Veniturile din ultimul trimestru au scăzut cu 4,5%, la 32,2 miliarde de dolari, dar sunt totuși mai mari decât estimările, pentru că Facebook pare că și-a mărit numărul de utilizatori activi. Rapoartele companiei indică faptul că introducerea funcţiei Reels – clipuri scurte asemănătoare celor de pe TikTok, reușește să balanseze concurența făcută de platforma chinezească.

Mark Zuckerberg, directorul companiei, a spus că 2023 va fi anul eficienței, compania urmând să se concentreze pe eficientizarea activității. Meta a anunţat că va reduce drastic cheltuielile, cu până la cinci miliarde de dolari, adică va aloca doar 89-95 de miliarde de dolari, comparativ cu estimările anterioare de 94-100 de miliarde de dolari.

Meta a trecut prin momente dificile după ce veniturile din reclame au scăzut drastic în perioada de după pandemie şi a redus cheltuielile de marketing. Potrivit The Wall Street Journal, compania întrezăreşte o cale de redresare prin folosirea inteligenţei artificiale în targetare reclamelor și îmbunătățirea recomandărilor de conținut.

Meta a înregistrat un profit net de 4,7 miliarde de dolari pentru trimestrul IV, față de 6 miliarde de dolari cât estimau analiștii. Totuși, reducerea a fost cauzată de implementare unui plan de restructurare ce a presupus cheltuieli de 4,2 miliarde de dolari. În noiembrie, compania a concediat peste 11 mii de persoane (circa 13% din personal), a decis închiderea unor birouri și revizuirea strategiei centrelor de date.

Surse alternative: The Wall Street Journal, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday