Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, în primele trei luni ale anului în curs, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută cu +5,2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu +5,1%, comparativ cu aceeași perioadă din 2022.

În aceeași perioadă de referință, încasările magazinelor alimentare au crescut cu 6% (ajustat). Totodată, încasările magazinelor nealimentare s-au majorat cu +5,3% în T1 2023. Comerţul cu amănuntul al carburanţilor în benzinării a crescut ușor (+0,2%).

Față de luna februarie 2023, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în martie cu 2,9% (ajustat), datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+3,1%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,6%).

Avansul trimestrial este încă unul mic, având în vedere că rata inflației se situa la sfârșitul lunii martie la +14,5%, iar prețurile produselor alimentare erau mai mari cu +21,5% față de martie 2022.

Grafic/Date: INS

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday