Meta a testat deja opțiunea de abonare la conținutul exclusiv al unor creatori de conținut pe Instagram la începutul acestui an, dar sistemul nu va fi implementat cel puțin până în 2024. Directorul executiv al Instagram, Adam Mosseri, a spus că aplicația își propune să fie “cel mai bun loc din mediul online unde creatorii să-și poată câștiga existența” și că noile funcții sunt rezultatul direct al feedback-ului de la creatorii care au participat la faza incipientă a abonamentelor.

Astfel, va exista o nouă secțiune “meniul abonatului” pe profilurile creatorilor, unde abonații pot vedea fotografiile și videoclipurile care sunt disponibile numai pentru ei. O funcție similară există deja pe YouTube (membership), unde creatorii de conținut pot publica videoclipuri în avans sau exclusiv doar pentru “membrii comunității”, care plătesc abonament.

Abonamentele pe Instagram vor varia de la 0,99 dolari la 99,99 dolari, iar profilurile de abonat primesc o insignă violet pentru a indica sprijinul lor față de un creator. Pe lângă povești, reels și postări, creatorii pot, de asemenea, să difuzeze live-uri exclusive pentru abonații lor. O altă caracteristică nouă le va permite creatorilor să ia parte la discuții în grupuri de chat cu până la 30 de abonați simultan, pe modelul dezvoltat de Messenger.

Sperăm să aducem abonamente și mai multor creatori în lunile următoare, așa că urmăriți actualizările“, a transmis Mosseri utilizatorilor. Compania lucrează în prezent și la alte modificări majore ale aplicației Instagram, inclusiv un feed care să fie afișat pe întreg ecranul și un flux optimizat pentru videoclipuri (reels), care să nu distragă toată atenția de la imaginile statice.

Surse: Meta, The Verge

Foto: Meta

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday