Veniturile din ultimul trimestru au scăzut cu 4,5%, la 32,2 miliarde de dolari, dar sunt totuși mai mari decât estimările, pentru că Facebook pare că și-a mărit numărul de utilizatori activi. Rapoartele companiei indică faptul că introducerea funcţiei “Reels“ – clipuri scurte asemănătoare celor de pe TikTok, reușește să balanseze concurența făcută de platforma chinezească.
Mark Zuckerberg, directorul companiei, a spus că 2023 va fi “anul eficienței“, compania urmând să se concentreze pe eficientizarea activității. Meta a anunţat că va reduce drastic cheltuielile, cu până la cinci miliarde de dolari, adică va aloca doar 89-95 de miliarde de dolari, comparativ cu estimările anterioare de 94-100 de miliarde de dolari.
Meta a trecut prin momente dificile după ce veniturile din reclame au scăzut drastic în perioada de după pandemie şi a redus cheltuielile de marketing. Potrivit The Wall Street Journal, compania întrezăreşte o cale de redresare prin folosirea inteligenţei artificiale în targetare reclamelor și îmbunătățirea recomandărilor de conținut.
Meta a înregistrat un profit net de 4,7 miliarde de dolari pentru trimestrul IV, față de 6 miliarde de dolari cât estimau analiștii. Totuși, reducerea a fost cauzată de implementare unui plan de restructurare ce a presupus cheltuieli de 4,2 miliarde de dolari. În noiembrie, compania a concediat peste 11 mii de persoane (circa 13% din personal), a decis închiderea unor birouri și revizuirea strategiei centrelor de date.
Surse alternative: The Wall Street Journal, Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.