Potrivit producătorilor, sectorul va înregistra vânzări de 315 milioane de sticle în acest an, reprezentând o cifră de afaceri de 5,5 miliarde de euro, și ar putea depăși recordul actual de vânzări anuale de 5 miliarde de euro atins în 2019, înainte de izbucnirea pandemiei.

Creșterea vânzărilor vine după carantinele stricte din primăvară, urmate de ploile de vară care au făcut ravagii în podgoriile franceze. Se estimează că unii producători vor raporta pierderi de recoltă de până la o treime. Dar șampania trebuie să fie învechită mai mult de un an, iar producătorii depozitează în pivnițe milioane de sticle, pentru a asigura aprovizionarea constantă de la un an la altul. 

Exporturile puternice, în special către țările vorbitoare de limbă engleză, au fost un factor important pentru anul extraordinar. “Pandemia a creat noi obiceiuri de consum. Tot ceea ce are legătură cu distracția acasă este la mare căutare, inclusiv șampania”, a declarat Jean-Marie Barillere, co-președinte al unei asociații din industria șampaniei.

Cu toate acestea, perspectivele pentru sezonul cheie al sărbătorilor de iarnă sunt întunecate pe măsură ce varianta Omicron se răspândește în lume. Acum două săptămâni v-aș fi spus că perspectivele pentru sezonul sărbătorilor sunt excelente, dar noua variantă ne-a atenuat optimismul”, a recunoscut Barillere.

Sursă alternativă: France24.

Sursă foto: Dmitry Kalinovsky | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday