Un audit întocmit de agenția de publicitate IPG Mediabrands a arătat că eforturile companiilor care gestionează platformele de top s-au diminuat în a doua jumătate a anului trecut, o perioadă marcată de manifestațiile care au urmat după alegerile prezidențiale, alimentate de discursurile fostului președinte Donald Trump.

Facebook a înregistrat îmbunătățiri în privința eliminării conținutului fals sau înșelător, prin eliminarea paginilor și a grupurilor legate de teoria conspirației QAnon. Pe de altă parte, YouTube nu a făcut modificări semnificative în politicile sale anti-dezinformare, arată IPG Mediabrands.

Platformele mai mici au făcut progrese notabile pe tot parcursul anului 2020, inclusiv aplicația TikTok, care s-a confruntat anul trecut cu amenințarea de a fi interzisă în SUA din cauza preocupărilor legate de confidențialitatea datelor. De asemenea, strategia Pinterest de a suspenda conturile care răspândesc conținut fals, dar și cea a Reddit de a verifica cu prioritate conținutul referitor la alegeri sau sănătatea publică, s-au dovedit a fi eficiente, potrivit auditului.

Agenția a analizat modul în care platformele de socializare de top au progresat sau au regresat pe parcursul anului, în funcție de zece indicatori definitorii pentru „responsabilitatea mass-media”, de la protejarea copiilor și până la transparența în privința colaborărilor comerciale.

Sursă: Reuters 

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday