Netflix a avut, în ultimele trei luni din 2023, al treilea trimestru consecutiv de creștere accelerată a numărului de clienți, depășind așteptările investitorilor. De altfel, Trimestrul IV a fost cel mai bun sfârșit de an din istoria companiei, din punctul de vedere al noilor abonați atrași.

Astfel, după creșterea de aproape 30 de milioane de clienți, anul trecut, compania a ajuns la un total de 260 de milioane de abonați și și-a revenit după creșterea slabă din 2022, de doar 8,9 milioane de noi clienți. Acest lucru a fost posibil prin lansarea unui plan de streaming la preț redus, cu reclame, combinat cu un efort de a bloca partajarea parolei între utilizatori.

Pe parcursul anului trecut, acțiunile Netflix au înregistrat un avans de 65%, iar după anunțul de acum, au crescut cu 8%. Veniturile, în ultimele trei luni din 2023, au fost de 8,8 miliarde de dolari, cu o sută de milioane de dolari peste așteptări. 

Compania anticipează o creștere a veniturilor “de două cifre” și în 2024. Netflix a precizat că publicitatea nu este încă un motor principal de creștere a veniturilor, dar își propune ca acest lucru să se schimbe până în 2025. Din perspectiva veniturilor, pe lângă producțiile menționate anterior, avansul a fost influențat și de “Squid Game: The Challenge”, un reality show bazat pe cel mai vizionat serial TV al Netflix, noi seriale originale precum “All the Light We Cannot See”, filme ca “Rebel Moon”, dar și de al treilea sezon “Lupin”. Utilizatorii au fost atrași și de producții mai vechi, ca “Breaking Bad”, “The Walking Dead” și “Suits”.

Surse alternative: AP, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday