British Retail Consortium (BRC), un organism din domeniul comerțului, format și din mai multe lanțuri de magazine, a declarat miercuri că membrii săi au raportat o scădere a prețurilor medii de 2,2% în ianuarie, comparativ cu un an mai devreme. Declinul, influențat și de faptul că magazinele neesențiale au fost nevoite să închidă din 5 ianuarie.

Prețurile alimentelor au crescut cu 0,2%, cea mai mică creștere din ianuarie 2017, iar prețurile produselor nealimentare au scăzut cu 3,6%. “Vânzările după Crăciun și blocajul la nivel național au scăzut prețurile la produsele nealimentare, în special la îmbrăcăminte și articole de bricolaj”, a spus Helen Dickinson, director executiv al BRC.

Dickinson a mai spus că, pe lângă faptul că se confruntă cu o cerere mai scăzută din partea consumatorilor, comercianții cu amănuntul au fost supuși unor presiuni din cauza costurilor mai mari: “Birocrația legată de Brexit, creșterea costurilor globale de expediere și a prețurilor produselor alimentare, precum și carantina și restricțiilor înseamnă că presiunile de preț se acumulează”.

Datele Oficiului Național de Statistică, care nu sunt ajustate sezonier, au arătat o scădere de 35% a cheltuielilor consumatorilor la începutul lunii ianuarie.

Surse alternative: BRC, Reuters

Foto: Unsplash/Markus Spiske

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday