Compania a fost amendată în 2017 de Comisia Europene pentru că nu oferea un tratament egal competitorilor în ceea ce privește rezultatele afișate, favorizându-și serviciul de cumpărături Google Shopping. Astăzi, Tribunalul European, o instanța inferioară a Curții de Justiție a Uniunii Europene, a decis să mențină amenda, însă Google poate face apel.

Comisia a susținut că Google a folosit în mod nedrept motorul său de căutare pentru a redirecționa traficul către Google Shopping, un serviciu care permite utilizatorilor să compare produse și prețuri de la comercianții online.

Comisia spune că atunci când Google a lansat serviciul în 2004 (sub numele de Froogle), acesta nu a avut succes și nu a fost la înălțimea așteptărilor. Însă, începând din 2008, Google a început să-și favorizeze în mod sistematic serviciul de cumpărături în rezultatele cunoscutului său motor de căutare, care are o cotă de piață de peste 90% în majoritatea țărilor UE.

Prin urmare, Google Shopping apare acum între primele rezultate ale căutărilor, iar CE consideră că această practică a eliminat serviciile similare rivale care au fost retrogradate în rezultatele căutării și au făcut practic imposibil de găsit. Astfel, oamenii au fost expuși exclusiv la Google Shopping, ceea ce a transformat platforma în principala opțiune pentru cumpărătorii online.

Sursă: Euronews.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday