Google a pierdut procesul cu Comisia Europeană, în care este acuzată că și-a promovat propriul serviciu de comparare a prețurilor pe motorul de căutare Google. Trebuie să plătească amenda de 2,4 miliarde de euro.

Compania a fost amendată în 2017 de Comisia Europene pentru că nu oferea un tratament egal competitorilor în ceea ce privește rezultatele afișate, favorizându-și serviciul de cumpărături Google Shopping. Astăzi, Tribunalul European, o instanța inferioară a Curții de Justiție a Uniunii Europene, a decis să mențină amenda, însă Google poate face apel.

Comisia a susținut că Google a folosit în mod nedrept motorul său de căutare pentru a redirecționa traficul către Google Shopping, un serviciu care permite utilizatorilor să compare produse și prețuri de la comercianții online.

Comisia spune că atunci când Google a lansat serviciul în 2004 (sub numele de Froogle), acesta nu a avut succes și nu a fost la înălțimea așteptărilor. Însă, începând din 2008, Google a început să-și favorizeze în mod sistematic serviciul de cumpărături în rezultatele cunoscutului său motor de căutare, care are o cotă de piață de peste 90% în majoritatea țărilor UE.

Prin urmare, Google Shopping apare acum între primele rezultate ale căutărilor, iar CE consideră că această practică a eliminat serviciile similare rivale care au fost retrogradate în rezultatele căutării și au făcut practic imposibil de găsit. Astfel, oamenii au fost expuși exclusiv la Google Shopping, ceea ce a transformat platforma în principala opțiune pentru cumpărătorii online.

Sursă: Euronews.

Folosim cookies