Asta înseamnă că șoferul nu mai trebuie să monitorizeze în permanență acțiunea de conducere, dar trebuie să fie pregătit să preia controlul mașinii dacă sistemul îi solicită acest lucru. Față de nivel 2, cererea pentru șofer de preluare a controlului nu va fi imediată, ci va avea un interval de 5-10 secunde pentru a face asta.

În prezent, cele mai răspândite mașini autonome pe șosele sunt cele de nivel 2, capabile să controleze viteza și direcția, dar care au nevoie de șofer alert care să preia imediat controlul în cazul în care apare o urgență. În iulie, Tesla declara că este foarte aproape să dezvolte sisteme de gradul 5.

„Intenționăm să lansăm vânzările pentru Honda Legend, un sedan de lux echipat cu cel mai nou sistem aprobat pentru conducere autonomă, înainte de finalul lunii martie 2021” au informat reprezentanții companiei într-un comunicat de presă.

Chiar în ziua anunțului, constructorul a primit din partea guvernului japonez o certificare de siguranță pentru tehnologia de conducere autonomă „Traffic Jam Pilot” (n.r. Pilotul pentru Aglomerațiile în Trafic), care le permite în mod legal șoferilor să-și ia ochii de la drum.

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Turismului din Japonia a declarat: „Mașinile autonome vor juca un rol important în reducerea accidentelor în trafic, vor veni în ajutorul vârstnicilor și vor îmbogăți logistica actuală”.

Cursa pentru construirea de mașini autonome este un câmp de luptă tehnologic cheie pentru producătorii de automobile, dar și pentru companiile de tehnologie, precum Google, Alphabet Inc., care a investit miliarde de euro în ultimii ani.

Mașinile autonome se bazează pe un ansamblu de senzori (radar, sonar, GPS, lidar etc.) cu ajutorul cărora își construiesc o reprezentare fidelă a mediului înconjurător, pe care o transmit computerelor de bord, care la rândul lor configurează un traseu sigur.

Există șase niveluri de autonomie a vehiculului, de la 0 la 5, care variază de la mașini manuale sau cu funcții simple (cum ar fi controlul vitezei de croazieră), până la vehicule cu conducere completă, care nu au nevoie de volan sau pedale de frână și accelerație. Luna trecută, constructorul Cruise a cerut aprobarea autorităților americane pentru a testa în stradă autoturisme fără pedale sau volan și este optimist că va începe producția la finalul lui 2021.

Sursa: Reuters.

Sursa foto: Chris Liverani//Unsplash

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday