cote de piață și se va concentra doar pe marjele operaționale, fluxul de numerar și rentabilitatea investițiilor. Ulterior, cotația acțiunilor a revenit.

Pentru Renault, pandemia a venit în cel mai nepotrivit moment, compania înregistrând în 2018 prima pierdere din ultimii zece ani. A primit un împrumut condiționat, de 5 miliarde de euro, de la guvernul francez, și a stabilit un plan inițial de reducere a costurilor de 2 miliarde de euro, care include o reducere de 15 mii de locuri de muncă, aproape o treime dintre el fiind în Franța.

Renault va reduce numărul de “platforme” – baza pentru fiecare model, de la șase la trei, iar numărul variantelor de motorizare va fi redus de la opt la patru.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday