În urma protestului declanțat astăzi de firmele de transport interjudețean ce a afectat pasageri din 11 județe, Ministrul Transporturilor a declarat că anul acesta au fost înregistrate peste 900 de plângeri privind starea mașinilor, confortul pasagerilor și neemiterea biletelor, fapte ce au stat la baza redactării ordinului de ministru contestat de transportatori.

,,Astăzi în România sunt autorizate pentru transport de persoane 3618 firme. Din acestea efectuează transport pe curse regulate 325. Dată fiind această situație, având în vedere și reglementările EU am început elaborarea unui proiect de ordin de ministru care să reglementeze.

Acest ordin își propune eliminarea exclusivității deținute de o firmă pe un traseu fapt ce produce distorsiuni. Dă posibiltatea pasagerilor să aleagă între mai multe oferte, vizează îmbunătățirea confortului și prețurile concurențiale în piață. Prevede o deschidere a pieței, lăsând libertatea transportatorilor dacă vor sau nu să facă un anume transport interjudețean. Ce se întâmplă este un boicot organizat ce vizează menținerea unor monopoluri”, a declarat Șova.

De asemenea, el a declarat că cei care au obținut contracte pe anumite rute acum 15 ani sunt cei care efectuează și astăzi respectivele curse: ,,Dacă în România dorești azi să faci transport de la București la Madrid parcurgi o perioadă în care se elaborează documentele, nu mai mult de o lună și poți face asta. În ultimii 15 ani niciun transportator altul decât cel care a ocupat primul un traseu București-Urziceni nu ar putea să efectueze curse.

În viziunea celui care combat proiectul acest lucru nu ar trebui să se schimbe vreodată. Numai în acest an au fost elaborate 730 de procese de contravenție, cu o valoare de 2 milioane de lei. Au fost înregistrate 954 de reclamații doar cu privire la activitățile transportului interjudețean. Vizau starea tehnică a mașinilor, numărul persoanelor transporrtate peste locurile permise, nerespectarea orarelor, neeliberarea biletelor”.