Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, în primele trei luni ale anului în curs, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută cu +5,2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu +5,1%, comparativ cu aceeași perioadă din 2022.
În aceeași perioadă de referință, încasările magazinelor alimentare au crescut cu 6% (ajustat). Totodată, încasările magazinelor nealimentare s-au majorat cu +5,3% în T1 2023. Comerţul cu amănuntul al carburanţilor în benzinării a crescut ușor (+0,2%).
Față de luna februarie 2023, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în martie cu 2,9% (ajustat), datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+3,1%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,6%).
Avansul trimestrial este încă unul mic, având în vedere că rata inflației se situa la sfârșitul lunii martie la +14,5%, iar prețurile produselor alimentare erau mai mari cu +21,5% față de martie 2022.
Grafic/Date: INS
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.