Pentru începutul lui 2022, Netflix a raportat prima pierdere trimestrială de abonați în ultimii zece ani – cu peste 200 de mii de persoane care și-au închis contul. Totuși, a estimat că ”exodul” la final de an va fi de două milioane de abonați. Ulterior anunțului, acțiunile sale s-au prăbușit cu 40%, fapt ce i-a generat o pierdere de 58 de miliarde de dolari.

Ca răspuns, compania caută să-și reducă cheltuielile și a decis să anuleze mai multe seriale și emisiuni. Cel mai recent caz este cel al animației ”Pearl” creată de Meghan Markle, soția Prințului Harry. Cuplul regal a fost de acord să realizeze mai multe producții pentru platfoma de streaming, în urma unei înțelegeri de circa o sută de milioane de dolari parafată în 2020.

Alte serii anulate până acum sunt: “Gentefied” – despre viața unei familii cu origini mexicane (cu deja două sezoane), “Cooking with Paris” – un show culinar atipic găzduit de Paris Hilton, “Another Life” – un SF (tot cu două sezoane), “The Baby-Sitter Club” – despre un grup de adolescente care pornesc o afacere, “Raising Dion” – serial cu supereroi pentru copii și “Pretty Smart” – comedie despre viața unei tinere școlite la Harward. 

Având în vedere presiunea resimțită de Netflix de a produce emisiuni premiate și de a concura cu multitudinea de alte servicii de streaming, anulările arată că practic niciun serial nu este în siguranță, notează CBS. Potrivit Variety, viitorul programelor este “bazat pe audiență, iar nu pe costuri”.

Analiștii firmei de cercetare MoffettNathanson au sugerat că Netflix se află acum într-un impas și au arătat că ”în aproape fiecare situație asemănătoare, platforma de streaming a găsit o modalitate de a se menține pe linia de plutire. De data asta lucrurile par să stea diferit. Publicarea veniturilor în primul trimestru au arătat o companie mai degrabă suprinsă de situație și mai nesigură ca niciodată cu privire la ce va urma”.

Surse alternative: CBS News, BBC

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday