Compania a fost amendată în 2017 de Comisia Europene pentru că nu oferea un tratament egal competitorilor în ceea ce privește rezultatele afișate, favorizându-și serviciul de cumpărături Google Shopping. Astăzi, Tribunalul European, o instanța inferioară a Curții de Justiție a Uniunii Europene, a decis să mențină amenda, însă Google poate face apel.
Comisia a susținut că Google a folosit în mod nedrept motorul său de căutare pentru a redirecționa traficul către Google Shopping, un serviciu care permite utilizatorilor să compare produse și prețuri de la comercianții online.
Comisia spune că atunci când Google a lansat serviciul în 2004 (sub numele de Froogle), acesta nu a avut succes și nu a fost la înălțimea așteptărilor. Însă, începând din 2008, Google a început să-și favorizeze în mod sistematic serviciul de cumpărături în rezultatele cunoscutului său motor de căutare, care are o cotă de piață de peste 90% în majoritatea țărilor UE.
Prin urmare, Google Shopping apare acum între primele rezultate ale căutărilor, iar CE consideră că această practică a eliminat serviciile similare rivale care au fost retrogradate în rezultatele căutării și au făcut practic imposibil de găsit. Astfel, oamenii au fost expuși exclusiv la Google Shopping, ceea ce a transformat platforma în principala opțiune pentru cumpărătorii online.
Sursă: Euronews.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.