Raport. Eforturile Facebook, Youtube și Twitter de a combate discursul urii și dezinformarea în SUA s-au diminuat pe parcursul anului trecut, pe măsură ce țara s-a confruntat cu gestionarea crizei sanitare și manifestațiile de după alegerile prezidențiale.

Un audit întocmit de agenția de publicitate IPG Mediabrands a arătat că eforturile companiilor care gestionează platformele de top s-au diminuat în a doua jumătate a anului trecut, o perioadă marcată de manifestațiile care au urmat după alegerile prezidențiale, alimentate de discursurile fostului președinte Donald Trump.

Facebook a înregistrat îmbunătățiri în privința eliminării conținutului fals sau înșelător, prin eliminarea paginilor și a grupurilor legate de teoria conspirației QAnon. Pe de altă parte, YouTube nu a făcut modificări semnificative în politicile sale anti-dezinformare, arată IPG Mediabrands.

Platformele mai mici au făcut progrese notabile pe tot parcursul anului 2020, inclusiv aplicația TikTok, care s-a confruntat anul trecut cu amenințarea de a fi interzisă în SUA din cauza preocupărilor legate de confidențialitatea datelor. De asemenea, strategia Pinterest de a suspenda conturile care răspândesc conținut fals, dar și cea a Reddit de a verifica cu prioritate conținutul referitor la alegeri sau sănătatea publică, s-au dovedit a fi eficiente, potrivit auditului.

Agenția a analizat modul în care platformele de socializare de top au progresat sau au regresat pe parcursul anului, în funcție de zece indicatori definitorii pentru „responsabilitatea mass-media”, de la protejarea copiilor și până la transparența în privința colaborărilor comerciale.

Sursă: Reuters 

Folosim cookies