Institutul Național de Statistică arată că înmatriculările noi de vehicule pentru transport marfă au suferit o scădere similară, de -17,1%, în intervalul respectiv.

  • În privința înmatriculărilor noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor, mopedele și motocicletele au suferit o scădere de -35%, autobuzele și microbuzele – 20%, iar autoturismele -16%;
  • În privința înmatriculărilor noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, pentru mopede și motociclete s-a înregistrat o scădere de -43%, pentru autobuze și microbuze -30%, iar pentru autoturisme – 21%;
  • În privința înmatriculărilor noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, pentru autocamioane, pierderea a fost de -20%, pentru remorci și semiremorci de -15%, iar pentru autotractoare de -5,3%;
  • În privința Înmatriculărilor noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor, autotractoarele au câștigat +52%, remorcile și semiremorcile au pierdut -7%, iar autocamioanele -0,8%.

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2021, în proporție de 57,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

”Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 29,6% au fost clasificate Non-Euro”, se mai arată în comunicatul INS.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday