Din informațiile obținute în urma măsurătorilor şi a evaluărilor efectuate, analizei datelor extrase din sistemul de înregistrare a parametrilor de zbor şi de funcţionare de la bordul aeronavelor, audierii convorbirilor radio, examinării stării epavelor aeronavelor, studierii hărţilor sinoptice şi a condiţiilor meteorologice existente în zonele de impact la momentele producerii celor două catastrofe aeriene, comisiile au concluzionat că ambele evenimente s-au produs, cel mai probabil, din cauza unui cumul de factori umani şi de mediu, a căror pondere urmează să fie stabilită la finalizarea procedurilor de investigare”, a transmis Ministerul român al Apărării.

Ministerul a precizat că investigațiile vor continua pentru stabilirea exactă a cauzelor accidentului.

De asemenea, autoritățile au autorizat reluarea misiunilor de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR și IAR-330, în urma verificării tehnice a tuturor aeronavelor de acest tip. 

Au fost revăzute şi actualizate procedurile de operare, au fost parcurse module de pregătire teoretică şi practică cu toate categoriile de personal aeronautic care operează aceste aeronave şi s-au executat verificări tehnice la toate aeronavele de tip MiG-21 LanceR şi IAR-330, toate variantele”, a mai transmis MApN. 

Reamintim că pe 2 martie, o aeronavă de tip MiG-21 s-a prăbușit în apropierea localității Cogealac, județul Constanța. Ulterior, un elicopter IAR-330 Puma, plecat în căutarea aeronavei prăbușite, a dispărut de asemenea și a fost apoi găsit lângă localitatea Gura Dobrogei, la 11 kilometri de aerodromul de unde decolase. În total, opt militari au decedat în urma celor două catastrofe. 

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday