În primul semestru din 2022, Mercedes a vândut 998 de mii de mașini de pasageri, dintre care 496 de mii în al doilea trimestru al anului, ceea ce înseamnă un declin de -16% pentru ambele perioade, față de anul trecut.

Defalcat, între aprilie și iunie, livrările în Europa au coborât cu -10% față de aceeași perioadă din 2021, cele în China cu -25% (declin de -19% pe întreg semestrul I), iar cele în America de Nord cu -3%, din cauza lipsei de semiconductori și a perioadelor de carantină din China. În schimb, vânzările de mașini electrice au crescut în această perioadă cu +90%, până la 23.500. În aceste condiții, constructorul se gândește să lase pe planul secund vehiculele mai ieftine, pentru a putea onora comenzile la cele mai scumpe și astfel să obțină un profit mai mare.

Directorul de vânzări al producătorului german a afirmat că în ciuda creșterii inflației, comenzile rămân ridicate, astfel că la finalul anului, se așteaptă să aibă un volum mai mare de vânzări față de 2021. Industria auto încă resimte consecințele blocării lanțurilor de aprovizionare și ale crizei de componente, în special semiconductori. Și grupul BMW a anunțat săptămâna trecută că vânzările sale la nivel mondial au înregistrat un declin de 20% între aprilie și iunie.

Sursa: Comunicatul Mercedes

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday